COMODOR_FALKON: Počítat spotřebu jakýhokoliv auta ze vzorečků je nesmysl, bude ti to fungovat jen pro sféricky symetrický krávy ve vakuu.
Ani automobilky, který mají "nepatrně" lepší výpočetní metody než ty, to nejsou schopný spočítat/nasimulovat tak přesně, aby skutečnou spotřebu neprozradilo až reálný testování.
Vstupuje do toho tolik proměnnejch, že se vůbec nemá smysl snažit odhadnout, který z těch dvou aut bude o kolik víc žrát, dokud nebudeme mít možnost je obě ve stejných podmínkách se stejným řidičem (nebo jedoucí za sebou) porovnat.
Jinak kdybych se chtěl zabývat tvýma výpočtama – "spočítal" jsi rozdíl v řádu nízkých desítek Wh při rozjezdu na dálniční rychlost, na kterou se typicky rozjedeš jednou na začátku dálnice a jedeš minimálně desítky kilometrů, při spotřebě v řádu nízkých desítek kWh. Pro dálniční spotřebu zanedbatelný.
Ve městě to dost možná bude mít mnohem větší roli, ale tam hraje roli takový kvantum různejch jinejch věcí, že dělat nějaký závěry o tom, co kolik žere na základě toho, kolik to váží, je mimo.
Pro představu – Dacia Spring žere při konstantních 130 km/h něco pod 20 kWh, spíš víc. BMW i7 při stejný rychlosti (pravda, v létě a Spring v zimě, takže tam může bejt 10-20% rozdíl) žere asi 21-22. To BMW váží skoro jako tři ty Springy.
Těch faktorů ovlivňujících spotřebu je strašně moc na to, aby se dalo cokoliv spočítat od stolu.