• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    KUTAS: 28k ročně komplet s gap na 3 roky
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    AVATAREK: a kolik k tomu platíš havarijku?
    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    KUTAS: 1,061M. Od července možná zdraží, tak jsem to vzal rychle
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    AVATAREK: btw. na kolik, že to vyšlo?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    AVATAREK: Preji spoustu dalsich spokojenych kilometru, pane! A hlavne zadnou nehodu👍
    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    AVATAREK: Tak jsem si dnes auto vyzvednul, najel jsem zatím asi 80km, ale jsem nadšenej, ta lineárnost zrychlení i rekuperace je něco, co jsem si zamiloval už po 1km. Předání v Lysé, hotovo za 5 minut. Pak 30 minut matlání po displeji. Blinkry ujdou, až na ty kruháče. Jsem víc než spokojenej!
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    DIM_: u Porsche zajdeš k dealerovi a během dvouhodinové schůzky to vyklikáváte spolu - viz video od 5. minuty, které pobavilo, protože to vzdal, vzal první auto a špatnou barvu vyřešil fólií ;-)
    4K | MILIARDOVÝ OBCHOD A TAYCAN TURBO CROSS TURISMO | JAROSLAV "BEAT SABER" BECK |
    https://youtu.be/_cN-OgoUwZU?si=L1yr_Z2Vq9Gm022o&t=307


    JYRKA: třeba u Tesly mi to přijde až moc jednoduché, asi většina VW modelů má větší možnosti a přitom to neni složité, ale Porsche je fakt hell
    DIM_
    DIM_ --- ---
    Nejhorsi konfigurator, co jsem kdy videl, je u Porsche. Lidi to asi maj radi. Neironicky.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BASIK: Jako pleasure bych to nenazval, spis jako hell
    BASIK
    BASIK --- ---
    LAUNCHER: Konfiguratory sou takovy guilty pleasure - vetsinou clovek zacina vyberem ze tri nahodne pojmenovanejch paketu, u kterej je jedina pochopitelna vec to, ze sou odstupnovany cenou.

    Pak nasleduje ctvrt hodiny klikani na ruzny dilci polozky, u vetsiny je potreba rozklikavat dodatecny informace, aby clovek pochopil, co to asi znamena (a to tak s 70% uspesnosti). A pak vypinam vetsinou ve chvili, kdy chci treba pridat neco jako USB port vzadu, napise to, ze kvuli tomu nejde deset predchozich polozek a cely se to rozlozi :D tesla v tomhle zlata no.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    NIKDAS: ano, souhlas se vším - já chtěl vybrat jen pár zásadních rozdílů a něco jsem uvedl trochu nepřesně, ale věř mi, že obě auta dobře znám a sám jsem mezi nima vybíral...
    chtěl jsem vlastně jen říct, že se nedá tvrdit, že je jedno auto lepší než druhé, protože každé je úplně jiné... a nemusí se to týkat ani samotných aut, ale i předepsaného servisu, hustoty servisní sítě, možností konfigurace a individualizace, nebo třeba termínu dodání od vybrání nového auta... a ve finále pak stejně, i když porovnáš Enyaq Coupé L&K a T MY, tak může rozhodovat buď třeba důležitá věc jako cena, nebo naopak drobnost typu chybějící páčky na blinkry nebo stěrače a fyzická tlačítka...

    já si prostě stojím za tím, že nejde říct, že jedno auto je lepší než druhé, nebo že JYRKA - Tesla má lepší výbavu? Ano, Tesla je vždycky v plné výbavě, tak ji taky srovnávej s plně vybaveným Enyaqem a verze Coupé bude mít taky vždycky prosklenou střechu, připlatíš si za sedačky s pamětí, tepelné čerpadlo i dobré audio, ale navíc můžeš mít head-up displej, tlačítka na volantu, páčky na blinkry a stěrače, fungující dešťový senzor a mraky další věcí, co Tesla vůbec nenabízí, takže jestli chceš, můžu souhlasit, že Tesla má to málo z výbavy lepší (audio, sedačky, SW...), ale Enyaq má určitě bohatší výbavu... a zase je to o tom, že nejde jednoduše říct, že něco je lepší :-)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Ano. Ale podobný problém je v nejen v SW, ale leckajkem podoboru.

    Long story:

    Bavil jsem se s paní, která dělá sedačky do aut. Zcela upřímně mi vysvětlovala proč jsou lepší látkové (textil vystudovala v Liberci) oproti koženým. Vysvětlovala mi to na parametrech které nebudou zajímavé pro 95% populace. Jiné argumenty ji nezajímají. Ostatně i doma má látkovou sedačku, ne koženou.

    Já ji nechci hejtit a názor ji neberu. Ale těžký s podobným týmem dělat moderní auta.

    Ty automobilky jsou plný podobných lidí který staví auta "vždycky se to tak dělalo". Proto ta auta nemají frunk a existují malé kožené pakety a prodej před dealery a slevy atp.

    Jenže doba je jinde a nabídka je jinde...
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Hele já si ten Enyaq ani nemůžu jít koupit. Mě ty dohady s divno-lidma nad výbavou a slevama nebaví. Pojmy jako malý kožený paket mě v 2024 rozesmejou.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    KUTAS: za příplatek
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    JYRKA: Pockat Enyaq nema tepelne cerpadlo?!
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    LAUNCHER: už jsem ho dal do ignore. Ten člověk jen blábolí
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: k tomu: Tesla neumí automaticky navigovat k jiné nabíječce než Tesla. Delší cesty teda naplánuje tak, aby kopírovaly nabíječky Tesly a ne tak, aby byly optimální.
    Tesly Autopilot je horší, než adaptivní tempomat Octavie 3 z roku 2017.
    Tesly automatické stěrače jsou peklo a peklem zůstávají.
    Za plusy Tesly - jednopedálové řízení (i když Enyaq prý na něj jde přepnout, nicméně jsem nezkoušel - a Enyaq neumí brzdit rekuperací do úplného zastavení)
    Dále má Tesla lepší výbavu - v ceně jsou elektricky stavitelné sedačky s pamětí, dobré audio, tepelné čerpadlo, skleněná střecha...
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    LAUNCHER: Marušku Tokenizovanou zase osvítil duch svatý, to se děje furt.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam