• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    1 in 5 new car sales globally were EVs in 2023, and that's curbed oil demand – IEA
    https://electrek.co/2024/03/02/1-in-5-new-car-sales-globally-in-were-evs-in-2023-oil-demand-iea/

    The new IEA analysis shows that the deployment of clean energy in the past five years has substantially limited increases in demand for fossil fuels

    The growing number of EVs on the roads, accounting for 1 in 5 new car sales globally in 2023, also played a significant role in keeping oil demand (in terms of energy content) from rising above pre-pandemic levels.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Na Valašsku vzniká klíčová součást pro elektrická BMW. Martin Vaculík byl u toho! 🛠️
    https://www.youtube.com/watch?v=3uIVPK_1k-0
    TOFI
    TOFI --- ---
    Bazarové elektromobily - kde hledat problémy? | Geek pokec s Jirkou Zimou | 4K
    https://www.youtube.com/watch?v=gR-nHtdVR0I
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    PEPAZZ: To nikde nepíšu woe :)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DOCKINEZ: jezdíš se psem na střelnici jo? .)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    + hodně místa pro mě, děkuji. Rodina, pes, rozměrný krámy na cvičák a na střelnici atd. atd. se jen tak někam nevejdou.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    HANZS: jo to potřebujeme, konečně nějaká konkurence Tesly. Nestačí prémiové naladění podvozku a lepší hlína v modelu. Rychlost dobíjení a dojezd a cena jsou jediné důležité parametry EV, aspoň pro mě.
    HANZS
    HANZS --- ---
    Ještě k nabíjení - koukal jsem na nová videa Bjorna Nylanda s ID.7 - a VW udělalo velký pokrok - při zkoušce dojezdu (v zimě 400km), kdy už nebyla energie na vyhřívání baterie (ani kabiny), tak přijel se 2% a baterie měla 3 st.C. a přsto okamžitě nabíjela 110kW a šlo to rychle nahoru.
    Jinak je z té ID.7 nadšený - nabíjení a dojezdy jako Tesla, infotainment funkční a např. světla mnohem lepší než na Tesle.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Pokud jste nepostřehli:
    Na slovensku hořel ID3 před RD. Původně se jako příčina uváděl zkrat 12V baterie a ačkoli 400V batterypack byl nedotčenej, dezolé internet se toho okamžitě chopil.
    Teď vyšlo na povrch info, že to EV někdo zapálil.
    Požiar auta dielom podpalača | 🧯🔥KAMEROVÝ ZÁZNAM zachytil neznámeho páchateľa pred požiarom elektromobilu v Alžbetinom dvore. Plamene sa rýchlo rozšírili aj na dom, kde v tom čase... | By Michael Grež...
    https://www.facebook.com/watch/?v=2220700018270754
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: 150tisíc, tyjo tolik nestojí ani obyč batterypack k FVE.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Ještě k těm bateriím...
    75kWh Tesla Model 3 full battery pack long range
    https://evshop.eu/en/batteries/292-tesla-model-3-full-battery-pack-75kwh-long-range.html
    LITTLEBOY007CZ
    LITTLEBOY007CZ --- ---
    BOBASH: Vlastním e-Golf 2018 bez TČ a mám firemní Konu eletric 2022 39kW s TČ. Zkoušel jsem test topení před cca měsícem kdy bylo venku -5C. Vyrazil jsem od domu, udělal cestu 15km a měřil spotřebu topení (oboje jsem vytápěl na 22C). V golfu vyskočilo topení ze začátku na 5.5kW, po cca 10 minutách, kdy se se auto vyhřálo byla spotřeba celého auta byla konstantně 2.2kW když auto stálo a topilo. V koně vyskočilo topení na 2.9kW a po zrhuba stejném čase spadla spotřeba vozu na 1.6kW když taky auto stálo a topilo. Takže dle mého testování rozdíl v TČ sice je ale jen pro lidi, co s nim jezdí krátký trasy. Když se auto vyhřeje, ten rozdíl je už minimální.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Třeba Enyaq má nově od upgrade infotainmentu jako snad první auto, co jsem viděl, možnost zapnout vyhřívání baterky manuálně (tedy nemusíš dávat nabíječku do navigace). A poznat je to dost, nabíjel jsem v asi mínus třech stupních 135 kW, s Ioniqem, kterej má teoreticky asi o 100 kW rychlejší nabíjení jsem v téměř identický situaci nabíjel 70.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Bez tepelnýho čerpadla docela vliv má. Na dálnici už tolik ne, jak už tu někdo psal, jakmile vyhřeješ, jsi na tom docela dobře, ale i tam je furt rozdíl tepelný čerpadlo nebo bez něj.

    A 2 kW mimochodem není nic, ono je dobrý mít na paměti, že to auto sice má možná 200 kW, ale ve 130 km/h reálně používá tak 20.
    MINER
    MINER --- ---
    ELIJEN: Nabíjení určitě, ale jinak to dává smysl i během provozu.
    Nevim přesný čísla, ale řádově při -10° C už nejde využít víc než třetinu kapacity lithiovky a kolem -20° C to už padá pekelně dolu.

    Pokud se to dostatečně zahřeje jen obyčejným provozem, nebo to má malý vliv, jedině dobře.

    Vim, jak to funguje u spotřebky. Je to docela limit v zimě u foťáku. Zajímalo by mě umět si ten vliv představit u EV.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    MINER: Tesla vyhrivani/chlazeni baterky ma, ale to taky neco zere. Hlavne to ma smysl pred nabijenim na SC nebo kdyz mas auto na nabijecce doma a vis presnou hodinu odjezdu. Nicmene mi neprislo, ze by to melo nejaky extremni vliv na spotrebu.
    MINER
    MINER --- ---
    A co teplota baterky? Dělaj ty nový EV vyhřívání, aby to taky nemělo vliv na využitelnou kapacitu?

    Od -5° klasický lithiovky můžou využít o dost méně kapacity. Při zahřátí se stane dostupnou.

    Řeší to EV?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Topeni ma naopak nejmensi vliv. Hlavne teda na dalnici. Ty 2kW jsou nic.
    MINER
    MINER --- ---
    STETKINS: To jsem nevěděl, že to dělá takovej rozdíl. Velmi zajímavá tabulka.
    Pro dojezd tohle nevyznívá vůbec dobře…
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    BOBASH: Jen rychlej google:

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam