DAN_F: Ok, dík za upřesnění, tohle nám novinářům úplně neřeknou.
Nicméně ať si to výrobce vyvíjí sám nebo platí licenci (a nad tu si vyvíjí další věci), tak to furt stojí peníze.
A co je důležitější, to, jestli automobilka chce peníze za navigaci není odvislý od toho, co jí to stojí, ale jestli může. Což je mimochodem i odpověď pro
MINER: ohledně monetizace.
Tím, že automobilka neumožní navigacím třetích stran puštěným třeba přes CarPlay přístup do interface auta (tedy typicky zobrazování navigačních pokynů na head-up displeji a na displeji před řidičem), plus další integraci s autem (předehřev baterky, plánování nabíjecích zastávek podle dojezdu), tak si může dovolit chtít po zákazníkovi za tu navigaci peníze, ať už jednorázově jako ten VW, nebo ve formě předplatnýho.
Většina lidí to totiž zaplatí, protože jakkoliv může bejt Waze nebo Google Maps skvělý, tak ta nepropojenost s autem je prostě otravná – když jsem teď jezdil ID.Buzzem a použil jsem Google Maps přes CarPlay, tak mi na displeji před ksichtem svítilo políčko "navigace není aktivní", místo navigačních pokynů. U Enyaqu jsem Google Maps nepoužil snad vůbec, protože jsem chtěl Augmented Reality.