• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    Já teda mám s dealerem jen dobrou zkušenost. Super ochotnej a cokoliv řeší. Co je teda jiná jsou hoši na servisu, tam tě, podle mě, nepřijmou, pokud nejsi aspoň trochu kretén. Čest výjimkám...
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    jako divil bych se kdyby neměli klouzavou položku platu zavislou na prodejích ..
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    STARE_CASY: kolik si prodavači aut měsíčně vydělají, že člověk, co si kupuje věc za půl milionu je pro ně socka? Nebo takových aut prodají stovky týdně, že jim o klienta nejde? Tenhle přístup je fascinující
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    STARE_CASY: jak jsi psal o té instalaci kamery, tak jsem si vzpomněl, jak jsem si coby čerstvý držitel řidičáku a Favorita instaloval sám rádio.
    Takže: rádio jsem si nainstaloval a fungovalo. Půl roku jsem s autem jezdil, pak si ho táta půjčil na cestu do Vídně (Favorit byl lepší, než 120). No a táta mi ho vrátit se slovy: Ty debile, tys to rádio nainstaloval tak, že brzdová světla svítí, jen když hraje rádio.
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    CAL: je šílený, jak to je o lidech. Osobně jsem mám na lidi dost kliku - kupoval jsem nové auto pár měsíců zpátky. Prošel jsem si pár autosalonů a kromě několika bizarností jsem neměl žádnou vyloženě špatnou zkušenost. Vybíral jsem z levnějších modelů a už když jsem jim volal, tak jsem to dával najevo. Navíc jsem jim tam pokaždé přijel ve dvacetiletém omláceném Focusu s blatníky každý v jiné barvě (protože moje čtrnáctileté auto, které jsem se rozhodl nahradit, mi poprvé za celou dobu kleklo - zákon schválnosti). Takže všechno tam řvalo, že do autosalonu přišla "socka".

    V jednom zastoupení se mnou jednala holka, která věděla prd, takže věčně něco hledala, všechno strašně trvalo, ale byla aspoň milá a ochotná (ta mne evidentně dostala jako neperspektivního zákazníka, ale aspoň se snažila). V jiném se mne ujal "bazarník", který potřeboval každou věc nějak trumfnout - že tuhle je lepší motor, tamhle výbava, že si zasloužím lepší barvu a spousta podobných keců, ale netlačil, respektoval, když jsem mu řekl, že na ten lepší motor prostě nemám. Místo toho tedy hned nabídl nějaké skladovky a ještě že by mi mohl připravit skladovku z jiné pobočky, pokud bych o ni měl zájem.

    Pár dealerů bylo nemastných, neslaných, ale prostě i levný auta si někdo musí koupit a chovali se slušně. Nikde jsem neměl pocit, že o mne nestojí. Nejlepší nakonec byla ženská (u které jsem pak podepsal smlouvu), která už po telefonu zjišťovala, jakou bych měl zhruba představu, zajistila mi na první schůzku auto na půjčení v konfiguraci, která mi přišla solidní. Sice ho neměli jako předváděčku, ale že stejnou výbavu má pár měsíců kolegyně, takže jsem tam už měl připravené klíčky a ať se projedu, že za hodinu se tam znovu sejdeme. Když jsme se následně dohodli, že teda jo a že tuhle výbavu mají v centrálním skladu, takže mi to do dvou týdnů připraví včetně značek, a pokud bych chtěl, tak mi na tu dobu dají bezplatně náhradní auto bez omezení. Přišel jsem tam s rozpočtem pitomýho půl mega a ona se ke mně chovala, jako kdybych přišel koupit auto za několikanásobek. Ani předání nebylo stylem "tak konečně máme těch pár peněz, tak si to vezmi a vypadni", ale poctivě se mnou všechno prošla, ukázala. Fakt spokojenost.

    Jsem ještě zvědav, jak se bude chovat jejich servis při garančkách, ale když jsem si tam nechal instalovat kameru, aby mi ji napojili přímo do elektroinstalace, tak i tam jsem byl s lidma spokojen. Sice ceny už tam jsou klasicky napálený (a kdyby mi nešlo o záruku, nacvakám si těch pár kabelů přes víkend sám), ale s tím holt počítám, to je už snad všude.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    CAL: Nebo to byla ta taktika dávát ti najevo, že na to nemáš, aby sis to o to víc koupil a "ukázal mu, že na to máš".
    Každopádně dealeři jsou zlo, i kdyby to měla být jediná věc co Tesla prosadí, a dál by se jezdilo v ICE, tak za mě pořád dobrý.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PEPAZZ: Hele trochu offtopic - AI namluvený video s 79 zhlédnutí, kam na to chodíš? :D

    Jinak MIX je samozřejmě uplná bomba.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CAL: B je správně , nalejme si čistého čaje... jejich boj
    CAL
    CAL --- ---
    LAUNCHER: Tohle mě překvapilo předminulý týden. Obchodník mě hned na začátek ohodnotil, že si auto asi nekoupím, až mě svým přístupem fakt odradil a to jsem byl prakticky rozhodnutý. Možná mi prokázal službu a nonverbálně mi naznačil, že to pro mě není ten správný model, ale taky mě mohl jen špatně odhadnout jako neperspektivního a sral na mě.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Zeekr Introduces SEA-M Architecture and Unveils Zeekr Mix
    https://www.youtube.com/watch?v=lxuOJ0zXabU
    MINER
    MINER --- ---
    DOCKINEZ: jde o míru.
    Za autem furt můžeš nechat větší odstup.
    Já v placce nevidím i přes SUV bez fólií.

    Ale přes velký i jen zaparkovaný auto nevidí ve městě ani chodec ani řidič chodce. Nejen že se za to schová dítě, ale přes ty offroad krávy nevidí ani dospělí.
    A to je jen jedno z negativ.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DOCKINEZ: řekl bych že folie jsou proti sluníčku dost zásadní věc, min to filtruje 100% UV a podle fólie i dost % IR.
    Mě třeba mrzi ze se nedá průhledná uv folie dát legálně i na přední sklo :)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    MINER: Když to je někdy těžký. Mě třeba z podstaty serou černý fólie na sklech, protože pak je z každýho auta neprůhledná „dodávka“, skrz kterou dopředu nevidíš ani ň, což prostě může mít negativní vliv na bezpečnost (když ty nevidíš dopředu, tak někdo jedoucí na křižovatce proti tobě nemusí vidět tebe a trefí tě, i když ty jedeš super opatrně).

    Jenže málo platný, ty fólie jsou i docela užitečný a oceníš je ve chvíli, kdy ti díky nim např. míň svítí na děcko vzadu v autosedačce atd.

    Co s tím? :)

    Asi se odjebat někam na samotu, kde nikoho moc nepotkáváš, jinak nevím.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PEPAZZ: Podobné zkušenosti. Ostatně v každém CZ dealerstvi libovolné značky, mimo tady naší lokální Škoda kde mě znaji. Jo no, asi si můžu za to sám, že přijdu v kapsacich a nesustim na první pohled penezma.

    Líbí se mi přístup moderních automobilek minimalizovat čas kdy zákazník musí přijít do styku s divnolidma z dealerstvi. Nemám osobní zkušenost ale i mimo CZ je to prý leckde podobné, opět nehledě na značku.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    PEPAZZ: navážu, objednal jsem si testovací jizdu v m3 na sobotu dopoledne v Průhonicích , prijel jsem 20min pred s rodinkou , dořešili jsme doklady atp. a at počkam že až auto dorazi z jine zapujčky že mě zavolá. čekali jsme 40 minut , na čež týpek odešel z prodejny, dali jsme tomu 5 min jestli prijde . Nepřišel jeli jsme pryč. Never more.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Bezohlednost - jasně. Nechápal jsem jen ten plošný hate na pickups, ale to jsme si už vysvětlili.
    MINER
    MINER --- ---
    MINER: Pardon, bezohlednost zmiňoval id Dockinez, omylem jsem spojil dva posty v jeden…
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: V Africe je offroad super. Sám jsem projel pickupem a LandCruiserem jižní Ameriku.

    Tam to auto patří, a to je ten point.

    Co kritizuji, je, když to lidi kupujou tam, kde to neni potřeba a zatěžují tím ostatní a sami to ani 99 % času nevyužijí (a 90 % zbylého času to stojí, zaclání ve městě a neni přes to vidět).

    Zmiňuješ bezohlednost. Podle mě je bezohlednost, jak jsem psal, když: ‚Kvůli pocitu, egu nebo drobnému komfortu navíc, disproporčně vystavují rizikům a negativům ostatní a zacpávaj města‘.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PEPAZZ: Pošta ☺️
    NTR23
    NTR23 --- ---
    DOCKINEZ: Než se srat s dotací, vůbec bych se nebál ojeté i3
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    hele jakou máte zkušenost s Tesla Pruhonice? Objednane auta vyzvedávate tam nebo raději jinde?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DOCKINEZ: Na tomhle se myslím/doufám všichni shodneme 👍
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    NTR23: přiznám se, že Bobesh mě svou opakovanou filipikou ohledně tohohle vozítka dost vystrašil :)
    NTR23
    NTR23 --- ---
    DOCKINEZ: Takže ti vychází Dacia spring. Bereš?
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Je fakt, že na vesnici nebo ve vilový čtvrti je mi úplně šumák, co má kdo na zahradě nebo v garáži – naopak mu to přeju.

    Pokud ale ve městě má soused jako daily vymazlenou XM (což je ultra stylovka a uznale pokyvuju hlavou pokaždý, když kolem ní projdu) a na použití jednou za kvartál Iveco Daily, který na parkovišti permanentně blokuje jedno místo, tak mě to trochu nebaví, protože z jeho pohody je často moje nepohoda, když nemůžu s děckem a ženou zaparkovat. Kdyby to takhle udělal každej, nezaparkuje před barákem nikdo.

    Takže nesere mě něčí kchár, ale lidská bezohlednost. A tím už jsem úplně OT :)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: To neumím posoudit, v Praze a v Zurichu jsem nebyl ani nepamatuji.

    Pickup jsem provozoval 2 roky v Gaborone a Tebou popisované problémy jsem nezaznamenal. Spousta super vzpomínek.

    Dík za vysvětlení toho co tě rozčiluje - takhle jsem to ale nemyslel. Hned v prvním postu o CT píšu "kdyby se mi vešel do mého života". I tak ale lidi nesoudim, přijde mi lepší se usmát než se mračit. (Ani Tebe nesoudim)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    (Aha, tak do 6000 km nájezdu a do 6 měsíců stáří)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Zajímalo by mě, zda by člověk dosáhl na dotaci i u nějaký EV bazarovky? Půl mega za ojetý i3 fakt nedám, protože jsem lakomej, ale ušetřit 200 tyček a mít to za 300k jako druhý vozítko do rodiny na takový to městský popostrkování? To si představit umím.
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: To je argument typu, že ty zácpy ve špice v Praze samozřejmě nedělaj lidi, co jedou v autě zbytečně sami do práce, ale všichni tam (samozřejmě) vozej pytel cementu a babičku do nemocnice.
    Když nastane výjimečnej problém, jako zmiňuješ, objednám si na jeho řešení specialistu. Ne, že si koupim tank, kterym budu všem na obtíž jen proto, že by se to teoreticky někdy mohlo hodit.

    Nepohoršuju se nad autama ostatních – ať si každej má ve svý garáži nebo na ranči auto jaký chce – ale ať s nim neohrožuje ostatní lidi ve městě.

    Já chci, aby Praha vypadala jako moderní západní město jako Zürich, ne jako Moskva.

    U nás je ale nejen parkovací komunismus, kdy 90 % negativních externalit provozu auta není přenášeno na vlastníka (např. progresivními cenami podle velikosti), ale navíc si to spousta lidí ani neuvědomuje, a ti nejarogantnější ještě militantně bojují za své ‚právo‘ dělat si co chtěj, bez ohledu na to, co tím způsobují ostatním lidem. Kvůli pocitu, egu nebo drobnému komfortu navíc, disproporčně vystavují rizikům a negativům ostatní a zacpávaj města.
    VLASTIS
    VLASTIS --- ---
    díky všem za odpovědi.

    DIM_: nechce se mi do toho dávat více jak 400kkc, mám zatím půjčené auto do podzimu, takže budu teď pár měsíců hledat. zvažuji i nákup v DE, ale tam bych raději využil služeb někoho, kdo se vyzná - ať už v obchodování s turky, tak v EV

    RATTKIN:
    děkuji za video - je dobře, že jsem ho viděl. Něco budu muset řešit trochu jinak, než jsem předpokládal
    budu rád za konzultaci - mam FVE s 7KW peak, takže jen málokdy bych dosahoval spouštěcího výkonu pro wallbox, takže komunikace mezi wallboxem a střídačem nejspíš nepotřebuji
    auto bude používat i manželka a ta rozhodně nebude chtít nic řešit - budu rád, když po příjezdu zapojí konektor, když bude pěkně

    rád bych řešení, které bude fungovat následovně:
    3F wallbox/kabel, který bude automatick spuštěný(=schopen nabíjet) mezi 13.-17. hodinou výkonem 6kW (v tu dobu bude s nějakou pravděpodobností FVEposílat do sítě +-6kW ). toto by bylo zapojeno před měřákem střídače - tj, využíval by se +- všechny přebytky a něco málo by se docuclo ze sítě)
    a pokud budu potřebovat jinak, tak si to zapnu ručně
    plánuji i přejít na spot a dobíjení v zime řešit v noci, takže ocením, když 3F wallbox zvládně i 11kW

    je to takto realizovatelne nebo neco opomijim ??

    díky
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam