• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    IV0
    IV0 --- ---
    Zvažuju využít dotace a koupit na firmu elektroauto. Teď mám Genesis G80 (luxusní sedan na velké dálky, se čtyřkolkou na hory), chtěl bych něco podobného, ale s rozpočtem na dotace, tzn do 1,5 mil včetně DPH po běžných slevách. Napadl mě samozřejmě zase Hyundai, IONIQ 6, 4x4, cena by se slevou asi vyšla. Na IONIQu 6 mi vadí jenom drobnosti, že nejde dát Waze na HUD, tempomat je jenom do 160km/h, sedačka nemá prodloužitelný sedák. Jinak asi dobrý, ještě jsem v tom teda nejel.
    Jsou nějaké alternativy? Nechci SUV/crossovery apod. Chci nízké auto, sedan nebo kombi, s rozumným dojezdem a rychlým nabíjením, vhodné na cesty 400-700km (jezdím to minimálně jednou za měsíc, každý týden aspoň 2x 120km, pak už jenom nějaké krátké cesty do 25 km). Většinou spěchám, často jezdím do Německa, tzn. bez omezení rychlosti. Díky
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    NIKDAS: zatím nevím, že by v Česku to nějaká firma dělala. Vím že to dělají aktivní jedinci v Česku i na Slovensku soukromě. Dá se koupit repasovaný motor/převodovka z Norska. Firma co to dělá je taky na Ukrajině.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Mělo by to být přístupné i nečlenům skupiny: https://www.facebook.com/groups/2100772423579450/permalink/3739315829725093/
    Borci rozebrali motor Hyundai Ioniq Electric a vyměnili v něm ložiska (Hyundai dělá jen komplet výměnu motoru za 330k).
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    DZODZO: Pořád je to o 11 víc, než je v Čechách byrokraticky zvádnutelný bez zešílení.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DIM_: Tak šidítko nasazeno a otestováno.
    Popořadě pro nově příchozí: Tesla má tak citlivé hlídání toho, jestli se držíte volantu při zapnutém autopilotovi, že to nešikovnější části populace (například mně) každou chvíli řve, ať zakvedlám volantem, nebo vypne ten autopilot, co není autopilot, ale jen adaptivní tempomat a držení v pruhu.
    Takže jsem si koupil totozávaží na volant: JYRKA: šlo to z Číny, naštěstí to v Maďarsku rovnou procleli a pošťák to normálně dovezl až domů. Nasazení na volant je trochu vyndávání ježka z klece, ale povedlo se.
    No a musím říct, že hejble z Číny funguje - sundal jsem ruce z volantu a ujel cca 5 km po celkem klikaté silnici první třídy a jediný alarm nepřišel.
    Nejsem idiot, abych jezdil bez držení volantu, jde skutečně o omezení falešných poplachů. Nicméně si dovedu představit kreténa, který nasadí závaží na volant a půjde na zadní sedadlo souložit. Doufám, že ho nikdy v provozu nepotkám.
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    GTX rodina je kompletná! Predstavenie noviniek od Volkswagen (1. časť).
    https://youtu.be/1is-RuBPbr4?si=MdX7PgmKx2Xqir2N
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DIM_
    DIM_ --- ---
    JYRKA: Koupil jsem si taková šidítka na autopilot
    Co presne jsi koupil? Taky se po necem koukam.
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    ...pjekny planovac ;oD

    ABRP
    https://abetterrouteplanner.com/
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    HERR_FLICK: zajímavý, díky.
    GOR
    GOR --- ---
    CRAZY_IVAN: No, ja tim chtel rict, ze to ma i Leaf ZE1 (mozna i ZE0).
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    JYRKA: Už není
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    GOR: jo, už jsem se k tomu u článku u etronu dočetl, dneska mě bolí hlava, tak jsem pomalejší
    GOR
    GOR --- ---
    CRAZY_IVAN:Cokoli ma moznost jednopedalovyho ovladani musi mit v podstate "brake by wire" s tim, ze paralelne muze na hlavni brzdovej valec zatlacit i ridic.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    In fact, Audi’s new E-tron is the first fully electric vehicle to include brake-by-wire technology...and even there, it comes with an asterisk. While true brake-by-wire systems would use electronically controlled brake calipers instead of hydraulic pressure, Audi’s system is electrohydraulic. There’s still no mechanical link between pedal and pad—save for a redundant backup we’ll discuss shortly—but the actuator on the business end of the brakes remain hydraulic; it's just controlled by the computer in response to the amount of pressure the driver lays on the pedal.

    The Audi E-tron SUV Brings Groundbreaking Brake-By Wire Technology to Electric Cars
    https://www.thedrive.com/tech/25563/the-audi-e-tron-brings-groundbreaking-electrohydraulic-brake-by-wire-technology-to-electric-cars
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    podle wiki by to už auta měla mít, ale už jsem moc línej hledat, jestli to neni nějakej hybrid systém

    Brake-by-wire is used in most common hybrid and electric vehicles produced since 1998 including all Toyota, Ford, and General Motors Electric and hybrid models. The Toyota Synergy Drive and the Rav4 EV use a system where a modified ABS (antilock brake system) actuator is coupled with a special hydraulic brake master cylinder to create a hydraulic system, coupled with the brake control unit (computer). Ford's system is almost identical to the Toyota system, and the General Motors system uses different nomenclature for components while the operation is virtually identical.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    JYRKA: a neblíží se náhodou doba, kdy už to zakázaný nebude? Lexus měl prototyp už před rokem s tím, že právě čekají a snaží se změnit legislativu... a tipovali to na rok 2025 - ve videu od 1:40
    TEST LEXUS RZ450e - nemá volant, ale knipel! Ako sa šoféruje?
    https://youtu.be/nvDnUCtBidk?si=_DtN08b8OJpSiXWU&t=100
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    On je to obecný problém - legislativa se do konstrukce aut promítá i v oblastech, kde ji nečekáte.
    Například nejde nastavit automatické spuštění nezávislého topení v daný čas. Jde to nastavit tak, že se spustí zítra, ale nedáte to opakovaně. Tohle nemám tedy dohledané v normách, to mám od právníků.
    U benziňáků taky neprojde remote start, což je funkcionalita naprosto obvyklá v Rusku nebo Indii.
    O datech, které dostává výrobce z auta, ani nemluvím - tady jsou ty testy, které se dělají v USA, naprosto nerelevantní. Ale novináři tím šermujou :)
    A teď přichází cyberbezpečnost a ta mění pravidla hry úplně.
    No a příklad z USA je taky zajímavý - matrix světla čekají na schválení léta.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Toyota/Lexus na EU trhu plánuje steer-by-wire už docela brzo. Ale v tuhle chvíli to žádný auto nemá, to je pravda.

    FEDAJKIN: Throttle-by-wire už je dávno standard a žádný auto to nemá jinak, brake-by-wire si myslím že zatím taky nic sériově nemá.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: V-class není MPV ale dodávka, která je stavěná od začátku jako dodávka. Cokoliv menšího je vždycky postavený aspoň částečně na platformě nějakýho osobáku a vždycky to má čumák, ať už schovanej nebo ne. Neexistuje MPV, který by to takhle nemělo. Dokonce i malý dodávky to maj stejně (od Berlinga přes Caddy po NV200).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam