• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    JYRKA: aaah, se tak blbě zeptám na dojezd v zimě, když jedeš dálnice? přecejenom v ČR tesla superchargerů moc neni :/
    tenhle lame strach (nemam moc možnost nabíjet tady před barákem) mě od standard range bez TČ odrazuje
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    DZODZO: evidentně najdou jiné argumenty ;-)

    JYRKA
    JYRKA --- ---
    CRAZY_IVAN: jo, přesně tuhle mám :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    JYRKA: zase jako třeba tohle je pořád ta bez TČ a standard range :/
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Je to sice krám, ale opřád lepší než jakýkoliv Leaf a podobně

    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Jinak ceny použitých elektrik vyklesaly na slušnou úroveň. A čekám, že ještě letos spadnou, protože nové akumulátory + větší nabídka levnějších EV to požene dolů.

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIMBUS: uz to ostane iba ako taky autofor
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    JYRKA: a kecálkové z autofór o krátkém dojezdu už nebudou mít co žrát
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Řekl bych, že se máme na co těšit: https://youtu.be/xKrMlmd_mk0?si=vYO2a_zGj0ae0a_q
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    PEPAZZ: AlE JÁ cHCi 18l V12, co vÁží 500kg, má VýkON tři a PůL k0ně, žeRE sTo na St0, ale NádHErNě ZNÍ!1!!
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    250 kw motor včetně redukcni prevodovk možné umístit dopredu vertikalne dozadu horizontalne vaha 75kg, neuvěřitelně kompaktní reseni účinnost 93℅. V autech od roku 2025-2026

    Magna's new 800-volt eDrive! (And other EV tech at CES 2024)
    https://youtube.com/watch?v=l2JcP76ppTI
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    BOBASH: Nojo, to jsou frantíci zas truhlíci.. takovej promarněnej potenciál..
    New Alpine A290: latest details on the Renault 5's hot hatch cousin | evo
    https://www.evo.co.uk/alpine/a290/206552/alpine-a290-all-you-need-to-know-about-the-renault-5-based-hot-hatch
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TOMBRIDER: Tvrdí, že čtyřkolka nebude vůbec u ničeho.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    HERR_FLICK: Vzadu mista je dost a náprava multilink.
    Řekl bych že ve verzi Alpine to bude ctyřkola
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Poslední video z Čtvrtkonu:
    Problémy EV o kterých jsme si my EVčkáři zakázali mluvit - Marian Benčat
    https://youtu.be/JkPQZdS1OtM
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    BOBASH: jako jo, argument beru
    V praxi krátkej kufr do hloubky pod úroveň sklopenejch sedaček a nákladový hrany bejvá tak trochu k hovnu
    A to natolik, že ho spousta výrobců odděluje dvojitou podlahou by default
    Že zkušenosti s EG6 civicem, co to takhle má, to můžu potvrdit
    Tam pokud máš ultimátně snadno sklopitelný zadní sesle (což Honda E má), tak ten rozdíl v hloubce defakto nehraje roli
    Mj ten kufr u 5 bude mít větší kapacitu I díky tomu, že to auto je o dobrejch 10 cm delší
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GOR: No v EV docela vysoký napětí je, pokud vím. Nevím, jestli se to klasifikuje správně elektrikářsky jako vysoký, ale je rozhodně dost vysoký na to, aby tě umělo velmi kvalitně zabít, když si nedáš pozor. A potřebuješ na to speciální kvalifikaci, normální automechanik/autoelektrikář nesmí na elektromobilu dělat skoro nic a hrabat se v baterce a v pohonným ústrojí je ještě asi třetí level tý kvalifikace (aspoň jak to mají u VW).
    GOR
    GOR --- ---
    BOBASH: Ale jdi s tim, v aute zadny vysoky napeti neni, pominu-li par cm v benzinovym ICE mezi listou a svickou.

    HERR_FLICK: Trakcak se sice pod podlahu vejde, ale k trakcaku potrebujes bednu tranzistoru s bizuterii okolo, ktera nemusi bejt uplne mala, kdyz honis kazdej litr. Z hlediska ruseni neni optimalni mit tu bednu od trakcaku daleko - ne, ze to nejde, ale neni to dobry pro vyrobni naklady. A u auta pro masy jsou takovy fajnovosti tezko obhajitelny.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: No tady ale právě nemáš ten kufr do hloubky, tam, kde bys měl v normálním autě spodní podlahu kufru, tady máš motor. Což ti u velkýho auta nemusí nijak moc vadit, tam se to "vsákne", ale když máš pidiauto, tak potřebuješ každý místo, který najdeš:



    Mimochodem, Honda e má 171 litrů kufr, 5 E-tech má tuším 320 nebo něco takovýho. Což je dost zásadní rozdíl, první je "kufr na malej nákup", druhý je na hraně použitelnosti jako občasnýho rodinnýho auta.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    BOBASH: motor vzadu ti moc zadní kufr neomezí, viz zadokolá Honda E
    Která má ale taky předek vyplněnej bordelem
    Ale taky by mě zajímalo zdůvodnění výběru fwd

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam