• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    LAUNCHER: prestan prosim kadrovat na zaklade zdroje, to je velice lacine, o kdyz tady extremne oblibene.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    DIM_: Hele pozor, mrkni na data kolik nových aut obecně jde do firem. Je to 70% a je to kvůli "šmelům" s DPH, spousta z toho budou určitě i živnostníci. Čili pokud je Enyaq pod 70%, tak vlastně dobrý.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    MINER: Ja vzdycky kdyz vidim nekde na twitteru pocty registraci Enyaqu v CR, tak je to impressive, nicmene v dalsim grafu byva rozpad na soukromovy a firemni registrace a vlastne Enyaqy jdou desne moc do firem.

    Coz mi zase zni spatne, protoze kazda firma v CR ma fleet smlouvu se Skodovkou a Enyaq berou, protoze to je to jediny elektroauto, co si firma muze vzit. Mozna nejlepsi v ramci omezeny nabidky.

    Jakoze - chci rict, ze kdyz ma clovek uvalit svy soukromy penize, tak si radeji koupi neco jinyho. Podle poctu registraci.

    Tak to citim.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: Tak pokud to je z této zprávy, tak je to kreativa hodná protřelého PR matadora, a měli byste zvážit ho najmout do marketingu:)

    Nicméně je z toho vidět, že Enyaq je nadstandardně ziskový, a to mi stačí.
    Díky.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: My pratele jsme. Ale otazkou je, jestli vubec odpovi.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: OK, zeptám se ho na FB, byť se tam nekamarádíme. Konkrétně napsal „Ostatně i Škoda Auto uvedla, že elektrický Enyaq je pro ni vůbec NEJZISKOVĚJŠÍ vůz.“
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Jirka obcas velmi kreativne zachazi s daty.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: On to od někud má, insider není, a informace si nevymýšlí. Takže to někde asi muselo být.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    FEDAJKIN: Nj, tyhle sledovat nárusty jedný automobilky je ošemetný, protože čím víc automobilek vyplivne EVs, tak se ta čísla roztečou právě do dalších automobilek. S tím usnutím na vavřínech máš pravdu, ale i tak, když vidim jak o EVs lidi mluví v ČR, mi to přijde pořád jako dobrý i právě v těch absolutních číslech. Ale samozřejmě doufám, že to bude růst víc.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: to nejsou veřejný informace. Ty neveřejný ti tady nikdo z insiderů neřekne.
    MINER
    MINER --- ---
    Je pravda, že Enyaq je nejziskovější model Škody?
    Tvrdil to Hlavenka, který má věci většinou načtený, jen jako sidenote v postu na téma, co se tu řeší.
    Nevim, jak to ověřit.
    Ví někdo?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    PEPAZZ: nějaká jiná čínská automobilka

    DIM_: dokonce dělají na zakázku vzduchový podvozek pro Y/3: https://www.airliftperformance.com/vehicle/tesla/2023-model_3-awd
    DIM_
    DIM_ --- ---
    PEPAZZ: Kdybych vedel, kde mi tohle udelaj, tak do toho jdu.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    CRAZY_IVAN: Ok, zajímavý. Já sleduji spíš Čínu, kde třeba BYD mělo poslední čtyři roky prakticky 100% YoY růst, to samé Li Auto a na 2024 plánují sotva třetinový.

    3.5 mio nárůst je samozřejmě je hezký, každopádně sledovat absolutní čísla je taková nevypovídající znouzectnost, musíš koukat na procentuelní změnu, pokud chceš sledovat trend a ne žít ve false positive.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    JYRKA: jakoby to pustili mezi lidi moc brzo co? : ) kdo jim to vlastně vyrábí?
    JYRKA: pokud budou chtít s tim neco delat, tak to doladí dřív než to pujde kamkoliv na export. Dávám jim tak rok dva :D
    LAUNCHER: nebo hod do modelu Y tlumice od koni, tak jak má ted TM3 highland, je to docela darda ale vysledekem bude "jiny" auto :)
    https://group.koni.com/news/koni-for-tesla

    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    FEDAJKIN: tak ono udělat dvojnásobek třeba ze 100 000 je něco jiného než z 13 600 000 (ev sales včetně hybridů minulej rok)

    = V roce 2022 byly prodeje 10 000 000.
    + 31 % prodeje 2023
    = 2023 - 13 600 000, takže nárust o 3 600 000
    + pesimistický forecast pro 2024 je 25 %
    = 2024 - 17 000 000, takže nárust o 3 400 000

    Pořád je to imho slušnej nárust v celkových číslech.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: zrovna včera mi kámoš říkal, že má v plánu koupit TMY, ale už 4 měsíce čeká na Juniper. Řekl jsem mu, že do konce roku nebude, tak vypadal nalomeně :D
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Plus válka za humny, ekonomika v loji atd.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    FEDAJKIN: logicky - doba je těhotná očekáváními. Prudký pokles cen zapříčinil, že všichni očekávají další pokles cen. Do toho se mluví o poklesu cen baterek, zvýšení jejich kapacity, nových úžasných modelech.
    Takže ačkoliv jsme zvažovali nákup dalšího elektrického auta, dali jsme si pauzu a dál máme kombinaci Tesla + dieselová Octavie.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam