• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: To je další problém s jakoukoliv debatou o SUV.

    Pojem SUV může zahrnovat od Škody Kamiq, což je mírně zvednutá Scala s asi o čtvrt litru větší spotřebou a praktičtějším kufrem, po gigantickej Mercedes GLS (v tebou poukazovaným případě navíc řízenej nějakou 150cm trpaslicí).

    Jinak já neobhajuju SUV proto, že bych je nějak miloval, to že mám toho Buicka není věc, ze který bych měl radost. Ale průměrnej zákazník překvapivě nekupuje SUV ani proto, že je úplně blbej, ani proto, že ho k tomu geronti donutili, ale protože ho chce a je pro něj lepší.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    STARE_CASY: A s tím Springem, opět jsi absolutně nepochopil, co jsem psal.

    Rozdíl je řekněme v "míře špatnosti". Když si koupíš Kodiaq místo Superbu, tak za zhruba stejný peníze dostaneš auto, který je:
    - horší v jízdních vlastnostech, ale pořád dost dobrý tak, abys při jízdě jakoukoliv normální rychlostí nepoznal rozdíl (pokud to není Kodiaq RS, kterej je v zatáčkách lepší než jakejkoliv Superb
    - víc žere, třeba o litr
    - je nepatrně hlučnější

    ale taky:
    - zabírá míň místa (tohle spousta lidí nechápe – v SUV, který není kokotsky navržený, se sedí "víc na výšku" a tudíž zaberou lidi míň místa na dýlku a je tam víc místa celkově – Kodiaq je velký jako Octavia a má prostor Superbu)
    - projede polní cestu nebo pole
    - je z něj lepší výhled
    - líp se do něj leze

    Oproti tomu Spring:
    - není dobrej vůbec v ničem
    - jezdí jako velmi špatný auto z roku 1995
    - výkon má jako jedničková Fabie v základu (před faceliftem jako stodvacítka)
    - nedojede do Brna
    - jezdí tak špatně, že je nebezpečnej
    - není v něm místo
    - nemá výbavu
    - ta výbava, co má, je kreténsky udělaná
    - je vyrobenej z odporných plastů a odporně
    A K TOMU VŠEMU NAVÍC STOJÍ 576 TISÍC KORUN

    Pokud ti tyhle dva případy přijdou nějak podobný, tak moc nevím, jak ti to vysvětlit.

    SUV má nějaký výhody a nějaký nevýhody, přičemž pro většinu trhu jsou v současnosti výhody SUV převažující nad nevýhodama, což je důvod, proč jejich prodeje tak šíleně rostou a proč se přestává vyplácet vyrábět jiný auta.

    Dacia Spring je prostě jen špatná.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: jak sa to mysli ze z nich "dobre videj"? https://www.novinky.cz/clanek/krimi-ridicka-zabila-holcicku-na-odrazedle-ze-sveho-suv-ji-vubec-nevidela-40361105

    ale ine som chcel, tato technologia fireman access co ma renault znie zaujimavo

    Na hašení elektromobilů s cobrou. Hasiči ji chválí, odborníci před ní varují - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/domaci-na-haseni-elektromobilu-s-cobrou-hasici-ji-chvali-odbornici-pred-ni-varuji-40457943
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    STARE_CASY: Ty sis z mojí odpovědi na otázku "jaký SUV jsou nejhezčí" naprosto nesmyslně vyvodil, že se mi líbí SUV. Mě se SUV obecně nelíbí, ale přesto jsem mezi nima schopen vybrat nejhezčí.

    Tys mi tady začal vysvětlovat, jak nechápeš, že se mi líbí SUV když tobě se líbí jiný auta. To, že pro mě existuje "nejhezčí SUV" neznamená, že je to nejhezčí SUV hezčí než průměrnej sedan. got it?
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    BOBASH: a on tu někdo mluví o tom, co je nejhezčí? Oba mluvíme o tomtéž - co je/není hezký je otázka vkusu toho, kdo hodnotí. Hodnotíš to s jiným vkusem jinak. To nějak vadí? Dost mne překvapuje, že tě můj komentář vede k tomuhle. Nech to prostě plavat, tak se na tom, co je hezký neshodneme. Vždyť je to jedno.

    Jinak s hodnocením SUV vlastně úplně popíráš to, jak tu píšeš o Springu. Má to spoustu nevýhod a dvě, tři výhody. Tobě přijde zásadní to, že se do SUV dobře nastupuje (nebo to tak podáváš), tak je to pro tebe důvod ke koupi. Zbytek tě netrápí. To je v pořádku, je to tvoje hodnocení a hodnocení cílovky pro tyhle auta. Cílovka Springu si zase vyhodnotila, že to auto má pro ně nějaké tak zásadní výhody, že je zbytek netrápí. To tě ale opakovaně nějak žere a potřebuješ to znovu a znovu vysvětlovat. Není to trochu zbytečný?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Kočárek jsem donedávna vozil korbovej, teď už "sporťák" a ani korbovej není problém.

    Mimochodem, kdysi jsem měl liftbackový Mondeo (což je ve srovnání s kombíkem stejnej případ jako X5 vs. X6) a třeba docela zásadní bonus liftbacku je to, že se tam snáz nakládaj věci, protože to má do toho kufru větší díru. Dtto třeba ten Enyaq co mám teď půjčenej, radši bych si koupil Coupé než normální, protože lepší aerodynamika a větší díra do kufru je pro mě užitečnější.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Ok, X6 nebo Enyaq Coupé nejsou auta pro lidi co mají psy v klecích. Naštěstí však existuje X5 a Enyaq non-kupé.

    Pointa byla, že existuje spousta lidí, pro který je důležitej velkej kufr pod sklem a ne nad sklem a atraktivnější vzhled nebo lepší aerodynamika pro ně můžou bejt dobrej důvod proč mít "SUV kupé".
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    JYRKA: Potvrzuju. Vzal jsem si sportovní kynoložku a kromě klece v kufru na cvičák ještě tahám hromadu různých pomůcek a další rozměrný krámy.

    A to je jenom pes, že jo. Takovej kočárek taky vyjde mrtě nad roletku :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Kdokoliv vozi psa v kleci potrebuje kolme zadni sklo.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    RSZ: Tak to jste potom cílovka na SUV s tupou prdelí. Spousta jinejch lidí potřebuje velkej kufr, ale stačí jim po roletku, a to je cílovka na SUV se zkosenou prdelí.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Jenomže Rendezvous je tak hnusnej, až je skoro hezkej. Nebo minimálně roztomilej :)

    A mimochodem tím, že je to minivan co si hraje na SUV, je hrozně praktickej.

    Ale hlavně má plyn a stál 35 tisíc :)))
    RSZ
    RSZ --- ---
    BOBASH: nakladame kombík po střechu tak často, jako jezdíme se springem z Prahy do Pardubic
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Ty tady hodinu vykládáš o hnusnejch teslách a pak se přiznáš že vlastníš Buick Rendezvous? Auto tak hnusný, že se mu směje i Pontiac Aztek z Breaking bad :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Jojo, rodiny s děckama vůbec nechtěj SUV, protože se do něj blbě leze dětem.

    Až na to, že děti jezděj v sedačkách. Zkoušel jsi někdy zapínat dítě do sedačky v nízkým sedanu a potom v SUV? Já docela dostkrát a kvůli tomu jsem ke svýmu placatýmu sedanu a taky dost placatýmu kombíku pořídil ženě americkej minivano-SUV-crossover (Buick Rendezvous, spíš minivan než SUV, málo terénní a moc praktický), protože dávat dítě do nízkejch aut je vomrd.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Suburban a "minivan na chůdách". LOL. Tys to auto asi nikdy zblízka neviděl, co?

    Suburban je přesně příklad SUV který je velký zvenku a malý zevnitř, protože je to spíš "pickup v kombíku". Motor podél, rámová konstrukce atd. znamenaj, že je to prostorově hrozně neefektivní.

    Naopak crossovery jako v Americe Buick Enclave nebo u nás už zmiňovanej Kodiaq jsou prostorově úžasně efektivní, třeba Kodiaq je prostě MPV s delším čumákem a na délce Octavie nabízí prostor Superbu.

    Což je mimochodem odpověď pro STARE_CASY: na téma proč to auto existuje.

    A ad zkosený prdele – moc nerozumím tomu, proč jsou všichni tak posedlí svislým čelním sklem. Jak často nakládáte kombík nad úroveň oken, tedy nad roletku"? Naprostá většina lidí to dělá totálně výjimečně a v reálu je tudíž liftback nebo "SUV Coupé" jen zanedbatelně míň praktický než to se svislou prdelí.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    STARE_CASY: Já odpovídal na otázku "co je hezký SUV", ne "co je nejhezčí auto". To není o vkusu, to je o tom, že neumíš číst.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    STARE_CASY: Lidi si kupujou SUV proto, že se jim do nich dobře leze nebo z nich dobře viděj, a zároveň proto, že vypadaj míň uncool než MPV, který si prakticky založený lidi kupovali předtím.

    Jinak jízdní vlastnosti jsou už skoro jedno, moderní SUV už jezdí skoro stejně dobře jako placatý auta, u EV je to pak úplně jedno.

    Ale já především neřešil, jestli jsou SUV hezký nebo ne, ale odpovídal jsem na otázku "co je hezký SUV", protože i mezi SUV jsou hezký a ošklivý.

    BTW, ad ta polní cesta – on je pořád docela fest rozdíl, jestli zkusíš vyjet na polní cestu třeba s Kodiaqem nebo s Octavií. Kodiaq nemá bejt terénní auto, má to bejt auto, který projede pole nebo polní cestu a nezůstane hned viset. A je to do značný míry reakce na to, že dnešní "normální" auta jsou hrozně placatý.

    Podívej se na auta třeba do 50. let. Na dnešní poměry SUV.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    STARE_CASY: No, svou roli bude hrát i to, že při neustále se zvyšujících požadavcích na všemožný asistenty se automobilkám víc vyplatí montovat je do velkých aut.

    + společnost stárne, takže jedinej argument pro SUV (gerontům se do toho dobře nastupuje) má váhu, i když je tu druhá strana mince (takovým dětem se do toho nastupuje o to hůř). Holt geronti hlasujou peněženkama a na rodiny s děckama sere pes.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DIM_: To, co říkám já, a co říkáš ty, je to samý trochu jinými slovy.

    Ty říkáš, že jedou na úspory z rozsahu. Jasně, jedou (a brzo s tím mimochodem budou mít přesně kvůli tomuhle problém).

    Ale i přes úspory z rozsahu a totálně minimalistickou nabídku modelů jejich vývoj očividně nestíhá ani to minimum, co potřebuje. Cybertruck vyvíjeli o spoustu let dýl než měli, Roadster pořád není, Semi je tak nějak napůl.

    A ano, udělali facelift Modelu 3. Po šesti letech, což by u normální automobilky byl celej modelovej cyklus, tomu dali trochu jiný přední světla. A samozřejmě upravili techniku – ale očividně chtějí minimalizovat práci, kterou jim sežere design, protože potřebujou zdroje na tu techniku. Nebo to potřebujou zlevnit.

    Což všechno znamená jinými slovy "nemaj zdroje na to, aby to dělali hezký".

    To, co jsi řekl ty, dokonce znamená ještě něco jinýho – nesnaží se dělat prémiovej produkt, ale generickej lowcostovej minimalismus, kterej musí bejt levnej a proto nemůžou plýtvat zdrojema na to, aby to bylo hezký.
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    JYRKA: no právě...

    Já vím, že to je dnes segment, který se opravdu podívá jen do města a na dálnici. Kupují to lidé, kteří prostě chtějí velké auto, a podle toho ta auta vypadají. Automobilky jsou pragmatické a design, který se mně nelíbí, si svou cílovku našel.

    Jenom konstatuju, že se mi tohle prostě nelíbí, a vlastně mne pobavilo, co BOBASH označil za hezká auta. Je to holt úplně jiný vkus, nic víc. :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam