• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    MINER
    MINER --- ---
    NIGHTHUNTER: Tak ještě by se dalo jen hodit zadkem naprostředek, co kabel dovolí…
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    Tak jen potvrzuju, ze na Tesla superchargerech se da v CR nabijet uz i s autem jine znacky. Pokud nechcete platit mesicni pausal 250 Kc, tak mate o cca 4 Kc/kWh horsi ceny nez Teslisti a nejvetsi problem je v tom, ze superchargery maji kratke kabely tak akorat pro zapojeni na levou zadni stranu Tesel, jenze treba koncernova auta maji port pro nabijeni na prave strane, kam ten kabel nedosahne. Takze jedine reseni je zastavit na nejakem miste a kabel si vzit z vedlejsi nabijecky, cimz Teslistum zaberete 2 mista a Tesla bude povazovat jeden stojan za volny, jenze tam stoji vase auto a uz z nej tak nikdo nabijet nemuze. Takze jsem to zkousel radsi v Kamennem Ujezde, kde jsem byl celou dobu sam. Ve Vestci by to asi tak klidne neprobehlo :-)

    PS: Mam na tyden VW ID.7 a zatim dobry - verze Tourer s 86 kWh baterkou bude asi moje dalsi auto :-)

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DZODZO: aha vyzera ze zatial iba v amerike, ale ten vizualny indikator, ze auto bezi na ... auto-mod je dobra vychytavka, to by mali adoptovat aj ostatni

    "Road users in California and Nevada will be able to spot a Mercedes using its autonomous driving capabilities by the turquoise-colored lights on the vehicles' rearview mirrors, headlights, and taillights. The same color lights appear in the cabin to let drivers know the system is activated."
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: pokud jedeš v zácpě, tak můžeš jet i pomaleji. A přesně tam je ten autopilot od Mercedesu povolený
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    "On Thursday, Mercedes-Benz became the world's first automaker to gain regulatory approval for a so-called "level 3" self-driving system, perhaps better called a "conditionally automated driving system." It's called Drive Pilot, and it debuts next year in the new S-Class and EQS sedans, allowing the cars to drive themselves at up to 37 mph (60 km/h) in heavy traffic on geofenced stretches of highway."

    neviete kde bude toto realne pouzitelne? myslim ze v CR je minimalna rychlost na dialnici 80 km/h?
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    CAL: VW v necem pouziva neco jineho nez NMC?
    CAL
    CAL --- ---
    THERIDANE: To mamataxi by právě mělo být v pohodě, ale my skoro každý víkend trávíme dal než 100km, takže bych čekal každý víkend dvakrát nabít na 100% a vybít na 0.
    CAL
    CAL --- ---
    LAUNCHER: To je překvapivě těžké dohledat, nikde to nepíšou, prodejci nevědí, jen v jednom českém článku bylo explicitně napsáno NMC.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    THERIDANE: V tom případě doufám, že Citroen časem dodá AMI s alespoň těmi 10 kWh (teď to má 5.5 kWh). Ideálně dřív, než mým dětem bude 15 let 🙄
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    CAL: To dost záleží na rutině toho člověka, já mám ani ne 10 kWh baterku nabíjenou na 85 % a na mamataxi jezdění po městě (tak 50 km denně) to stačí skvěle, málokdy se vracím s míň jak 20 %. 20 kWh baterka je luxus :))
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    LAUNCHER: Ta plochá křivka nabíjení je velký plus, ještě v 95% to do baterky sype 50kWh+-. Na druhou stranu jsem četl, že LFP jsou o dost náchylnější na chlad (tzn. pomalý nabíjení) a zrovna nedávno jsem měl šanci si to ověřit.

    TMY stála o víkendu před domem, v neděli večer, když bylo asi 8°C jsem ji píchl do 50kWDC nabíječky s 50% SOC a k mému údivu to jelo nej 25kWh, docela dlouhou dobu.
    A to jsem k té nabíječce ujel cca 10km rychlostí 90km/h.

    Oproti tomu I-Pace jsem zapojil a nabíjel okamžitě 45kWh.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: (Tvrdí, že těch doporučených daily max 80% platí jen pro rychlonabujecky a ne pro něj z pomalého wallboxu. Ukázal jsem mu i graf teoretické degradace, nereflektoval - Neřeším a dále ho vnímám jako testera životnosti baterií.)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    CAL: Co je tam za chemii?

    LFP (levnější, nižší kapacita, nižší proudy) musíš nabíjet do 100%, protože jinak by auto časem kvůli ploché křivce nevědělo v jakém stavu nabití ta baterie je. Baterii to sice teoreticky poskozuje, ale jiné cesty není.

    Zbytek se nabíjí dle vkusu a dle potřeby na různé vysoká procenta, ale obecně se zjistilo, že ty baterie drží mnohem lépe než se čekalo.

    Už jsem potkal prvního exota, který TM3 LR nabíjí vždy na 100% a nenechá si to vysvětlit a hádat se s ním nebudu. Dělá tak už několik let a auto zjevně jezdí (v jakém stavu má baterii netuším). Takže tihle lidé nám to otestují ☺️
    CAL
    CAL --- ---
    VW začíná prodávat jejich novou plug-in hybridní motorizaci v různých modelech s cca 20kW využitelné baterky. Na první pohled to vypadá fajn, ale zajímalo by mě, jak to bude s životností baterky v tom jiném režimu používání. U elektroaut se doporučuje jezdit mezi 10-80%, ale s takhle malou baterkou se dá očekávat, že se mnohem víc bude jezdit ode zdi ke zdi, takže bych čekal, že budou odcházet mnohem rychleji, než v elektroautech. Nebo se to nějak řeší?
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    CRAZY_IVAN: https://twitter.com/teslanewswire/status/1782830736568930768

    Tak TM3P vyrobenej v USA bude mít dokonce ještě o 50 koní víc (0-100 za 2,9s), díky jiný baterce.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    ELIJEN: NIKDAS: konečně jsme se dočkali pricingu, co o něm mluvili, když model 3 představovali! :D
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CRAZY_IVAN: Odvetravana sedadla a adaptivni tlumice! A jeste k tomu levnejsi nez jsem kupoval ja Long Range...
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    CRAZY_IVAN: 3,1s je dobrá šílenost, na to je je to auto "za pakatel"
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam