• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: Tyjo, to si nevybavím, Corsou jsem jezdil, ale loni v létě...
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Renault se spojil s Volvem a chystá „Teslu mezi dodávkami“ - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-renault-se-spojil-s-volvem-a-chysta-teslu-mezi-dodavkami-40466510
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BOBASH: umi to i nejlevnejsi 2nd hand bev: opel e-corsa ?
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    CRAZY_IVAN: pardon, samozřejmě MY

    Tesla Giga Berlin starting production of Model Y with BYD batteries: report
    https://www.teslarati.com/tesla-giga-berlin-starting-production-of-model-y-with-byd-batteries-claims-report/

    Některý M3 je má taky, ale je to import
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    tomu se říká slušná nabíjecí křivka i při 400V :-)
    NIO EL6 nás překvapilo nabíjením. Jak rychle se nabije?
    https://www.youtube.com/watch?v=HKXUbyZEV-4


    nové Porsche Taycan to má ještě lepší (při 800V), ale ta budoucnost hodně rychlého nabíjení už je to skoro tady ;-)

    MINER
    MINER --- ---
    SPEEDY: Zasloužíš pochvalu před nastoupenou jednotkou.
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    BLOWUP: No, muzu mluvit jen za sebe, ale jeden z duvodu, proc jsem sel do i4 a ne Modelu 3, je Elon Musk :-)
    CAL
    CAL --- ---
    BOBASH: nemluvím jen o rychlém nabíjení, v těch nových catl lfp by se měly zlepšit všechny parametry a bude to mít vliv na všechny auta, ne jenom malé, které mě nezajímají. Renault 5 asi s cenou Tesly Y moc neudělá na rozdíl od toho, když do ní začnou dávat LFP, která parametry předčí NMC.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Nabíjením do plna se NMC kurví i při pomalém nabíjení. Dokonce se to kurví i při skladování ve 100 %. A kurví se to i v 0 %.

    Měls tady video s vysvětlením proč, podrobnostma a testama kurvení.

    TLDR: nabíjením (i pomalým) se baterka roztahuje. A kurví se to nezanedbatelně: i při pouhém skladování ve 100 % řádově procenta ročně i bez nabíjení.

    Rychlé nabíjení to kurví víc, ale ne o moc. Zpomaluje to tak, aby to nekurvilo víc, než je nutné.

    Plus dendrity.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: Omezit to samozřejmě umí skoro všichni. A nabijením do plna to kurvíš jen když je to do rychlý nabíjení, což mají omezený úplně všichni. Nad 80 procent ti i Ionity pojede třeba 30 kW.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    FEDAJKIN: Berlín už dělá i M3?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIKDAS: Tesla miva 1 transformator na 2 nabijecky a vetsinou to stoji hned u 22kV trafostanice. Jake napeti dostava ten AC/DC transformator nevim. Nicmene 400A DC proud je asi vetsi problem nez nejakych 280A na AC strane. Transformatory maj velke chladice. V Plzni na Tesla SC jsou hezky videt.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PEPAZZ: To si zas nemyslím, Giga Berlín do některých M3 úspěšně dává LFP od BYD
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tesla facelift Standard range, dojezd na dálnici, české podmínky, 320 km a zbylo mu 10%. Rychlost držel 130kmh.

    Tesla Model 3 Highland na dálnici. Kolik ujede reálně kilometrů?
    https://www.youtube.com/watch?v=prkqife-giI


    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    FEDAJKIN: jj očividně potřebují továrnu v EU aby to do aut dali.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    FEDAJKIN: nejlepsi je kdyz legacy udelaj auto s batekou NMC ale uz neumí v aute softwarove omezit nabijeni na 80%. tj vlastne dobíjíš do 100% pořád, čímž to kurvíš.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BOBASH: souhlas do dvou let se veci hodně změní
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PEPAZZ: Všechno bude

    https://www.reuters.com/markets/deals/stellantis-catl-sign-preliminary-deal-lfp-battery-supply-europe-consider-jv-2023-11-21/

    LFP bue z phledu tradičních automobilek pořád nová technologie, v rámci umístění do EV, tipuji že ted začnou zjištovat, že NMC nemusí být vždy nejlepší řešení.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: Jo, už mě kolegové opravili, že je to schovaný v nějakým čtvrtým podmenu infotainmentu, kde jsem to prostě nedokázal najít.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam