• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    DIM_: u Porsche zajdeš k dealerovi a během dvouhodinové schůzky to vyklikáváte spolu - viz video od 5. minuty, které pobavilo, protože to vzdal, vzal první auto a špatnou barvu vyřešil fólií ;-)
    4K | MILIARDOVÝ OBCHOD A TAYCAN TURBO CROSS TURISMO | JAROSLAV "BEAT SABER" BECK |
    https://youtu.be/_cN-OgoUwZU?si=L1yr_Z2Vq9Gm022o&t=307


    JYRKA: třeba u Tesly mi to přijde až moc jednoduché, asi většina VW modelů má větší možnosti a přitom to neni složité, ale Porsche je fakt hell
    DIM_
    DIM_ --- ---
    Nejhorsi konfigurator, co jsem kdy videl, je u Porsche. Lidi to asi maj radi. Neironicky.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BASIK: Jako pleasure bych to nenazval, spis jako hell
    BASIK
    BASIK --- ---
    LAUNCHER: Konfiguratory sou takovy guilty pleasure - vetsinou clovek zacina vyberem ze tri nahodne pojmenovanejch paketu, u kterej je jedina pochopitelna vec to, ze sou odstupnovany cenou.

    Pak nasleduje ctvrt hodiny klikani na ruzny dilci polozky, u vetsiny je potreba rozklikavat dodatecny informace, aby clovek pochopil, co to asi znamena (a to tak s 70% uspesnosti). A pak vypinam vetsinou ve chvili, kdy chci treba pridat neco jako USB port vzadu, napise to, ze kvuli tomu nejde deset predchozich polozek a cely se to rozlozi :D tesla v tomhle zlata no.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    NIKDAS: ano, souhlas se vším - já chtěl vybrat jen pár zásadních rozdílů a něco jsem uvedl trochu nepřesně, ale věř mi, že obě auta dobře znám a sám jsem mezi nima vybíral...
    chtěl jsem vlastně jen říct, že se nedá tvrdit, že je jedno auto lepší než druhé, protože každé je úplně jiné... a nemusí se to týkat ani samotných aut, ale i předepsaného servisu, hustoty servisní sítě, možností konfigurace a individualizace, nebo třeba termínu dodání od vybrání nového auta... a ve finále pak stejně, i když porovnáš Enyaq Coupé L&K a T MY, tak může rozhodovat buď třeba důležitá věc jako cena, nebo naopak drobnost typu chybějící páčky na blinkry nebo stěrače a fyzická tlačítka...

    já si prostě stojím za tím, že nejde říct, že jedno auto je lepší než druhé, nebo že JYRKA - Tesla má lepší výbavu? Ano, Tesla je vždycky v plné výbavě, tak ji taky srovnávej s plně vybaveným Enyaqem a verze Coupé bude mít taky vždycky prosklenou střechu, připlatíš si za sedačky s pamětí, tepelné čerpadlo i dobré audio, ale navíc můžeš mít head-up displej, tlačítka na volantu, páčky na blinkry a stěrače, fungující dešťový senzor a mraky další věcí, co Tesla vůbec nenabízí, takže jestli chceš, můžu souhlasit, že Tesla má to málo z výbavy lepší (audio, sedačky, SW...), ale Enyaq má určitě bohatší výbavu... a zase je to o tom, že nejde jednoduše říct, že něco je lepší :-)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Ano. Ale podobný problém je v nejen v SW, ale leckajkem podoboru.

    Long story:

    Bavil jsem se s paní, která dělá sedačky do aut. Zcela upřímně mi vysvětlovala proč jsou lepší látkové (textil vystudovala v Liberci) oproti koženým. Vysvětlovala mi to na parametrech které nebudou zajímavé pro 95% populace. Jiné argumenty ji nezajímají. Ostatně i doma má látkovou sedačku, ne koženou.

    Já ji nechci hejtit a názor ji neberu. Ale těžký s podobným týmem dělat moderní auta.

    Ty automobilky jsou plný podobných lidí který staví auta "vždycky se to tak dělalo". Proto ta auta nemají frunk a existují malé kožené pakety a prodej před dealery a slevy atp.

    Jenže doba je jinde a nabídka je jinde...
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Hele já si ten Enyaq ani nemůžu jít koupit. Mě ty dohady s divno-lidma nad výbavou a slevama nebaví. Pojmy jako malý kožený paket mě v 2024 rozesmejou.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    KUTAS: za příplatek
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    JYRKA: Pockat Enyaq nema tepelne cerpadlo?!
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    LAUNCHER: už jsem ho dal do ignore. Ten člověk jen blábolí
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: k tomu: Tesla neumí automaticky navigovat k jiné nabíječce než Tesla. Delší cesty teda naplánuje tak, aby kopírovaly nabíječky Tesly a ne tak, aby byly optimální.
    Tesly Autopilot je horší, než adaptivní tempomat Octavie 3 z roku 2017.
    Tesly automatické stěrače jsou peklo a peklem zůstávají.
    Za plusy Tesly - jednopedálové řízení (i když Enyaq prý na něj jde přepnout, nicméně jsem nezkoušel - a Enyaq neumí brzdit rekuperací do úplného zastavení)
    Dále má Tesla lepší výbavu - v ceně jsou elektricky stavitelné sedačky s pamětí, dobré audio, tepelné čerpadlo, skleněná střecha...
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    LAUNCHER: Marušku Tokenizovanou zase osvítil duch svatý, to se děje furt.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIGHTHUNTER: Trošku bych to upravil (ve prospěch i neprospěch Tesly):
    1. Frunk je u Tesly plnohodnotnej kufr, kde dáš v pohodě kabinove zavazadlo, kabely a ještě ti zbyde místo na povinnou vybavu.
    2. Složitost montování tažnýho se hodně zveličuje. Denně bych to dělat nechtěl, ale do 3 minut to mam hotovy, aniž bych se zašpinil
    3. Tesla nedovoluje 3rd party navigaci, za mě hroznej oser, ptže ta Teslacka neukazuje radary (ani stacionarni)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Hezký:

    KURE
    KURE --- ---
    KUTAS: jo hezkej kodiaq/tiguan budou v listovych cenách lizat 1.5M
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    KUTAS: asi záleží jak pro koho - pro majitele Kodiaqa bych řekl, že s Enyaqem si zvykne líp a bude to pro něj lepší auto, protože ovládání, volant, tlačítka, různý simply clever vychytávky a věci, na který je zvyklej z koncernovýho auta jsou tam, kde by je čekal... Tesla je proti tomu jinej svět a i když zkusíš vzít podobný auta (Tesla Y a Enyaq RS Coupe), tak je tam stále mraky rozdílů, který někomu můžou na jednom autě hodně vadit a naopak na druhym autě hodně chybět - závisí už jen na tobě, kterým rozdílům dáš jakou prioritu... např.:
    chceš přední kufr, třeba na nabíjecí kabely? tak jedině Tesla
    chceš elektricky výsuvný tažný zařízení? tak jedině Enyaq, u Tesly si musíš lehnout pod auto a montovat jak blázen...
    chceš head-up displej? Jenom Enyaq a navíc i s rozšířenou realitou, že na silnici promítá šipky a čáry, takže za mě fakt super...
    chceš kapličku s ukazatelem rychlosti a základních informací, ambientní osvětlení, 3-zónovou klimatizaci, adaptivní podvozek a prostě pohodlný auto, blbý madla nad dveřma (aby ses měl čeho držet), roletky na oknech, 360 stupňovou kameru (s detailama na kola, když parkuješ, aby sis neodřel disky), ostřikovanou kamerku vzadu (když se zašpiní od sněhové břečky)? tak jenom Enyaq
    ale chceš vau výkon, max. rychlost víc než 180 km/h, vynikající spotřebu, skvělou mobilní aplikaci, otvírání auta jen mobilem podle kterého ti nastaví volant, sedačky, zrcátka, klimatizaci a všechno ostatní podle profilu ukládaného v cloudu, pravidelné updaty SW a mraky různých drobností typu Dog mode, Camp mode, Light show, minimalistickou čistotu interiéru atd.? tak pak Tesla ;-)
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Ale stejně jestli vnímám zdejší diskuzi správně, tak pokud by si člověk měl vybírat mezi Teslou a Enyaqem, tak ta lepší je volba je spíš Tesla - hlavně protože SW promakanost (chápu, že jsou to rozdílná auta..., ale stejně).

    Jinak za tyhle peníze a s nějakými 400km+ reálného dojezdu to už není EV jako 2. autem do domácnosti, ale docela v pohodě i hlavní auto... aneb ten vývoj je docela jednoznačnej a ta cena mi přijde v podstatě srovnatelná vůči podobným spalovákům.... (mám pocit, že můj novej Kodiaq asi 4 roky zpátky stál firmu 1,1M a to ty ceny aut šly zatím docela nahoru).
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    JIMIQ: Pak ze to nejde. Trochu lituju lidi co si koupili 80/80x ve vyprodeji za podobnou cenu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam