• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    LAUNCHER: To kradení je náhodou hrozně zajímavý téma! Jak se vlastně tyhle moderní auta kradou, když už nemaj mechanickej klíč a máš je propojený s appkou atd.?

    Nějaký hacknutí na dálku?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    SPEEDY: Tady v CZ to vychazi u Tesly lepe nez typicke ICE. Bylo mi receno, ze hlavne proto, ze se Tesly malo kradou. Jestli je to real nebo neni netusim.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: Pisi, ze autor zavadejicim zpusobem interpretuje 2 puvodni clanky z Bloomberg. Ty jsi psal "ale je to info z Bloomberg", ja na to pouze reaguji, ze Tvuj text neni Bloomberg, ale az interpretace v Echo24.

    Jestli je to nejaka snaha o anti EV trolling, prosim mrkni na header, pravidlo 4.
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: jako u tebe tady, oooo velky uctivaci Breitbartu?:)))
    [NAVON_DU_SANDAU @ Donald Trump 2016+]
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    LAUNCHER: prestan prosim kadrovat na zaklade zdroje, to je velice lacine, o kdyz tady extremne oblibene.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    DIM_: Hele pozor, mrkni na data kolik nových aut obecně jde do firem. Je to 70% a je to kvůli "šmelům" s DPH, spousta z toho budou určitě i živnostníci. Čili pokud je Enyaq pod 70%, tak vlastně dobrý.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    MINER: Ja vzdycky kdyz vidim nekde na twitteru pocty registraci Enyaqu v CR, tak je to impressive, nicmene v dalsim grafu byva rozpad na soukromovy a firemni registrace a vlastne Enyaqy jdou desne moc do firem.

    Coz mi zase zni spatne, protoze kazda firma v CR ma fleet smlouvu se Skodovkou a Enyaq berou, protoze to je to jediny elektroauto, co si firma muze vzit. Mozna nejlepsi v ramci omezeny nabidky.

    Jakoze - chci rict, ze kdyz ma clovek uvalit svy soukromy penize, tak si radeji koupi neco jinyho. Podle poctu registraci.

    Tak to citim.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: Tak pokud to je z této zprávy, tak je to kreativa hodná protřelého PR matadora, a měli byste zvážit ho najmout do marketingu:)

    Nicméně je z toho vidět, že Enyaq je nadstandardně ziskový, a to mi stačí.
    Díky.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: My pratele jsme. Ale otazkou je, jestli vubec odpovi.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: OK, zeptám se ho na FB, byť se tam nekamarádíme. Konkrétně napsal „Ostatně i Škoda Auto uvedla, že elektrický Enyaq je pro ni vůbec NEJZISKOVĚJŠÍ vůz.“
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Jirka obcas velmi kreativne zachazi s daty.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: On to od někud má, insider není, a informace si nevymýšlí. Takže to někde asi muselo být.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    FEDAJKIN: Nj, tyhle sledovat nárusty jedný automobilky je ošemetný, protože čím víc automobilek vyplivne EVs, tak se ta čísla roztečou právě do dalších automobilek. S tím usnutím na vavřínech máš pravdu, ale i tak, když vidim jak o EVs lidi mluví v ČR, mi to přijde pořád jako dobrý i právě v těch absolutních číslech. Ale samozřejmě doufám, že to bude růst víc.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: to nejsou veřejný informace. Ty neveřejný ti tady nikdo z insiderů neřekne.
    MINER
    MINER --- ---
    Je pravda, že Enyaq je nejziskovější model Škody?
    Tvrdil to Hlavenka, který má věci většinou načtený, jen jako sidenote v postu na téma, co se tu řeší.
    Nevim, jak to ověřit.
    Ví někdo?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    PEPAZZ: nějaká jiná čínská automobilka

    DIM_: dokonce dělají na zakázku vzduchový podvozek pro Y/3: https://www.airliftperformance.com/vehicle/tesla/2023-model_3-awd
    DIM_
    DIM_ --- ---
    PEPAZZ: Kdybych vedel, kde mi tohle udelaj, tak do toho jdu.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    CRAZY_IVAN: Ok, zajímavý. Já sleduji spíš Čínu, kde třeba BYD mělo poslední čtyři roky prakticky 100% YoY růst, to samé Li Auto a na 2024 plánují sotva třetinový.

    3.5 mio nárůst je samozřejmě je hezký, každopádně sledovat absolutní čísla je taková nevypovídající znouzectnost, musíš koukat na procentuelní změnu, pokud chceš sledovat trend a ne žít ve false positive.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    JYRKA: jakoby to pustili mezi lidi moc brzo co? : ) kdo jim to vlastně vyrábí?
    JYRKA: pokud budou chtít s tim neco delat, tak to doladí dřív než to pujde kamkoliv na export. Dávám jim tak rok dva :D
    LAUNCHER: nebo hod do modelu Y tlumice od koni, tak jak má ted TM3 highland, je to docela darda ale vysledekem bude "jiny" auto :)
    https://group.koni.com/news/koni-for-tesla

    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    FEDAJKIN: tak ono udělat dvojnásobek třeba ze 100 000 je něco jiného než z 13 600 000 (ev sales včetně hybridů minulej rok)

    = V roce 2022 byly prodeje 10 000 000.
    + 31 % prodeje 2023
    = 2023 - 13 600 000, takže nárust o 3 600 000
    + pesimistický forecast pro 2024 je 25 %
    = 2024 - 17 000 000, takže nárust o 3 400 000

    Pořád je to imho slušnej nárust v celkových číslech.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam