• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    CRAZY_IVAN: Tak hlavně ten článek od Reuters je strašlivá slátanina, kterou psal měkdo, kdo se v tom vůbec nevyzná…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Hele jestli si mám vybrat mezi tím, že budu věřit Reuters a Elonovi, tak je volba docela jasná...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Fakt to není tak těžký získat fact check, ano elonovi věřit nemusíme, ale je to přímá reakce na ten článek
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: Tyjo, to si nevybavím, Corsou jsem jezdil, ale loni v létě...
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Renault se spojil s Volvem a chystá „Teslu mezi dodávkami“ - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-renault-se-spojil-s-volvem-a-chysta-teslu-mezi-dodavkami-40466510
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BOBASH: umi to i nejlevnejsi 2nd hand bev: opel e-corsa ?
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    CRAZY_IVAN: pardon, samozřejmě MY

    Tesla Giga Berlin starting production of Model Y with BYD batteries: report
    https://www.teslarati.com/tesla-giga-berlin-starting-production-of-model-y-with-byd-batteries-claims-report/

    Některý M3 je má taky, ale je to import
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    tomu se říká slušná nabíjecí křivka i při 400V :-)
    NIO EL6 nás překvapilo nabíjením. Jak rychle se nabije?
    https://www.youtube.com/watch?v=HKXUbyZEV-4


    nové Porsche Taycan to má ještě lepší (při 800V), ale ta budoucnost hodně rychlého nabíjení už je to skoro tady ;-)

    MINER
    MINER --- ---
    SPEEDY: Zasloužíš pochvalu před nastoupenou jednotkou.
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    BLOWUP: No, muzu mluvit jen za sebe, ale jeden z duvodu, proc jsem sel do i4 a ne Modelu 3, je Elon Musk :-)
    CAL
    CAL --- ---
    BOBASH: nemluvím jen o rychlém nabíjení, v těch nových catl lfp by se měly zlepšit všechny parametry a bude to mít vliv na všechny auta, ne jenom malé, které mě nezajímají. Renault 5 asi s cenou Tesly Y moc neudělá na rozdíl od toho, když do ní začnou dávat LFP, která parametry předčí NMC.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Nabíjením do plna se NMC kurví i při pomalém nabíjení. Dokonce se to kurví i při skladování ve 100 %. A kurví se to i v 0 %.

    Měls tady video s vysvětlením proč, podrobnostma a testama kurvení.

    TLDR: nabíjením (i pomalým) se baterka roztahuje. A kurví se to nezanedbatelně: i při pouhém skladování ve 100 % řádově procenta ročně i bez nabíjení.

    Rychlé nabíjení to kurví víc, ale ne o moc. Zpomaluje to tak, aby to nekurvilo víc, než je nutné.

    Plus dendrity.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: Omezit to samozřejmě umí skoro všichni. A nabijením do plna to kurvíš jen když je to do rychlý nabíjení, což mají omezený úplně všichni. Nad 80 procent ti i Ionity pojede třeba 30 kW.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    FEDAJKIN: Berlín už dělá i M3?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIKDAS: Tesla miva 1 transformator na 2 nabijecky a vetsinou to stoji hned u 22kV trafostanice. Jake napeti dostava ten AC/DC transformator nevim. Nicmene 400A DC proud je asi vetsi problem nez nejakych 280A na AC strane. Transformatory maj velke chladice. V Plzni na Tesla SC jsou hezky videt.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PEPAZZ: To si zas nemyslím, Giga Berlín do některých M3 úspěšně dává LFP od BYD
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tesla facelift Standard range, dojezd na dálnici, české podmínky, 320 km a zbylo mu 10%. Rychlost držel 130kmh.

    Tesla Model 3 Highland na dálnici. Kolik ujede reálně kilometrů?
    https://www.youtube.com/watch?v=prkqife-giI


    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    FEDAJKIN: jj očividně potřebují továrnu v EU aby to do aut dali.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    FEDAJKIN: nejlepsi je kdyz legacy udelaj auto s batekou NMC ale uz neumí v aute softwarove omezit nabijeni na 80%. tj vlastne dobíjíš do 100% pořád, čímž to kurvíš.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam