GOR: to neber osobně, to byla jenom hnipošská poznámka...
A přesně jak říkáš - když je celý systém dobře navržený (motor, převody s ohledem na typické užití), tak jsi většinu času v pásmu blízkém ideálnímu režimu. Tohle se dá u spalováku dosáhnout jedině s převodovkami s plynulou změnou převodu (např. CVT u Toyoty), ale máš tam pak zase jiné problémy.
A ohledně té účinnosti. Můj táta je servisák plynových zařízení (dělá hlavně velké kotle, průmyslové provozy, sušárny obilí apod., ale to není podstatné) a strašně ho sralo, když se objevily první kondenzační kotle a uváděly účinnost 102 % a podobně. Sčítala se tam účinnost hoření s účinností využití tepla ze spalin. Strašnej nesmysl, ale bohužel se to ujalo. U HEV a BEV by to dávalo větší smysl, ale zase tam nemáš tak jasný scénář, kdy se to využije. Ale ten řev, kdyby se to začalo takhle uvádět, by byl šílenej. Tak to musí stačit jenom údaje o spotřebě, kdy EV mají výrazně lepší spotřebu ve městském cyklu díky rekuperaci.