• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🚗🔋
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu:

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV. I na toto jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.

    První varování je za 7 dnů RO.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: pred 100 rokmi auta nekam jeli, ale cestou trebars niekoho zabili a na zaklade toho sa postupne vyvinuli pravidla cestnej premavky a dopravne znacky :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Nedojely skoro nikam, neustále tam bylo něco vymrdanýho a byly nebezpečný jak kráva. Řekneme teda 120 let at nežeru. Pokud jsi chtěl nějakou jistotu musel si mít koně, tohle bylo fakt pro totální magory a early adoptery svý doby.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Já třeba Muska furt obdivuju za SpaceX, ale u autonomie pořád považuju za řádově rozumnější cestu než tu Muskovu. Ostatně Tesla zkusila prodávat na FSD licence a zcela překvapivě je nikdo nechce...

    ELIJEN: Souhlas, byť ať ten nárůst trochu spíš souhlasím s MINER: v tom že nárůst popularity Tesly je spíš o tom, že jako první měli rozumný elektrický auto za relativně málo peněz.

    Model 3/Model Y je to nejdůležitější, co Tesla udělala pro elektromobilitu a je to pro elektromobilní svět ekvivalent Modelu T od Fordu (mimochodem je to ekvivalent až strašidelně blízkej – včetně divnýho ovládání a génia, co je čím dál víc magor a čím dál víc vymýšlí nesmysly)...


    FEDAJKIN: Auta před 100 lety pořád jely a někam dojely. FSD neumí fungovat jako asistent řidiče, natož samo někam dojet – funguje to jako kdyby ses snažil učit řídit zfetovanýho aliena. Musíš být pořád 100% ve střehu, protože to dělá chyby VE CHVÍLI KDY JE NEČEKÁŠ. Je to horší než kdyby vedle tebe seděl a řídil zhulenej puberťák co nikdy neviděl auto, protože tam bys aspoň tušil, kdy se tě zkusí zabít.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    DOCKINEZ: Ze svy zkusenosti ti reknu, ze to neni tak jednoduchy bohuzel. Ja asi pul roku nemohl v garazi nabijet a tak sem to resil nabijenim u nakupaku a pripadne PRE nabijecky (nejblizsi asi 400 metru).

    Soucasti tvyho zivota se stane to, ze planujes den kolem nabijeni. A kazda navsteva obchodu je spojena s kabelovou ceremonii a autorizaci 10 cipama. To neni takovej problem, dokud z toho neni povinnost.
    Protoze kdyz jsi u obchodu, tak za dobu nakupu nabijes tak mozna co si ten den projel. Ne, ze si tam "dobijes". To zapomen. Leda bys to daval na drahy rychlejsi dobijeni, ale to se ztraci kus kouzla, kdyz nejezdis levne.

    A nejhorsi je PRE, protoze sice ma 22 nabijecky, ale vetsina aut umi 11. Takze ty tam fouknes vybity auto a za 3 (!!!) povoleny hodiny (jinak pokuta za kazdou minutu) to nenabijes, takze si nastavis telefon, at ti za 2.5h pipne a ty jdes k auto to vypojit, zapojit a zpatky domu, aby si tam za dalsi 2 hodiny sel.

    Jak jsem fanda, tak tuhle tvrdou realitu rikam vsem. Jedina spravna alternativa je u toho nakupaku nabit "za draz". Ale jak pisu - to neni ono, to pak nemuzes ostatnim rikat "jezdim pod korunu" :))
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BLOWUP: Ucil jsem dobre prave proto, abych neprizni osudu neskoncil na ceskem sidlisti. Posledni problem co bych v takove tizive situaci resil by bylo porizeni noveho auta pres 1mio.

    Misto toho resim primarne moje problemy, coz vzhledem k rodinnemu domku a Tesle v jeho garazi mozna bude lepsi strategii, nez hledat univerzalni recepty pro vsechny bolesti sveta.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    LAUNCHER: to vis, ze ten obrazek neni fotografie ale rendering? :-)

    Jestli neco je technicky mozny je jedna vec, jestli to je v realite proveditelny druha a kdo to nakonec zaplati treti. Mas pocit, ze v cesku - kdyz na chvili zapomeneme tu "kupni silu" to jinak pujde vyresit? Ja neprovokuju, jenom se ptam. Uz tady na nyxu sleduju ten vas bizar v auditku o staveni, a krome toho vidim jak se to v realite vyviji u nas kde jak ta kupni sila, tak flexibilita uradu a jejich nastaveni vuci elektromobilite a nakonec i podil elektroaut na vozovym parku je preci jenom nekde jinde. (spoiler: kdo nebydli v rodinnym domku, ma problem, a to je tu prakticky pod kazdym bytovym domem podzemni parking)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    TOFI: Pote, co jsem tu videl urazeny reakce zdejsich fanboyu jsem si rikal ze to bude nejspis nejakej zabavnej text, a docela me zklamalo ze to je vlastne dost strizlivy vyliceni situace.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    LAUNCHER: tak jestli jsou všude takové rezervy v kapacitě a kabelech, pak super. Problém solved. Ty sloupky už nebudou takový problém.
    MINER
    MINER --- ---
    BASIK: Psychologicky je to vnímaný tak, jak říkáš, ale fatality často způsobují chyby, a nejsem si jistej jak to koreluje s kvalitou řidiče.
    road fatalities reasons - Hledat Googlem
    https://www.google.com/search?q=road%20fatalities%20reasons

    Nemám tohle načtený, takže jistej si nejsem, ale nedivil bych se, kdyby roli hrála víc bezohlednost, arogance, aktuální stres a únava než ‚průměrnost‘ řidiče, ať už to znamená cokoliv.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Ostatne stejne jako nize - co to udelalo s energetickou soustavou v Norsku? Aha, nic.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    LAUNCHER: Na Praze 8 je to treba v ulici Sluzska, kdy je to postaveny, ale jeste to neni v provozu. Proste... jednou se bude nabijet vsude. To jako problem nevnimam. Dokonce i nasem skanzenu.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BUNDA: Jestli se ptas na tu CZ, tak dovoli. Rika mmj CEZ a EON. Pracuji v energetice, diky za krasnou otazku.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    DOCKINEZ: tipuji, že stávající energentická infrastruktura nedovolí, aby se mohla na sídlišti nabíjet přes noc většina aut i po výstavbě sloupků s nabíječkami. A většina těch aut tam zůstane stát celou noc, takže shareovat to moc nepůjde.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER:

    EV charging: - ubitricity to install 200 lamp post chargers in Berlin
    https://www.pveurope.eu/e-mobility/ev-charging-ubitricity-install-200-lamp-post-chargers-berlin

    CEEFA
    CEEFA --- ---
    DOCKINEZ: na sidliste imho ideal ty nabijecky v poulicnich lampach, na praze 2 probiha uz par let nejakej pilotni program
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    TOFI: Proc autor misto sepisovani svych bujnych distropickych fantazii radsi nepouzije Google? Neni mozne, ze jiz nekde jinde na svete resili nabijeni EV na ulici? Treba nekde s vetsi kupni silou, takze tam ta EV maji drive? Jo aha:

    DIM_
    DIM_ --- ---
    TOFI: Autor neni uplne blbej :)

    Zkrátka: U rodinného domku si teslu dobijete výrazně snáz než z bytu v pátém patře paneláku.

    Mne se libi, jak pouziva "tesla" s malym T jako zastupce pro elektroauto.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Trochu se nam poupravil konfigurátor Tesly

    U Modelu Y je k dispozici varianta s pohonem na zadek ale s LR baterkou (u předchozí generace Modelu 3 byla tato varianta pouze pro business zákazníky).
    https://x.com/elegantnikuryr/status/1778295476174905773?s=46
    BASIK
    BASIK --- ---
    MINER: Blby je, ze to je lepsi jen v celkovy statistice, takze to bude ridit lip nez teoretickej prumernej ridic. Coz ale zaroven znamena ze se nedokonalosti toho systemu rozlozej i na lidi, ktery by je nikdy neudelali :D Adaptivni tempomat supr, z autonomniho rizeni bych byl zatim nervozni :)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Víc než polovina obyvatel Česka si tudíž, i když na to má peníze, neboť ceny elektrovozů postupně klesají, nemůže elektromobil pořídit. Dobíjet EV třeba značky Volvo prodlužovačkou ze třetího patra sebeparádnějšího bytového domu je nekomfortní a nebezpečné.

    To je demagogie.

    Jako já taky řeším, jak budu na sídláku nabíjet, ne že ne. A ano, bylo by hezký mít nabíjecí místo v suterénní garáži (suterén máme, ale bez garáže, takže tohle neklapne) nebo aspoň nabíjecí sloupek před barákem jako v nově postavených čtvrtích (to asi taky jen tak nevznikne), ale reálně to dopadne tak, že budu po rekonstrukci rodinný vily nabíjet tam a občas z nouze v blízkým nákupáku.

    Jasně, není to tak pohodlný jako nabíječka ve vlastní garáži, ale furt nic, z čeho by se měl sídlák zhroutit.

    Zejména když prý k nabití do 80 % stačí 20 minut a když člověk nenabíjí každej den.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    TOFI: PEPAZZ: Tisíc důvodů proč to nejde, znovuvynalézat kolo a cesta slepých uliček na to jsme v Česku experti, co tam máme dál?
    GOR
    GOR --- ---
    PEPAZZ: Nevim, kdyz nekdo napise "horizontalne naskladane na sebe", tak nevim, jestli si mam predstavit neco podle M.C. Eshera nebo je jen autor blb...

    Obecne je to snuska kecu typu: "Nejde, neda se, a jeste k tomu to rozdeli spolecnost."
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam