• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    FEDAJKIN: Pri dnesnim vektoru mysleni to tak vypada. Stejne tak jako se spoustou dalsich veci.
    Presto doufam ze nejaka mira svobody zustane, protoze ve vsem exekutivnim bude clovek horsi nez automat/robot/AI. A presto doufam ze budouci politiky ochrani moznosti aby clovek mohl zit a podilet se primou exekutivou na deni. Ne jen kvuli svemu biasu o pocitu z jizdy / driving experience, tohle je konceptualni pozadavek (ktery uz ted se borti v mnoha oblastech).

    Pred nedavnem jsem byl v hospode s jednim leteckym instruktorem. Clovek co ma nalitano pres 5k hodin pilotaze (ne sezeni v dopravnim letadle co leti "samo"). A prave kolem covid preucoval piloty z velkych dopravnich letadel na mensi stroje. A rikal ze neumi letat, ze proste neumi dobre pristavat, ze na krizove situace proste nemaji skill (dneska, pred 20 lety to tak nebylo). Tohle lze samozrejmne resit lepsi automatizaci, ale ztrata toho skillu spolecnost celkove uskodi. Jak rikam, neni to problem jen profesni, kdy to resit jde tak aby vysledek byl, je to konceptualni problem. Tohle tema bylo v mnoha sci-fi pred desitkami let otevreno a presto je dnes slyset malo nesouhlasu kdyz takove veci lze predikovat v jiz blizke budoucnosti.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    PETER_PAN: Okresky jsou prima. Není nad to si po práci sednout do auta a jen tak si to dvě hodinky šněrovat po kraji a vyčistit si hlavu. Krásně si u toho odpočinu, byť nejezdím žádným trhačem asfaltu.

    btw je to úchylný, ale mě bavěj i dlouhý štreky po dálnici. A to jezdím pomalu (do 120) a s nikým nezávodím.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PETER_PAN: Si představuju, že třeba za sto let bude jen představa, že by se za volant tří tunového pohybujícího se objektu posadilo něco tak šíleného jako je člověk ... šílená :D
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DOCKINEZ: Ja se na to velmi tesim, ale nesmi to byt povinny. Pro me je bezne rizeni po okreskach opravdu neco co me bavi, relaxuju u toho a chci mit moznost ridit.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Naprosto nejsem cílovka, ale dokud to jde vypnout a není to povinný, tak je mi to asi fuk.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Nabídnu i pohled z druhé strany. Tesla FSD v Evropě není. M-B Drive Pilot v Evropě je.

    Obecně nefandim ani tomu ani tomu, ale fandím všem. Ty škody na silnicích jsou ukrutné a byl bych rád, kdyby co nejvíce řidičů u co nejvíce automobilek měli možnost přepnout na self driving. I ten čas by šel v autě využít lépe, než v koukání před sebe při řízení (při dostatečné vyspělosti těchto systémů).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    COMODOR_FALKON: tam sa ale mercedes moze ohradit, ze to nebolo pouzite v prostredi pre ktore je to urcene
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Porvnání funkčnosti autonomního řízení Mercedesu a Tesly:
    Tesla FSD vs Mercedes Driver Assist! Is Mercedes really better?
    https://youtu.be/h3WiY_4kgkE?si=aSJPruhBAsRlH4-x


    COMODOR_FALKON: Je to odpověď na to, kolik nehod způsobí. Hodně.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Mno, jsem zvědav, kolik bouraček způsobí ta L3 verze…
    https://x.com/WholeMarsBlog/status/1788584258023649513
    CAL
    CAL --- ---
    KORKMAZ: v tom případě je odpověď "nedá". Kompromis váha vs cena vs featury se obejít z podstaty nedá.
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    KORKMAZ: já jsem jezdil rok s toyota hybridem abych si stejně potom koupil ID3 a jsem s tím autem zatím moc spokojenej. Hybridy jsou fajn pokud ti jde o dojezd a cenu ježdění, jinak podle me nejsou v ničem zásadně lepší.
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    KORKMAZ: Já mám s Kugou ([THERIDANE @ FORD - fotky, rady, tipy, triky... vsetko o fordoch]) dlouhodobej průměr 1.4 litru na sto, ale většina jízd je 100% EV, čertův stroj zapnem jen když jedem někam po dálnici, párkrát do měsíce. A přesně jak píše [RATTKIN @ Elektromobily 🚗🔋], další auta už budou BEV. Nebe a dudy.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    RATTKIN: Mě se třeba líbí koncept co dělá jeden člověk s V90 recharge. Auto jak kráva a stejně s tím jezdí dlouhodobě za 2-3l. On teda má doma kde nabíjet, ale zase venku ne protože to má jen šnečí tempo. A zároveň to má svobodu spalováku.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    KORKMAZ: e-Up je dobrý čudl, ale dneska jsou elektromobily úplně jinde. Pět let stará Kona se dá koupit za 500k a ujede skoro 500 km, třeba Praha-Ostrava bez dobíjení.
    Všichni co znám a mají hybrida, říkají že příště půjdou do BEV, ale je to jen pár lidí.
    Těšíme se na info jak to dopadlo.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    RATTKIN: eUp a nabíjí se top ze střechy. Je to takovej čudl do města a okolí, na nic si nehraje. Ale k tý nabíječce bych moc přístup neměl, takže leda PHEV. Tak bych si to mohl nabít třeba před víkendovým výletem, stejně jinak moc nejezdím.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    KORKMAZ: co máte a kde nabíjíte? Někde ještě nabíječky moc nejsou, ale třeba časem budou.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    RATTKIN: Do nákupáku chodím pěšky, nechci tam jezdit nabíjet vozidlo. BEV v rodině máme a fakt ho nechci jako hlavní.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    KORKMAZ: Tesla má velmi dobré hodnocení bezpečnosti. Ta za milion s menší baterkou jede z Karlových Varů do Ostravy s jednou zastávkou v délce 23 minut, to budeš kvůli dětem stavět výrazně častěji..
    Já vím že se z počátku zdá, že není kde nabíjet, ale nabíječka je na skoro každém supermarketu.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    CAL: jde mi o to, jestli se dá za podobný peníze sehnat podobný svezení, kde by se právě dalo vychytat ty nedostatky jako absence čtyřkolky a zmenšení kufru. Taky mě trochu mrzí že plugin Passat nemůže mít vzadu boční airbagy což mi přijde kvůli dětem jako zásadní věc a vždy jsi to do konfigurace dávám.

    Multivan by asi byl fajn, ale jak říkáš bylo by to hodně těžké a taky to nebude vůbec levný a u užitkových VW nemám zdaleka takové slevy.
    CAL
    CAL --- ---
    KORKMAZ: nový Passat i Superb mají v PHEV 20kw baterku. Některý čistý EV nemají o moc víc, takže o co přesně ti jde? Ono nejde mít všechno najednou.. Až tahle motorizace dorazí do Multivanu, budeš mít i ten obří kufr, ale zase to bude auto 2.5 tuny v základu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam