• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    GOR
    GOR --- ---
    CATSIAM: To je ale neco jineho. Vy jste chteli zmenit distribucni tarif, tj. smlouvu o pripojeni, kdezto Rattkin mluvi o veřejné nabijecce.

    BTW, ja se na elektromobilni tarif vykaslal, protoze v podminkach je od nejaky doby povinnost blokovani, upravy by me vysly na takovy prachy, ze by se mi to vratilo asi za 10 let s velmi nejistym vysledkem.
    CATSIAM
    CATSIAM --- ---
    RATTKIN: Manžel málem vyrostl jen z toho vyjednávání s distributorama el., když jsme chtěli tarif na nabíjení auta domů. Ani náš oddací list jim nestačil, musela jsem sehnat oficiální povolení od mýho zaměstnavatele, že to služební auto smí (v nouzi) řídit i můj manžel. I tak máme nejdražší tarif, co jsem se ptala lidí z okolí.
    NTR23
    NTR23 --- ---
    JYRKA: Shlédl jsem video. A mi se to auto asi líbí. Je to auto do města, nebudeš v něm jezdit 130. Máš domě a přebytky z fve. Provoz zadarmo. Na nákupy, za dětmi, okolo komína. Vlastně víc než aby tě někam dovezlo, nepotřebuješ.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    OTAZKAKONCE: kontrakt? Ne naklikáte si to v aplikaci viz video.
    Teď jsem si chtěl udělat nabíjení od Brněnské Plynárenské.. Smlouva, elektronický podpis, skoro bych měl jet na pobočku se dvěma doklady a prosit je na kolenou. Opravdu nepochopili o čem to je. Copak na kupování rohlíků potřebuju smlouvu??
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    První pohled na nový facelift/generaci? Dacie Spring: https://youtu.be/5fUCH8tRDvo?si=jeSKI-xIFJhs2D4V
    Upřímně nevím, co si o tom autu mám myslet - jestli je to vyhovující jako auto do města nebo ne. Z důvodu bezpečnosti bych to asi doma nechtěl.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: To větší je starší a asi teď bude končit, je to taková elektrická wannabe Octavia... a celý to dost působí jako když sis objednal elektrickou Octavii z Wishe.

    Ne úplně blbý, ale rozhodně ne dobrý a představa, že bych za to měl dát řádově podobný peníze jako za Enyaq, je vyloženě legrační.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: aha, ani jsem nevěděl, že maj větší EV
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Jo, bylo to MG4. To je totiž aspoň levný.

    2023 (Full Year) Britain: Top-Selling Electric Car Models in the UK - Car Sales Statistics
    https://www.best-selling-cars.com/britain-uk/2023-full-year-britain-top-selling-electric-car-models-in-the-uk/
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    CATSIAM: Osobně hybridy zavrhuju, ale pokud máš otázky, co se týče elektromobilní části svého vozu, asi s tím nebude problém :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TOMBRIDER: Přední jsou překvapivě dobrý, na zadních jsem seděl chvilku a ty teda zlehka příšerný.

    MINER: Nebylo to spíš MG4?
    CATSIAM
    CATSIAM --- ---
    Zdravím, berete sem i plug in hybridy? ;)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: A crashtesty jak Dacia Logan
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: V UK to je 2. nejprodávanější model loni za Teslou. Takže nějakou cílovku to má.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    BOBASH: A sedačky? Dá se v tom pohodlně usadit?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MG 5 Electric, první dojmy:

    Není to tak blbý jak by si člověk představil před pár lety jako "čínský auto". Kdyby to bylo výrazně levnější než evropská konkurence, tak to bude zajímavý. Za 850 s 50 kWh baterkou a 950 s 60 kWh baterkou, přičemž mám zatím pocit, že to docela žere, pro to ale cílovku vidím dost těžko.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    OTAZKAKONCE: Když se podíváš na video, tak se nebudeš muset ptát.
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    RATTKIN: ja sjsem ani nevedel že tam jako non-tesla muzu.. vyzaduje to nejakej kontrakt?
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    OTAZKAKONCE: díky za hlášení z německa. Zkus nabíjení na Tesla Supercharger. Ceny kolem 0,5 a stanice má třeba 10 nebo taky 30 stojanů a ropáci tam nepáchnou.
    Chorvatsko na Tesla Supercharger s Hyundai Kona
    https://youtu.be/ApR4mQd05Mc
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DIM_: Minimálně Hyundai a Kia mají pádla pod volantem, který to umí měnit v asi čtyř krocích od "one-pedal" po "plachtění". Takže uděláš prostě to samý, jako kdybys párkrát podřadil...
    JOHNIEZ
    JOHNIEZ --- ---
    DIM_: To mi prijde jednodussi proste cvaknout do toho prepinace D/B rucne, dle toho kde jedes a jakej z tech rezimu chces. Ale sam teda jednopedal nepouzivam, radeji to necham setrvacnosti jet.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    BOBASH: ad minimálně mimo město preferují "plachtění"
    Bylo by krasny mit moznost si nastavit "jednopedal aktivni pouze pod 70 km/h". Nebo tak neco.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DOCKINEZ: Tesla ten displej docela dobře automaticky ztlumuje (někdy až moc). Nevím, jestli jde úplně vypnout (a třeba nechat jen rychlost), ale u I-Pace v noci ten prostřední displej vypínám a mám jen palubovku s navigací v černé barvě, takže ve výsledku je v autě větší tma, než třeba v Mazdě, kterou jsem měl předtím.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Mě spolujezdec hrající si s telefonem sere taky, velký displeje ne.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Nemám problém s tím, že Jardovi Soukupovi, kterej podle všeho řídil asi třetí elektromobil v životě a je ze všeho radostně nadšený, dělá problém najít důvody proč nechtít Teslu, a tak to dali do nadpisu.

    Nicméně ten článek je takovej někam na blogísek, ne do něčeho, co původně mělo být reálnou byť občas odlehčeně pojatou motoristickou novinařinou – ale to je ne tolik nesouhlas s autorovým názorem jako spíš nelibost nad tím, kam kdysi můj projekt dospěl.

    Jinak o pádlech jsem nikde nepsal, že je to bez nich šílený, ale že je rozhodně lepší mít možnost nejezdit jen ve one-pedal režimu, jakkoliv zase u normálních automobilek nechápu, proč one-pedal nemaj vůbec.
    Obecně mi přijde zajímavej rozdíl, že většinou "neřidiči" milujou one-pedal a čím víc lidi umí řídit/čím víc jsou zvyklí na ICE, tím víc minimálně mimo město preferují "plachtění".

    Pak je třeba v tom článku zajímavý, že vůbec nezmiňuje třeba absenci páček pod volantem u Highlandu, nebo že celou ergonomii shrne tím, že ten displej hezky funguje, ale už bez komentáře, jestli kdyby pod tím displejem bylo pár fyzických ovladačů, nebylo by to lepší.

    Nicméně faktem zůstává, že přes svoji častou kritiku Tesly s tím nadpisem dokonce částečně souhlasím, hledat důvody, proč si nekoupit trojku nebo Y je fakt těžký a většinou se týkají "pocitových" věcí (ergonomie a logika ovládání) nebo toho, co dělá Musk.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Já furt nevím, jak bych dával ten obří displej. Při jízdě v noci mě sere a ruší už jenom to, když si spolujezdec hraje s mobilem a mně tak v periferním vidění něco bliká.

    Třeba se na to ale dá zvyknout, nevím, musel bych zkusit.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: No nebyls to tu ty kdo psal, že bez těch "pádel)" je to úplně šílený? To mi jako lehce nalezený důvod proč říct ne pro spoustu lidí přijde ;)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Já psotník dostávám spíš z produkce Autíčkáře obecně, zvlášť když občas zjistím, že lidi myslí, že s tím mám ještě něco společnýho :)

    Ale to se týká spíš kvality textů a tak, zrovna s tím nadpisem nemám problém, byť zrovna mě se velmi snadno hledá několik důvodů, proč si Teslu nikdy nekoupit a speciálně proč si nikdy nekoupit novou (ani cokoliv jinýho, na čem Elon vydělává peníze).
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    NIKDAS: s tim nemám problem, spis mi prijde skoda ze tam nepatri i plugin hybrid, to by bylo lepsi ;)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    FEDAJKIN: Zas aspoň nikdo neřekne, že jde o hejt na EV :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    CRAZY_IVAN: Bobash z toho nadpisu dostane psotník
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam