• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ja si myslim, ze pokial by nechceli vyrabat lacne modely, tak by nehladali miesto v indii

    Tesla scouting factory locations in India, and already producing vehicles for imports | Electrek
    https://electrek.co/2024/04/04/tesla-scouting-factory-locations-in-india-producing-vehicles-imports/
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BLOWUP: myslíš za poslední rok nebo jako tento rok? ani za jedno období to neni polovina ;)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BLOWUP: já teda nevím, ale v mém okolí jsou pořád lidi, kteří si teslu momentálně kupují a nebo to plánují. Ale fakt je, že nejsem typický vzorek.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    Z jinyho soudku.. nikde sem to nevidel moc resit. Prisla v tejdnu aktualizace 👌🏼

    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    COMODOR_FALKON: jj, presne takovy lidi si Reuters plati, na to je postaveny cely jejich renome .)

    Vcera ta informace ze to levny auticko nebude vyvijet byla ve vsech burzovnich kanalech, Reuters to ma od dvou nezavisle na sobe pracujicich insideru. Anyway, i kdyz kvuli ni ztratily ty akcie (nejspis kratkodobe) 6%, tak to neni jenom kvuli tyhle samotny skutecnosti. Jak uz celkem hezky shrnul clanek kterej jsem sem postnul nedavno, hlavni problem tesly je, ze ocividne ti lidi ktery ji chteli uz ji maj, a i kdyz cely roky porad elon opakoval jak nestihaji vyrabet, tak ted nastal stav ze to co vyrobili neumej prodat - pres to ze jdou dolu s cenama. A v kontrastu s tim stoji situace jinejch automobilek jejichz prodeje stoupaj. Tesla behem roku ztratila polovinu svy hodnoty - to je podstatny. Jestli hlaska nejakejch insideru je pravdiva nebo ne se vsichni budeme moct casem presvedcit, stejne tak jestli elonovo blouzneni o autonomne jezdicich taxicich bude necim vic nez jeho obvyklym mlzenim.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    CRAZY_IVAN: Tak hlavně ten článek od Reuters je strašlivá slátanina, kterou psal měkdo, kdo se v tom vůbec nevyzná…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Hele jestli si mám vybrat mezi tím, že budu věřit Reuters a Elonovi, tak je volba docela jasná...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Fakt to není tak těžký získat fact check, ano elonovi věřit nemusíme, ale je to přímá reakce na ten článek
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: Tyjo, to si nevybavím, Corsou jsem jezdil, ale loni v létě...
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Renault se spojil s Volvem a chystá „Teslu mezi dodávkami“ - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-renault-se-spojil-s-volvem-a-chysta-teslu-mezi-dodavkami-40466510
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    BOBASH: umi to i nejlevnejsi 2nd hand bev: opel e-corsa ?
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    CRAZY_IVAN: pardon, samozřejmě MY

    Tesla Giga Berlin starting production of Model Y with BYD batteries: report
    https://www.teslarati.com/tesla-giga-berlin-starting-production-of-model-y-with-byd-batteries-claims-report/

    Některý M3 je má taky, ale je to import
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    tomu se říká slušná nabíjecí křivka i při 400V :-)
    NIO EL6 nás překvapilo nabíjením. Jak rychle se nabije?
    https://www.youtube.com/watch?v=HKXUbyZEV-4


    nové Porsche Taycan to má ještě lepší (při 800V), ale ta budoucnost hodně rychlého nabíjení už je to skoro tady ;-)

    MINER
    MINER --- ---
    SPEEDY: Zasloužíš pochvalu před nastoupenou jednotkou.
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    BLOWUP: No, muzu mluvit jen za sebe, ale jeden z duvodu, proc jsem sel do i4 a ne Modelu 3, je Elon Musk :-)
    CAL
    CAL --- ---
    BOBASH: nemluvím jen o rychlém nabíjení, v těch nových catl lfp by se měly zlepšit všechny parametry a bude to mít vliv na všechny auta, ne jenom malé, které mě nezajímají. Renault 5 asi s cenou Tesly Y moc neudělá na rozdíl od toho, když do ní začnou dávat LFP, která parametry předčí NMC.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Nabíjením do plna se NMC kurví i při pomalém nabíjení. Dokonce se to kurví i při skladování ve 100 %. A kurví se to i v 0 %.

    Měls tady video s vysvětlením proč, podrobnostma a testama kurvení.

    TLDR: nabíjením (i pomalým) se baterka roztahuje. A kurví se to nezanedbatelně: i při pouhém skladování ve 100 % řádově procenta ročně i bez nabíjení.

    Rychlé nabíjení to kurví víc, ale ne o moc. Zpomaluje to tak, aby to nekurvilo víc, než je nutné.

    Plus dendrity.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam