• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    JYRKA: proto ta rušička, a proto se ty auta kradou jen na díly
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    THERIDANE: Hlavne v Tesle se nedokazes zbavit uzivatele bez jeho svoleni (nebo bez pomoci Tesly)
    Takze uzivatel presne vi, kde to auto je.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DOCKINEZ: Auta s appkou jsou komplikovanější, ale u těch co mají jen bezklíčové otevírání s rolling code máš 2 možnosti:
    1) zesílení signálu - chytneš signál klíče, zesílíš a pošleš směr auto, které bude mít pocit, že řidič stojí u něj a ochotně nastartuje…
    2) Simulace - nejdřív poblíž klíčků nasimuluješ volání auta a klíčky vydají pár kódů. Pak s těmi kódy jdeš k autu a nasimuluješ ovladač, nastartuješ a jedeš - a podle toho, kolik kódů ukradneš, tak třeba nastartuješ i vícekrát…
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    DOCKINEZ: Klasickej relay útok na bezklíčový zámky, akorát navíc s LTE rušičkou aby nepřišla notifikace do appky. Pak s tím borec ujede za roh kde čeká podvalník za orezlou Alhambrou a už to jede pryč. V tesle si můžeš zapnout Pin to Drive, pak to bez zadání pinu nejede, ale je to trochu otravný :)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    LAUNCHER: To kradení je náhodou hrozně zajímavý téma! Jak se vlastně tyhle moderní auta kradou, když už nemaj mechanickej klíč a máš je propojený s appkou atd.?

    Nějaký hacknutí na dálku?
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KUTAS: nevim teď kterej rok to byl, ale surge v ceně baterek byl, ale teď by to už mělo být zase ok
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    MINER: já se na to ptal jednoho IT managera ve Škodovce myslím v roce 2021 a přesně jsem mu říkal, že to pro ně musí být přeci ohromně ziskové, ale on mi oponoval, že problém je v ceně baterií. Nejsem si jistý jestli se to od roku 2021 nějak zásadně změnilo.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DIM_: pockej jako ze koupit tlumiče a nechat je vyměnit a udelat geometrii je problém? Asi nechápu.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    SPEEDY: Tady v CZ to vychazi u Tesly lepe nez typicke ICE. Bylo mi receno, ze hlavne proto, ze se Tesly malo kradou. Jestli je to real nebo neni netusim.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: Pisi, ze autor zavadejicim zpusobem interpretuje 2 puvodni clanky z Bloomberg. Ty jsi psal "ale je to info z Bloomberg", ja na to pouze reaguji, ze Tvuj text neni Bloomberg, ale az interpretace v Echo24.

    Jestli je to nejaka snaha o anti EV trolling, prosim mrkni na header, pravidlo 4.
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: jako u tebe tady, oooo velky uctivaci Breitbartu?:)))
    [NAVON_DU_SANDAU @ Donald Trump 2016+]
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    LAUNCHER: prestan prosim kadrovat na zaklade zdroje, to je velice lacine, o kdyz tady extremne oblibene.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    DIM_: Hele pozor, mrkni na data kolik nových aut obecně jde do firem. Je to 70% a je to kvůli "šmelům" s DPH, spousta z toho budou určitě i živnostníci. Čili pokud je Enyaq pod 70%, tak vlastně dobrý.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    MINER: Ja vzdycky kdyz vidim nekde na twitteru pocty registraci Enyaqu v CR, tak je to impressive, nicmene v dalsim grafu byva rozpad na soukromovy a firemni registrace a vlastne Enyaqy jdou desne moc do firem.

    Coz mi zase zni spatne, protoze kazda firma v CR ma fleet smlouvu se Skodovkou a Enyaq berou, protoze to je to jediny elektroauto, co si firma muze vzit. Mozna nejlepsi v ramci omezeny nabidky.

    Jakoze - chci rict, ze kdyz ma clovek uvalit svy soukromy penize, tak si radeji koupi neco jinyho. Podle poctu registraci.

    Tak to citim.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: Tak pokud to je z této zprávy, tak je to kreativa hodná protřelého PR matadora, a měli byste zvážit ho najmout do marketingu:)

    Nicméně je z toho vidět, že Enyaq je nadstandardně ziskový, a to mi stačí.
    Díky.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: My pratele jsme. Ale otazkou je, jestli vubec odpovi.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: OK, zeptám se ho na FB, byť se tam nekamarádíme. Konkrétně napsal „Ostatně i Škoda Auto uvedla, že elektrický Enyaq je pro ni vůbec NEJZISKOVĚJŠÍ vůz.“
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Jirka obcas velmi kreativne zachazi s daty.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: On to od někud má, insider není, a informace si nevymýšlí. Takže to někde asi muselo být.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    FEDAJKIN: Nj, tyhle sledovat nárusty jedný automobilky je ošemetný, protože čím víc automobilek vyplivne EVs, tak se ta čísla roztečou právě do dalších automobilek. S tím usnutím na vavřínech máš pravdu, ale i tak, když vidim jak o EVs lidi mluví v ČR, mi to přijde pořád jako dobrý i právě v těch absolutních číslech. Ale samozřejmě doufám, že to bude růst víc.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam