• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Kolik to teda reálně ujede po dálnici na nabití? Já furt slyším historky o tom, jak Tesly strašně nežerou, ale nevím, jestli ty bájný spotřeby hluboko pod 20 kWh/100 km nejsou všechny dosažený při nějakým plížení za kamionem...
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Neujede. Tam jsou tři faktory, které brutálně snižují dojezd:
    - dálnice 130 km/h
    - relativní zima
    - a déšť. Je fakt velký rozdíl, jestli prší nebo ne - odhadem 10-15 %.
    Ta moje Tesla má 49 kWh využitelnou kapacitu, současná RWD má 57.5 kWh + k tomu díky technologii můžeš nabíjet do 100 %.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Proč jsi nabíjel tolikrát? 384 km by to přece muselo ujet s jedním nabitím, ne? Něco kvůli využití rychlejšího nabíjení při nízkým stavu baterie?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Za mě to není nic tragického.
    Největší problém v zimě u Tesly bez tepelného čerpadla jsou krátké cukačky se studeným autem a baterií - to kapacita mizí před očima. Jakmile to auto vyhřeješ, tak jsi v pohodě.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    JYRKA: díky za info
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CRAZY_IVAN: Například: když jsem jel Zeslou model 3 RWD v zimě (teplota +3, déšť) z Měšice do Ingolstadtu na jednání do Audi :), tak:
    - vzdálenost 384 km
    - nabíjel jsem 2x tam, 3x zpět (to proto, že mi v Audi nedovolili nabíjet v jejich garážích) :)
    - celková doba nabíjení cca 30 minut.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    RATTKIN: neni nutný mi prodávat poučky s nájezdem, chvilku se tu už vyskytuju :)
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    CRAZY_IVAN: možná ještě důležitější než nemožnost nabíjení doma je jaký máte nájezd? Pokud průměrný český 30 km denně, tak stačí nabíjet jednou za 10 dní při nakupování. Lidl má dobré ceny
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    JYRKA: aaah, se tak blbě zeptám na dojezd v zimě, když jedeš dálnice? přecejenom v ČR tesla superchargerů moc neni :/
    tenhle lame strach (nemam moc možnost nabíjet tady před barákem) mě od standard range bez TČ odrazuje
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    DZODZO: evidentně najdou jiné argumenty ;-)

    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CRAZY_IVAN: jo, přesně tuhle mám :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    JYRKA: zase jako třeba tohle je pořád ta bez TČ a standard range :/
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Je to sice krám, ale opřád lepší než jakýkoliv Leaf a podobně

    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Jinak ceny použitých elektrik vyklesaly na slušnou úroveň. A čekám, že ještě letos spadnou, protože nové akumulátory + větší nabídka levnějších EV to požene dolů.

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIMBUS: uz to ostane iba ako taky autofor
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    JYRKA: a kecálkové z autofór o krátkém dojezdu už nebudou mít co žrát
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Řekl bych, že se máme na co těšit: https://youtu.be/xKrMlmd_mk0?si=vYO2a_zGj0ae0a_q
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    PEPAZZ: AlE JÁ cHCi 18l V12, co vÁží 500kg, má VýkON tři a PůL k0ně, žeRE sTo na St0, ale NádHErNě ZNÍ!1!!
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    250 kw motor včetně redukcni prevodovk možné umístit dopredu vertikalne dozadu horizontalne vaha 75kg, neuvěřitelně kompaktní reseni účinnost 93℅. V autech od roku 2025-2026

    Magna's new 800-volt eDrive! (And other EV tech at CES 2024)
    https://youtube.com/watch?v=l2JcP76ppTI
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    BOBASH: Nojo, to jsou frantíci zas truhlíci.. takovej promarněnej potenciál..
    New Alpine A290: latest details on the Renault 5's hot hatch cousin | evo
    https://www.evo.co.uk/alpine/a290/206552/alpine-a290-all-you-need-to-know-about-the-renault-5-based-hot-hatch
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam