• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TOMBRIDER: Přední jsou překvapivě dobrý, na zadních jsem seděl chvilku a ty teda zlehka příšerný.

    MINER: Nebylo to spíš MG4?
    CATSIAM
    CATSIAM --- ---
    Zdravím, berete sem i plug in hybridy? ;)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: A crashtesty jak Dacia Logan
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: V UK to je 2. nejprodávanější model loni za Teslou. Takže nějakou cílovku to má.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    BOBASH: A sedačky? Dá se v tom pohodlně usadit?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MG 5 Electric, první dojmy:

    Není to tak blbý jak by si člověk představil před pár lety jako "čínský auto". Kdyby to bylo výrazně levnější než evropská konkurence, tak to bude zajímavý. Za 850 s 50 kWh baterkou a 950 s 60 kWh baterkou, přičemž mám zatím pocit, že to docela žere, pro to ale cílovku vidím dost těžko.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    OTAZKAKONCE: Když se podíváš na video, tak se nebudeš muset ptát.
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    RATTKIN: ja sjsem ani nevedel že tam jako non-tesla muzu.. vyzaduje to nejakej kontrakt?
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    OTAZKAKONCE: díky za hlášení z německa. Zkus nabíjení na Tesla Supercharger. Ceny kolem 0,5 a stanice má třeba 10 nebo taky 30 stojanů a ropáci tam nepáchnou.
    Chorvatsko na Tesla Supercharger s Hyundai Kona
    https://youtu.be/ApR4mQd05Mc
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    NIKDAS: To už asi neplatí co?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DIM_: Minimálně Hyundai a Kia mají pádla pod volantem, který to umí měnit v asi čtyř krocích od "one-pedal" po "plachtění". Takže uděláš prostě to samý, jako kdybys párkrát podřadil...
    JOHNIEZ
    JOHNIEZ --- ---
    DIM_: To mi prijde jednodussi proste cvaknout do toho prepinace D/B rucne, dle toho kde jedes a jakej z tech rezimu chces. Ale sam teda jednopedal nepouzivam, radeji to necham setrvacnosti jet.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    BOBASH: ad minimálně mimo město preferují "plachtění"
    Bylo by krasny mit moznost si nastavit "jednopedal aktivni pouze pod 70 km/h". Nebo tak neco.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DOCKINEZ: Tesla ten displej docela dobře automaticky ztlumuje (někdy až moc). Nevím, jestli jde úplně vypnout (a třeba nechat jen rychlost), ale u I-Pace v noci ten prostřední displej vypínám a mám jen palubovku s navigací v černé barvě, takže ve výsledku je v autě větší tma, než třeba v Mazdě, kterou jsem měl předtím.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Mě spolujezdec hrající si s telefonem sere taky, velký displeje ne.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Nemám problém s tím, že Jardovi Soukupovi, kterej podle všeho řídil asi třetí elektromobil v životě a je ze všeho radostně nadšený, dělá problém najít důvody proč nechtít Teslu, a tak to dali do nadpisu.

    Nicméně ten článek je takovej někam na blogísek, ne do něčeho, co původně mělo být reálnou byť občas odlehčeně pojatou motoristickou novinařinou – ale to je ne tolik nesouhlas s autorovým názorem jako spíš nelibost nad tím, kam kdysi můj projekt dospěl.

    Jinak o pádlech jsem nikde nepsal, že je to bez nich šílený, ale že je rozhodně lepší mít možnost nejezdit jen ve one-pedal režimu, jakkoliv zase u normálních automobilek nechápu, proč one-pedal nemaj vůbec.
    Obecně mi přijde zajímavej rozdíl, že většinou "neřidiči" milujou one-pedal a čím víc lidi umí řídit/čím víc jsou zvyklí na ICE, tím víc minimálně mimo město preferují "plachtění".

    Pak je třeba v tom článku zajímavý, že vůbec nezmiňuje třeba absenci páček pod volantem u Highlandu, nebo že celou ergonomii shrne tím, že ten displej hezky funguje, ale už bez komentáře, jestli kdyby pod tím displejem bylo pár fyzických ovladačů, nebylo by to lepší.

    Nicméně faktem zůstává, že přes svoji častou kritiku Tesly s tím nadpisem dokonce částečně souhlasím, hledat důvody, proč si nekoupit trojku nebo Y je fakt těžký a většinou se týkají "pocitových" věcí (ergonomie a logika ovládání) nebo toho, co dělá Musk.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Já furt nevím, jak bych dával ten obří displej. Při jízdě v noci mě sere a ruší už jenom to, když si spolujezdec hraje s mobilem a mně tak v periferním vidění něco bliká.

    Třeba se na to ale dá zvyknout, nevím, musel bych zkusit.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: No nebyls to tu ty kdo psal, že bez těch "pádel)" je to úplně šílený? To mi jako lehce nalezený důvod proč říct ne pro spoustu lidí přijde ;)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Já psotník dostávám spíš z produkce Autíčkáře obecně, zvlášť když občas zjistím, že lidi myslí, že s tím mám ještě něco společnýho :)

    Ale to se týká spíš kvality textů a tak, zrovna s tím nadpisem nemám problém, byť zrovna mě se velmi snadno hledá několik důvodů, proč si Teslu nikdy nekoupit a speciálně proč si nikdy nekoupit novou (ani cokoliv jinýho, na čem Elon vydělává peníze).
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    NIKDAS: s tim nemám problem, spis mi prijde skoda ze tam nepatri i plugin hybrid, to by bylo lepsi ;)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam