BOBASH: Ještě
včera jsi tvrdil, že čelní plocha je podobná a Cx Tesly (0,23) a Macanu(0,25) "skoro stejný"…
V takovém případě tedy můžeme odpor vzduchu ignorovat a zbyde nám jen ∆E při zrychlení/zpomalení…
Což je už spíš odpověď
NIKDAS:
Uvažujme oba vozy, které se rozjedou, plynule zrychlí na 100 km/h a následně opět plynule zastaví na rekuperaci. Pohonné ústrojí má účinnost řekněme 95% při pohonu a 70% při rekuperaci.
Tesla Y (~2000kg) má při 100 km/h Ek= 771,6 kJ, což odpovídá 214 Wh. Tj. potřebuje ~225 Wh na rozjetí a následně rekuperuje ~150 Wh.
Tesla Y má tedy ztrátu ~75 Wh
Macan (~2400kg) má při 100 km/h Ek=925,9 kJ, což odpovídá 257 Wh. Tj. potřebuje 270 Wh na rozjetí a následně rekuperuje ~ 180 Wh
Macan má tedy ztrátu ~90 Wh
Tj. Hmotnost +20% vede spotřebě +20% při zrychlování/zpomalování, což nastane vždy při odbočování, v zatáčkách, při předjíždění…