• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    KUTAS: jj hodně :)
    IV0
    IV0 --- ---
    Minimálně BMW a Mercedes umějí dát Waze šipky na HUD od roku 2021 - viz např zde: https://www.youtube.com/watch?v=CeJjLzWes8o
    Neumí názvy ulic ani upozornění apod, ale šipky ano. Osobně jsem to viděl fungovat v pětkovém BWM a éčkovém Mercedesu. Do každého auta, které jsem měl, jsem investoval ppoměrně hodně peněz, aby to dobře hrálo a aby tam bylo Android Auto s přenosem Waze na HUD a už bych čekal, že to někdo dá konečně do výbavy, ale asi holt nic, přehodím HUDWAY do dalšího auta...
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    PEPAZZ: To je strasna nerd diskuze :(
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    BOBASH: Waze (Sygic...) myslím nerozchodíš na HUD v ničem, automobilky to naschvál blokují...
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    🎧 Speciál Pravdy a mýty o elektroautech: Ukazujeme, kdo za ním stojí // Podcast Za volantem
    https://www.youtube.com/watch?v=H_lJ_a_lJoI
    IV0
    IV0 --- ---
    BOBASH: U pětkového BMW (a myslím, že i u X5) Waze v HUDu je, to samé u éčkového Mercedesu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    IV0: Waze v HUD nepůjde podle mě u ničeho, nebo to aspoň nešlo u ničeho, co jsem kdy měl v ruce (což bylo tak nějak zhruba všechno).

    Tempomaty má BMW i VW téměř určitě do maximálky, resp. VW do 210 km/h, pokud je maximálka vyšší (u EV nebude).
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    IV0: Pokud chces kombi tak id7 tourer, kterej je ted v akci,ale je pouze rwd, jinak tu Teslu.
    IV0
    IV0 --- ---
    BOBASH: Náhodou nevíš, jak je to s max rychlostí na tempomatech a Wazem v HUDu u BMW i4 a VW ID7?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    IV0: Tak tam jsi samozřejmě v pohodě vcelku s čímkoliv.
    IV0
    IV0 --- ---
    BOBASH: Těch 180 km/h není myšleno na takovéhle trase, spíš na té pravidelné 120 km.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    IV0: BMW i4, VW ID.7.

    Jinak Ioniq 6 je fajn, trochu mě iritujou některý ergonomický výstřelky, ale fakt málo to žere a díky tomu, že je to placatý a aerodynamický, by to relativně snesitelně mohlo žrát i v těch 160.

    Nicméně pokud jezdíš 400-700 km, tak stejně 160 je otázka, jestli má smysl jezdit, nebo jestli tě vyjde líp jet pomalejc a nabíjet míň. Na rychlosti nad 180 na takhle dlouhý trase s elektromobilem ještě nějakou dobu zapomeň.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    IV0: Awd asi jen TM3 LR, pak si uz jen nejaka cina. Ostatni do 1.5M jsou vetsinou rwd.
    IV0
    IV0 --- ---
    Zvažuju využít dotace a koupit na firmu elektroauto. Teď mám Genesis G80 (luxusní sedan na velké dálky, se čtyřkolkou na hory), chtěl bych něco podobného, ale s rozpočtem na dotace, tzn do 1,5 mil včetně DPH po běžných slevách. Napadl mě samozřejmě zase Hyundai, IONIQ 6, 4x4, cena by se slevou asi vyšla. Na IONIQu 6 mi vadí jenom drobnosti, že nejde dát Waze na HUD, tempomat je jenom do 160km/h, sedačka nemá prodloužitelný sedák. Jinak asi dobrý, ještě jsem v tom teda nejel.
    Jsou nějaké alternativy? Nechci SUV/crossovery apod. Chci nízké auto, sedan nebo kombi, s rozumným dojezdem a rychlým nabíjením, vhodné na cesty 400-700km (jezdím to minimálně jednou za měsíc, každý týden aspoň 2x 120km, pak už jenom nějaké krátké cesty do 25 km). Většinou spěchám, často jezdím do Německa, tzn. bez omezení rychlosti. Díky
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    NIKDAS: zatím nevím, že by v Česku to nějaká firma dělala. Vím že to dělají aktivní jedinci v Česku i na Slovensku soukromě. Dá se koupit repasovaný motor/převodovka z Norska. Firma co to dělá je taky na Ukrajině.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Mělo by to být přístupné i nečlenům skupiny: https://www.facebook.com/groups/2100772423579450/permalink/3739315829725093/
    Borci rozebrali motor Hyundai Ioniq Electric a vyměnili v něm ložiska (Hyundai dělá jen komplet výměnu motoru za 330k).
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    DZODZO: Pořád je to o 11 víc, než je v Čechách byrokraticky zvádnutelný bez zešílení.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DIM_: Tak šidítko nasazeno a otestováno.
    Popořadě pro nově příchozí: Tesla má tak citlivé hlídání toho, jestli se držíte volantu při zapnutém autopilotovi, že to nešikovnější části populace (například mně) každou chvíli řve, ať zakvedlám volantem, nebo vypne ten autopilot, co není autopilot, ale jen adaptivní tempomat a držení v pruhu.
    Takže jsem si koupil totozávaží na volant: JYRKA: šlo to z Číny, naštěstí to v Maďarsku rovnou procleli a pošťák to normálně dovezl až domů. Nasazení na volant je trochu vyndávání ježka z klece, ale povedlo se.
    No a musím říct, že hejble z Číny funguje - sundal jsem ruce z volantu a ujel cca 5 km po celkem klikaté silnici první třídy a jediný alarm nepřišel.
    Nejsem idiot, abych jezdil bez držení volantu, jde skutečně o omezení falešných poplachů. Nicméně si dovedu představit kreténa, který nasadí závaží na volant a půjde na zadní sedadlo souložit. Doufám, že ho nikdy v provozu nepotkám.
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    GTX rodina je kompletná! Predstavenie noviniek od Volkswagen (1. časť).
    https://youtu.be/1is-RuBPbr4?si=MdX7PgmKx2Xqir2N
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam