DIM_: Jasně, iPhone se neprodává jen proto, že je hezkej, ale kvůli tomu, že FUNGUJE a nemusíš nad tím přemejšlet. Čehož je mezi autama ekvivalent Mercedes a ne Tesla.
Ad Škodovky – minulej infotainment byl strašnej, novej už tyhle problémy nemá a je skvělej (to auto, o kterým mluvíš, není "novej" Superb, ale starej). Že se auto vzteká, že "klíč opustil vozidlo"? To mi přijde vcelku logický, proč se to děje pochopíš ve chvíli, až si s někým budeš předávat auto, dáš mu ho nastartovaný a s tím klíčem odejdeš.
Mimochodem, OTA aktualizace umí i ta Škodovka, problém s minulou generací MIB byl hardwarovej a to by neopravila ani Tesla. Stejně jako Tesla už třeba neopraví to, že do aut přestala dávat parkovací senzory, protože si Elon myslí, že můžou parkovací senzory nahradit za pomoci kamer. Což se jim teda zatím nějak nepodařilo dostat do funkčního stavu, takže Tesla za milion postrádá funkci, kterou má snad i Fabie v základu.
A když jsme u srovnání Tesly se Škodovkou, tak už Tesla taky nenapraví to, že má tragickou ergonomii s kokotinama jako je absence palubní desky nebo aspoň head-up displeje nebo idiotský kolečka na volantu místo páček pod volantem.
Nicméně chápu fascinaci ajťáků Teslama.
Moje pointa je ale o něčem jiným – prémiovost auta je o tom, kolik za něj lidi zaplatěj. Model Y se prodává, protože je levnej, ne proto, že je skvělej. BMW ti sice teoreticky prodá i4 "jen" asi o 200 tisíc dráž než Model 3, ale v reálu si do toho nakoupíš ještě výbavu za další statisíce. Nemusel bys, ale většina lidí to udělá.
Tesla by mohla mít naději na to, prodávat svoji automobilovou techniku draho, kdyby dodala někomu jinýmu to, co umí (platformu, software, baterky, motory) a nechala na tom někoho, kdo umí dělat auta, postavit opravdový auto a ne NPC autíčko z GTA.