LAUNCHER: Sorry, myslel jsem "neprémiových tradičních západních značek". Tesla je samozřejmě něco jinýho a máš pravdu, že po posledních zlevněních už Tesla v prémiovým segmentu "nehraje".
Ale ad čínský auta – nebude to tak jednoduchý. Věřím jim třeba na 10% trhu, zejména díky levným modelům, ale jinak mají problém, že čínská značka bude mít mezi zákazníky ještě dlouho "stigma" (tak jako mezi spoustou zákazníků mají dodnes korejské) a zároveň ta auta nejsou dramaticky levnější než evropská.
Když tu začínali korejci (a předtím když v západní Evropě a USA začínali Japonci), bojovali buďto drasticky nižší cenou (korejská auta jí ostatně často bojují i dnes) nebo nabízeli něco, co domácí automobilky nezvládaly (Japonci když v 70. letech v Americe nabízeli malá, levná, úsporná a kvalitně udělaná auta, což americké automobilky neuměly).
Čínský automobilky jsou teď buďto o kousek levnější než evropský a přitom o dost horší (MG) nebo špičkový, ale drahý jako evropský auta nebo Tesla (Nio). A navíc tu je pořád Tesla, kterou si Evropan nebo Američan, co nechce tradiční značku, koupí mnohem spíš.