• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    STETKINS: Ta baterie se nechá zkontrolovat přes diagnostiku, ale přes klasický VCDS to imho moc nepůjde - respektive přes měřené hodnoty na jednotce 8C jde vyčíst nějaká data, ale žádný kanál tam explicitně neřekne zbylou kapacitu baterie v % jako to vidíš v inzerátech. Ukazuje to třeba aktuální SOC, historii přijaté a vydané energie nebo třeba napětí jednotlivých článků. Měla by to dokázat originální diagnostika Odis a tu jen tak někdo nemá, viděl jsem jí jen v autorizáku.

    Jinak ta novější verze s větší baterkou má 14 článků které jdou separé vyměnit. Cena za kus je 1055 euro bez daně. Jestli je to hodně nebo málo, tak to nevím, ale origo VAG díly z katalogu jsou holt drahý vždy.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Jsem fakt zvědavý, jak ty slavné cla na čínská EV dopadnou

    "I expect the Chinese side to, and we're already seeing this, use a combination of carrots and sticks to convince some key member states to push back against the Commission," said Noah Barkin, a Rhodium Group senior adviser.

    https://www.reuters.com/business/autos-transportation/china-gears-up-make-deal-with-europe-ev-tariffs-loom-2024-05-29/
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Měl jsem radši velkou mapu po zaparkovani. Ale na druhou stranu jsem rad, že je změna, osvěžení.

    A Look at the 22 Unlisted Improvements in Tesla's 2024.14 Update
    https://www.notateslaapp.com/news/2042/a-look-at-the-22-unlisted-changes-in-teslas-2024-14-update
    GOR
    GOR --- ---
    STETKINS: Jaky rozptyl mas na mysli? Bacha na to, zatimco eCitigo ma jen 36 kWh baterku, eUP existuje i ve starsi 24 (nebo jeste min?)kWh verzi.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Is a $25,000 Electric Car Even Possible?
    https://youtu.be/6ExI2OSrPY8?si=ybr6vKQlCdQ1O_yv
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    GIOMIKY: tam sa nepouzivaju lipolky co mas v notebooku :)
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    CEEFA: Super, díky

    KORKMAZ: Díky. Šlo mi hlavně o to jak zkontrolovat baterii. Jestli je auto v pořádku mimo baterii zkontroluje mechani (doufám :-D)
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    STETKINS: Jestli ti můžu poradit, tak si u těchto ledniček pořádně zkontroluj korozi, protože je to derivát low cost spalováku, takže to na svou cenu BEV nemá prakticky žádnou antikorozní ochranu. takže hlavně styk předního lemu a prahu - tam je taková pěna a když to hodně jezdilo v mokru a zimě, tak se to nacucá a pak to hnije. U mnoha aut VAG tento nedostatek odstranil během výrobního cyklu, tady evidentně ne (máme poslední eUp prodaný u nás a má tyto slabiny). Taky pozor na zádveří atd.

    Jinak to auto jezdí moc pěkně a je velmi pohodlné na to že je to fakt jen konzerva. Udávaný dojezd 260km to asi po třech letech užívání a 15tkm nájezdu hravě překoná třeba o 20%, ale musíš umět jezdit (jen jezdit, nic jinýho s tim nedělat :-D).
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    Nevíte někdo jak je to s nabíjením služebního auta doma? Dá se to nějak firmě fakturovat? Případně to nějak účtovat?

    A ještě hledám někoho kdo by poradil s koupí jetého auta. Chci teď koupit citigo, nebo e-up na takový popojíždění a vůbec nechápu ten šílený rozptyl v ceně...
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DOCKINEZ: a stále tomu chybí limiter na nabíjení, nebo už stellantis pochopil že je to dobrá věc a implementovali to?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    co elektrofest? nějaký report by nebyl?
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Tohle možná patří spíš do geopolitiky, ale hodím to i sem. Za mě velký špatný, tyhle korporace jsou většinou dobře informovaný, protože v tom mají prachy.

    Tesla Wants Its Suppliers To Make Parts Outside Of China And Taiwan Amid Rising Tensions
    https://insideevs.com/news/720893/tesla-suppliers-outside-china-taiwan/
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Tema rad prenecham povolanejsim lidem ohledne SSB nebo investovani. Nejmene k QS se daji googlit + a -. Muj point byl jen rict, ze existuji i ty -. Na presnejsi odhad si netroufam.
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: Máš možnost to vysvětlit.

    Začal si to zesměšňovat fúzí, a pak, že 'továrna se neztratí'. To je imo dost jinotajné.
    GOR
    GOR --- ---
    KORKMAZ: Tady jde o nějaké zmatení, ta krabička není trafo - je v ní jen nějaká komunikace s autem (vypni/zapni) relé a možná nějaké ochrany, ale krabička sama o sobě s napětím nic nedělá.

    Já nevím, jak přesně to má Citigo iV, ale pokud mě paměť nešálí, na AC se umí nabíjet 7,2 kW, tj. nejspíš 2x16A (2x16x230= 7,36 kW), nevím, že by nějaký elmobil měl palubní nabíječ zapojený do trojúhelníka, Renaulty mají vysoké výkony palubních nabíječek, ale stejně si matně vzpomínám, že byly do hvězdy.

    Ten Type 2 kabel je vlastně jen jakási prodlužka, ale na opačné straně nemůže být jen obyč zásuvka, musí tam být "wallbox" (lidově řečeno, fyzicky to může být i volně ložená krabice, nemusí mít nutně formu určenou k montáži na zeď), který si umí s autem "povídat". Např. Leaf má v příslušenství plnotučný Type 2 kabel (má všechny fousy), ale na konektoru auta je vidět, že kontakt je jen v jedné z fází.

    Takže, pokud s sebou v kufru nechceš vozit EVSE (to je ta krabička do běžné 230V zásuvky), buď si musíš koupit druhou EVSE nebo onen zmíněný wallbox.

    Nevím, co provozuješ na chalupě za spotřebiče, ale pokud máš hlavní jistič 3x20A a výše, asi nebude s nabíjením přes noc problém (pokud teda přes noc neřežeš na cirkuli, nemícháš beton, nepečeš husu nebo třeba neohřejváš vodu).
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Precist ještě jednou co píšu pls. Ty tam furt hledáš nějaké jinotaje, úplně zbytečně.
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: Konkrétně když CTO firmy založené pro výrobu SS pro EV oznámil, že rozjíždí produkci SS pro EV v dané továrně, tak předpokládám, že daná továrna bude sloužit pro výrobu SS pro EV.

    Nebo vysvětli, co myslíš, že se „továrna neztratí“ a co tě vede k tomu, že by se tam mělo dít něco jiného, než co ohlásil CTO zodpovídající se automobilkám.
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    KORKMAZ: Tu krytku odendavas jen kdyz nabijis DC - viz obrazek. Co se tyce tve nabijecky, cos dostal k autu, nemas na tom trafu moznost vymenit tennkabel se zasuvkou za jiny? Nektere ti umoznuji, a pak muzes nabijet z 230 i 400V - jen prohodis kabel. Napr. nabijecka, kterou mam ke Skode, to umi.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam