GOR: OK, clanky o Taycanu hovori o 5% uspore, ja nabyl dojmu, ze to ma byt revoluce srazejici spotrebu z 25 kWh/100 na 20 kWh/100, ale ono je to spis v radu z 25 kWh/100 na 23,8 kWh/100.
Clanky, co jsem probehl, svorne tvrdi, ze prevodovka hlavne zlepsuje zrychleni, coz zni logicky, Taycan asi umi moment efektivne premenit v tah.
BOBASH: Dovolim si nesouhlasit, nizky maximalky jsou dany indukovanym napetim, tj. zdroj (baterka+stridac) "neumi" procpat proud proti indukovanymu napeti, ktery roste s otackama motoru, samozrejme se napeti da zvysit, ale:
1)Izolace na vyssi napeti motor prodrazuje,
2)Vyssi napeti zdrazi stridac,
3)Vyssi napeti asi zdrazi i vypinac
4)Vyssi napeti pri stejnych vykonech asi usetri nejakou med.
Da se to obejit odbuzenim, ale to zase srazi vykon, coz ve vysokych rychlostech (a zrovna u Porsche) neni prilis zadouci.
Jak rikam, krivku ucinnosti ma kazdy stroj, ale rozhodne neni u synchronniho elektromotoru tak zajimava, jako u spalovaciho.