• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Ta trojka je v pohode pouzitelna. Casem koupime neco s vetsim dojezdem a tohle auto bude slouzit dal skvele jako auto kolem komina.
    Pokud mu nepujde vymenit baterka za rozumnych podminek.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: No mě šlo obecně o to, jestli trojka žere nějak opravdu signifikantně míň než jiný auta, protože jinak cokoliv s baterkou pod cca 70 kWh není víceméně použitelný auto.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: nojo, to je právě ta nejstarší trojka bez tepelnýho čerpadla a bez LFP etc
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Tak to je pak 16-17 velmi slušnej výkon, to se povede máločemu. Akorát s Ioniqem 6 jsem se dostal pod 20 i v zimě, takže hádám, že na jaře by těch 17 dal.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Obvykle s tempomatem na 130.
    A počítadla nenuluju, na to jsem dost líný
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Proto se taky ptám jestli jezdíš po dálnici 130 nebo míň – ve 110 je spotřeba třeba o 20% nižší.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Ty nikdy nenuluješ počítadlo?

    Já mám možná profesní deformaci, ale jsem zvyklej nulovat počítadla (občas i u svejch aut, nejen testovanejch) před a po nějakým úseku tak, abych věděl konkrétní spotřeby, plus třeba potom vynulovat na další úsek cesty znova a změnit rychlost.

    Pak jsou lidi překvapený, jaký jsou třeba na základě rychlosti obrovský rozdíly i u normálního auta, protože žijou ve světě, kdy odpověď na otázku "a kolik ti to žere" může bejt jedno číslo.

    Což mě třeba naprosto vytáčí, protože žádná spotřeba víceméně žádnýho auta se nedá vyjádřit jedním číslem a může se podle stylu a režimu jízdy lišit v desítkách procent až násobcích. Možná kromě starýho Meredesu s atmosférickým dieselem, ten jede stejně furt na plnej plyn a žere furt 6 :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: 15-17 je mix, kolik z toho je dálnice neodhadnu.
    Ale když jsme v létě jeli na jih Chorvstska, tak to bylo za těch 16 taky a to bylo na dálnici skoro celou cestu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: 24 kWh/100 km není úplně málo. Těch 15-17 je při 130 nebo míň?

    JYRKA: 280 na reálně 50 kWh baterku docela jde (pokud by to bylo při 130).
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Ale například minulý víkend, kdy bylo cca 10 stupňů, tak už byl dojezd po dálnici 280
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Tady je hrubý přehled: https://ev-database.org/car/1177/Tesla-Model-3-Standard-Range-Plus
    Nicméně, těch 230 km "nejhoršího scénáře" ještě zhoršuje ten déšť, k tomu nechceš vymlátit baterku do nuly a pak ji taky nenabíjíš do plna.
    Takže zvýším spotřebu o 15%, dám rezervu 10 % a nedobiju baterku víc jak na 80 % a je z toho 137 km. Teprve tohle je ten nejhorší scénář. Ve skutečnosti jsem najel něco kolem 160 km.
    Spotřeba v zimě je cca 24 kWh/100 km, v létě jezdím za 15-17 podle režimu. Za kamiónem se neplížím nikdy, ale obvykle ani nejezdím 200
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Kolik to teda reálně ujede po dálnici na nabití? Já furt slyším historky o tom, jak Tesly strašně nežerou, ale nevím, jestli ty bájný spotřeby hluboko pod 20 kWh/100 km nejsou všechny dosažený při nějakým plížení za kamionem...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Neujede. Tam jsou tři faktory, které brutálně snižují dojezd:
    - dálnice 130 km/h
    - relativní zima
    - a déšť. Je fakt velký rozdíl, jestli prší nebo ne - odhadem 10-15 %.
    Ta moje Tesla má 49 kWh využitelnou kapacitu, současná RWD má 57.5 kWh + k tomu díky technologii můžeš nabíjet do 100 %.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Proč jsi nabíjel tolikrát? 384 km by to přece muselo ujet s jedním nabitím, ne? Něco kvůli využití rychlejšího nabíjení při nízkým stavu baterie?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Za mě to není nic tragického.
    Největší problém v zimě u Tesly bez tepelného čerpadla jsou krátké cukačky se studeným autem a baterií - to kapacita mizí před očima. Jakmile to auto vyhřeješ, tak jsi v pohodě.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    JYRKA: díky za info
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CRAZY_IVAN: Například: když jsem jel Zeslou model 3 RWD v zimě (teplota +3, déšť) z Měšice do Ingolstadtu na jednání do Audi :), tak:
    - vzdálenost 384 km
    - nabíjel jsem 2x tam, 3x zpět (to proto, že mi v Audi nedovolili nabíjet v jejich garážích) :)
    - celková doba nabíjení cca 30 minut.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    RATTKIN: neni nutný mi prodávat poučky s nájezdem, chvilku se tu už vyskytuju :)
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    CRAZY_IVAN: možná ještě důležitější než nemožnost nabíjení doma je jaký máte nájezd? Pokud průměrný český 30 km denně, tak stačí nabíjet jednou za 10 dní při nakupování. Lidl má dobré ceny
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    JYRKA: aaah, se tak blbě zeptám na dojezd v zimě, když jedeš dálnice? přecejenom v ČR tesla superchargerů moc neni :/
    tenhle lame strach (nemam moc možnost nabíjet tady před barákem) mě od standard range bez TČ odrazuje
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam