• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    GOR: android. Je to tragicky. Na to že cez není úplně chudá firma tak je to fakt překvapení/ostuda.

    Funguje to mnohem líp v prohlížeči, ale to je zase pain na telefonu. Už jsem jim psal review.
    GOR
    GOR --- ---
    OTAZKAKONCE: Aha, takze nejsem sam, komu CEZacka appka nefunguje? Jakej mas telefon? iOS/Android?
    Ja mam Android 13 cistej.

    Jeste nekdo ma potize s CEZ appkou?
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    Prvni report z Deutschlandu po měsíci ježdění s ID3: nejlevnější a funkční appka na nabijeni je [zatim] maingau (pokud u nich máte ještě telefon nebo nějakou jinou službu, jsou urcite nejlevnejsi), nejspolehlivější a v poměru cena/výkon nejlepší je mobility+, bez konkurence. Funguje všude [i v Polsku!] A spolehlivě.

    Nejhorší appku má suverénně ČEZ, to je fakt tragédie, neuvěřitelná, a ještě to mají i drahý. Ale hlavně to prostě nefunguje.

    A obecně je ten přechod z fosilu na eauto zatím docela náročný, kvuli komplikovanosti infrastruktury. Budto budu platit vysoke ceny [0.7 - 0.9eur] anebo musim sledovat kdo a kde ma jake nabijecky a jake mam mit appky, registrace. To je nivy a otravny. Taky je nezvyk čekat na faktury na konec měsíce, ale to se asi časem vstřebá.

    Co mě nebaví:
    1] v telefonu mám asi tak 15 aplikaci, z nichž polovina se ukázala jako nefunkcni. [Aral, ČEZ, electroverse...]
    2] Když bych platil jen on-the-spot tak je to drahy anebo rovnou (berlin stadtwerke) blokují 50eur i za nabijeni ve výši 5eur. To je fakt wtf, special e když si na kartu můžu koupit kafe v automatu za 2 euro skoro všude. Wtf.
    3] hledání a identifikace spravneho stojanu na místě, to je teda ultra dementní, QR fungují někdy, někdy ne. Hledání sériového čísla a srovnávání ho s tím co je v akce je fakt rok 2001. Proč.

    Obecně ten komfort nabijeni má hodně prostoru pro zlepšení.

    5] Když jsem přijel do prahy tak 3 že 4 nabíječek ve městě byli zablokovane dieselovou octavii. Fakt beznaděj.

    Co mě bavi:
    1] Jak tichý a jednoduchý ježdění to je. Obecně to auto je mnohem víc napřed pocitově, subjektivně.
    2] zadax elektřina v IKEE :)
    3] netřeba zahrivat motor :) [jo, jsem starej..]
    4] obecně cena ježdění je teda dost nižší, ale to asi souvisí i stim že jsem doteď jezdil s relativne rozezranym bmw.
    5] dan za auto v nemecku je pro elektroauta 0.
    6] teoreticky bych měl mít známku na české dálnice taky za 0, uvidíme.


    Ano, jízda Praha - Berlin je pomalejší než s mým bmw, jasne, samozřejmě, jednak ID3 nejede 200, zadruhy musí nabíjet, ale překvapivě mě to zase až tak netrápí, naopak mě možná trochu zpomalení (a nákup v netto :) zatím docela vyhovují. Takže to me překvapilo, pozitivně. Nesdílím tu paniku z rychlonabijeni.
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    NIKDAS: Ja ho mám a není špatnej.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    OTAZKAKONCE: Lidl má dnes v aplikaci slevu 2500 na ten jejich wallbox, takže to vyjde na 7 500Kč, což je skoro zadarmo :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Tak první EV no. Když se podíváš na první serious pokusy jiných tak kolem 2010s, bude to podobný :D v roce 2035 už to budou mít fixly jak nic.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: bi zi for X = too busy for X (twitter). Toyota proti Muskovi confirmed
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Další záznam z úspěšné konference čtvrtkon

    Zkušenosti s přechodem z nafty na elektřinu - Jakub Hájek
    https://youtu.be/A5aStSSyt4o
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Prostě to auto je vyvážený
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Designéři jedou na tom samým, zvlášť ty co dělali vnitřek.

    A inženýři maj asi kocovinu, jinak nevím, proč by to mělo při 130 km/h se zapnutým topením žrát 29 kWh/100 km.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Imo existují jen 2 řešení.

    Buď Toyota musí přestat dodávat marketingovému týmu ten matroš, na kterym jedou.
    Nebo ho musí začít distribuovat nám všem ostatním…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TOMBRIDER: According to Toyota, the meaning of the "bZ4X" nameplate breaks down into:

    "bZ": for "beyond Zero" emissions, representing the nature of a battery-electric vehicle by going "beyond Zero" emissions,
    "4": from the equivalent-sized Toyota RAV4 and the
    "X": describing it as a compact crossover ('X') SUV.

    A čte se to fakt "bí zí fór ex"

    Presentation SGM Simon Humphries
    https://www.youtube.com/watch?v=nxV2CbN1Cxo
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TOMBRIDER: Nemám nejmenší tušení.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    BOBASH: Jak se to čte? Tak jak se to píše, nebo nějak jako bzax?
    Proč to tak někdo pojmenoval a ne lépe jako treba IDDQD??
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Tenhle tejden mám bZ4X.

    To auto je asi tak dobrý jako jeho jméno.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: 🤷‍♂️
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: Brzdovou kapalinu jsi neměnil?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Toto jsou jediné náklady, které bylo třeba zaplatit servisu za 4 roky používání Tesly model 3.
    Žádná výměna oleje, brzdových destiček, nic. I ty filtry bych si mohl vyměnit sám, ale byl jsem líný.
    Benzíny a diesely nejsou pro chudý lidi :)

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: Ta úchylnost Mazdy je často skvělá. Třeba původní benzínový motory Skyactiv, který nežerou a jsou skvěle točivý.

    Blbý je, že normální řidič si všimne spíš toho, že kvůli tomu, jak jsou točivý, v nízkejch otáčkách nejedou. A koupí si místo atmo dvoulitru 1.5 turbo který vyráběj všichni ostatní.

    Pak přišel Skactiv X, legendární "benzínovej diesel", kterej... nijak zvlášť nejede ani nežere, ale je jinej.

    A pak vymysleli elektromobil, co nikam nedojede, a dali do něj užranej Wankel. Tímhle tempem uděláme Mazdě brzo pápá.
    MINER
    MINER --- ---
    HERR_FLICK: "In November 2023, the MX-30 with the e-Skyactiv R-EV powertrain was introduced in Japan".

    Zdá se, že ses na tu Wiki ani nekouk...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam