• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    IV0: Waze v HUD nepůjde podle mě u ničeho, nebo to aspoň nešlo u ničeho, co jsem kdy měl v ruce (což bylo tak nějak zhruba všechno).

    Tempomaty má BMW i VW téměř určitě do maximálky, resp. VW do 210 km/h, pokud je maximálka vyšší (u EV nebude).
    IV0
    IV0 --- ---
    BOBASH: Náhodou nevíš, jak je to s max rychlostí na tempomatech a Wazem v HUDu u BMW i4 a VW ID7?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    IV0: Tak tam jsi samozřejmě v pohodě vcelku s čímkoliv.
    IV0
    IV0 --- ---
    BOBASH: Těch 180 km/h není myšleno na takovéhle trase, spíš na té pravidelné 120 km.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    IV0: BMW i4, VW ID.7.

    Jinak Ioniq 6 je fajn, trochu mě iritujou některý ergonomický výstřelky, ale fakt málo to žere a díky tomu, že je to placatý a aerodynamický, by to relativně snesitelně mohlo žrát i v těch 160.

    Nicméně pokud jezdíš 400-700 km, tak stejně 160 je otázka, jestli má smysl jezdit, nebo jestli tě vyjde líp jet pomalejc a nabíjet míň. Na rychlosti nad 180 na takhle dlouhý trase s elektromobilem ještě nějakou dobu zapomeň.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    IV0: Awd asi jen TM3 LR, pak si uz jen nejaka cina. Ostatni do 1.5M jsou vetsinou rwd.
    IV0
    IV0 --- ---
    Zvažuju využít dotace a koupit na firmu elektroauto. Teď mám Genesis G80 (luxusní sedan na velké dálky, se čtyřkolkou na hory), chtěl bych něco podobného, ale s rozpočtem na dotace, tzn do 1,5 mil včetně DPH po běžných slevách. Napadl mě samozřejmě zase Hyundai, IONIQ 6, 4x4, cena by se slevou asi vyšla. Na IONIQu 6 mi vadí jenom drobnosti, že nejde dát Waze na HUD, tempomat je jenom do 160km/h, sedačka nemá prodloužitelný sedák. Jinak asi dobrý, ještě jsem v tom teda nejel.
    Jsou nějaké alternativy? Nechci SUV/crossovery apod. Chci nízké auto, sedan nebo kombi, s rozumným dojezdem a rychlým nabíjením, vhodné na cesty 400-700km (jezdím to minimálně jednou za měsíc, každý týden aspoň 2x 120km, pak už jenom nějaké krátké cesty do 25 km). Většinou spěchám, často jezdím do Německa, tzn. bez omezení rychlosti. Díky
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    NIKDAS: zatím nevím, že by v Česku to nějaká firma dělala. Vím že to dělají aktivní jedinci v Česku i na Slovensku soukromě. Dá se koupit repasovaný motor/převodovka z Norska. Firma co to dělá je taky na Ukrajině.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Mělo by to být přístupné i nečlenům skupiny: https://www.facebook.com/groups/2100772423579450/permalink/3739315829725093/
    Borci rozebrali motor Hyundai Ioniq Electric a vyměnili v něm ložiska (Hyundai dělá jen komplet výměnu motoru za 330k).
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    DZODZO: Pořád je to o 11 víc, než je v Čechách byrokraticky zvádnutelný bez zešílení.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DIM_: Tak šidítko nasazeno a otestováno.
    Popořadě pro nově příchozí: Tesla má tak citlivé hlídání toho, jestli se držíte volantu při zapnutém autopilotovi, že to nešikovnější části populace (například mně) každou chvíli řve, ať zakvedlám volantem, nebo vypne ten autopilot, co není autopilot, ale jen adaptivní tempomat a držení v pruhu.
    Takže jsem si koupil totozávaží na volant: JYRKA: šlo to z Číny, naštěstí to v Maďarsku rovnou procleli a pošťák to normálně dovezl až domů. Nasazení na volant je trochu vyndávání ježka z klece, ale povedlo se.
    No a musím říct, že hejble z Číny funguje - sundal jsem ruce z volantu a ujel cca 5 km po celkem klikaté silnici první třídy a jediný alarm nepřišel.
    Nejsem idiot, abych jezdil bez držení volantu, jde skutečně o omezení falešných poplachů. Nicméně si dovedu představit kreténa, který nasadí závaží na volant a půjde na zadní sedadlo souložit. Doufám, že ho nikdy v provozu nepotkám.
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    GTX rodina je kompletná! Predstavenie noviniek od Volkswagen (1. časť).
    https://youtu.be/1is-RuBPbr4?si=MdX7PgmKx2Xqir2N
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DIM_
    DIM_ --- ---
    JYRKA: Koupil jsem si taková šidítka na autopilot
    Co presne jsi koupil? Taky se po necem koukam.
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    ...pjekny planovac ;oD

    ABRP
    https://abetterrouteplanner.com/
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    HERR_FLICK: zajímavý, díky.
    GOR
    GOR --- ---
    CRAZY_IVAN: No, ja tim chtel rict, ze to ma i Leaf ZE1 (mozna i ZE0).
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    JYRKA: Už není
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    GOR: jo, už jsem se k tomu u článku u etronu dočetl, dneska mě bolí hlava, tak jsem pomalejší
    GOR
    GOR --- ---
    CRAZY_IVAN:Cokoli ma moznost jednopedalovyho ovladani musi mit v podstate "brake by wire" s tim, ze paralelne muze na hlavni brzdovej valec zatlacit i ridic.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    In fact, Audi’s new E-tron is the first fully electric vehicle to include brake-by-wire technology...and even there, it comes with an asterisk. While true brake-by-wire systems would use electronically controlled brake calipers instead of hydraulic pressure, Audi’s system is electrohydraulic. There’s still no mechanical link between pedal and pad—save for a redundant backup we’ll discuss shortly—but the actuator on the business end of the brakes remain hydraulic; it's just controlled by the computer in response to the amount of pressure the driver lays on the pedal.

    The Audi E-tron SUV Brings Groundbreaking Brake-By Wire Technology to Electric Cars
    https://www.thedrive.com/tech/25563/the-audi-e-tron-brings-groundbreaking-electrohydraulic-brake-by-wire-technology-to-electric-cars
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam