BLOWUP: Mě se třeba Model S docela líbí, zvlášť teda původní verze (s maskou, hehe). To auto je takový nenápadně elegantní – vyvážený proporce, tvary očividně diktovaný aerodynamikou, což většinou vede k docela hezkýmu autu a naprosto žádnej design.
To vede k tomu, že Model s působí zhruba stejným "nenadchne, neurazí" dojmem už 12 let. Na začátku je to nevýhoda, po 10 letech je to výhoda, protože to auto je furt stejná nuda a jeho designu si furt nikdo nevšimne. Auta s výrazným designem mají po letech často problém, že začnou působit zastarale.
Třeba tohle je starý podobně jako Model S a už to působí "staře", protože mezitím prošly dvě další generace bavoráků:
... a taky proto, že ten design je tak záměrně navrženej. Už od dob legendárního šéfa GM Alfreda P. Sloana, kterej vymyslel hierarchii značek a "plánované zastarávání", se auta dělají tak, aby bylo vidět, že jsou starý. Normální automobilka potřebuje, aby auto po pěti letech vypadalo starý (když se s tím začínalo, tak to bylo rychlejc, Američani tehdy dělali výraznou změnu každej rok a kompletně nový auto každý dva až tři, protože na tak dlouho se auta kupovaly), protože potřebuje, aby sousedi poznali, že máš nový a tebe to tlačilo k tomu si to nový koupit.
Tesla nemá zdroje na to, aby podporovala prodeje tím, že bude vyvíjet X modelových řad a obměňovat auta po šesti letech komplet a potřech letech faceliftem. Takže potřebuje inertní nedesign, kterej bude stejně nenadchávat a neurážet i za 15 let, nebo jak dlouho chtějí vyrábět model S (ještě ani nemluví o nástupci, takže je taky možný, že to budou dělat i po dvacetiletech furt stejný).