• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    RSZ: Měl jsem automat před koupí EV a shodou okolností zrovna minulý týden, kdy bylo auto na výměnu čelního skla a teda ten rozdíl je za mě obrovskej, obzvlášť v kolonách. U ICE mě neskutečně sere creep (samovolné popojíždění dopředu) - v koloně mě vyloženě zachraňoval nenáviděnej start-stop :D I když pak jede klima na nulovej výkon. V EV si zapnu odstup a auto se rozjíždí a zastavuje samo, třeba hodinu v kuse...
    Všechno to jsou (byly) nový auta a všechny maj podobnej výkon (300kW), a i když má ten automat sportovní převodovku zapnutou ve sportovním režimu, tak to zpoždění v řazení je za mě děsný, jak kdyby pod kapotou seděl trpaslíček, kterýmu přijde signál, že jsem dupnul na plyn a on: co? co se po mě chce? rychle zrychlit? ježiš, tak já to teda přepnu! :D
    KURE
    KURE --- ---
    a máte tady někdo BYD? má cenu o tom uvažovat?
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    KURE: souhlas, já mám EV druhým rokem a na tohle všechno jsem si zvykl. Hodně pomůže kvalitní navigace v autě, která nejen ukazuje kde nabíječky jsou, ale i že tam je volno. (to plechové cedule obvykle neumí)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    V tomhle boardu z toho překvapení nebudeme vůbec, jiní asi budou překvapeni velice...

    BYD to build $1 billion plant in Turkey, boosting Chinese EV maker's access to EU | Fortune
    https://fortune.com/2024/07/06/byd-plant-turkey-chinese-ev-european-union-access-tariffs/

    RSZ
    RSZ --- ---
    STARE_CASY: já mám teda zkušenost v rodině postupně s 1x volvo, 3x mb e, všechny auta přes 150kw a s hydroměničem a přesednutí do EV na mě neudělalo takovej dojem jako na okolí, které přesedlo z aut s šaltrpákou, proto jsem to zmínil
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    RSZ: mám zkušenost sice jen s pár automaty, ale to, jak totálně se chovají v pomalých rychlostech, mne dost překvapilo.

    Starý Chevrolet Lumina APV z počátku 90. let, velké MPV, třírychlostní automat s hydroměničem. Celá jízda neskutečně hladká, popojíždění v koloně jenom povolováním brzdy, ani přidávat plyn nebylo potřeba. To byla moje první zkušenost s automatem a opravdu to pro mne mělo naprostý wow efekt. Sice to žralo kolem 15 litrů benzínu, ale to nemá cenu řešit. Jediná drobnost byla, že při větším sešlápnutí plynu, se chvilku nic nedělo, jen motor šel rychle do otáček, pak teprve zabrala spojka.

    Citroen cosi, ani model si nepamatuju, jenom, že to byla větší limuzína. Je to už dvacet let. Automat taky s hydroměničem. Paráda.

    Passat s DSG. Zhruba před osmi lety. Na dálnici v pohodě, ve městě peklo. Uskákané rozjezdy, hlavně to popojíždění v koloně nebo při parkování. Po té zkušenosti jsem už v životě nechtěl DSG.

    Nicméně jsem DSG zkusil znovu. Tedy nejmenuje se to DSG, ale je to principiálně stejná sedmistupňová dvojspojková automatická převodovka. Hyundai i30 s benzínovým turbomotorem a mildhybrid. Pro mě hodně velké překvapení, jak dobře funguje a jak hladce řadí. Měl jsem z toho stejný pocit jako ze starých hydroměničů a hlavně v těch nízkých rychlostech podstatně lepší než koncern. Jak jsem pochopil, pomáhá tomu i ten mildhybrid (20 kW elektromotor, nelze jet jen čistě elektricky). Na rozdíl od starých hydroměničů to ale dávalo výkon rychleji. Za mne zatím nejlepší automat, kterým jsem jezdil (ale jak říkám, bylo jich málo).

    Elektrika je hladkostí jízdy ale ještě o podstatný krok dál - je tam výkon okamžitě, není tam prodlení mezi sešlápnutím plynu a zrychlením. Je to o dost jinej zážitek i pro řidiče automatu.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    MINER: Přes diagnostiku.
    Speed limit remove for all Volvo cars 2021-2024 with VDASH by D5T5.com
    https://www.youtube.com/watch?v=YC1Sy5c4MgQ
    MINER
    MINER --- ---
    TOMBRIDER: Je to jen diagnostika nebo nějakej hack, jakože tam přidaj např. čip, kterej to mate nebo kýho čerta?
    MINER
    MINER --- ---
    TOMBRIDER: V Německu. Cesta do Alp je o hodinu kratší. Což může být taky hodina spánku, když se nedaří vypadnout z práce brzy..
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DIM_: WeCharge bude přinejhorším stejné, protože co vím, tak Elli patří do koncernu
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    IV0: Máš pravdu, až překročení o 50kmh mimo obec je o papíry.
    Každopádně i těch 30+ a pak podmínka. Není nic příjemného.
    GOR
    GOR --- ---
    KURE: Me svyho casu dostalo, ze nektery nabijecky maj zasun az po zaplaceni (Lidl) a nektery chtej nejdriv zasun a pak az blbnout s appkou (CEZ? nebo Innogy? Nabijim v 98 % pripadu doma, tak si to blbe pamatuju).

    Ona je taky docela zabava, kdyz u Lidlovsky nabijecky (asi to maj vsechny ABB tehoz typu?) nekdo zamackne hribek a ta nabijecka to nijak neindikuje, jen pise "chyba komunikace" je taky vylozene user friendly.

    Takze ano, pokud clovek netrpi jistym nadsenim, je to obtizne prekonatelna pakarna.


    RSZ: No, ja s automatem (DSG v Prassatu) jezdil a je to pri poskakovani v kolone sice mensi pakarna nez s fofrklackem, ale furt je EV o rad lepsi - zadny pocukavani, naprosto linearni narust tahu.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: (Uznávám, že se tohle řídí podle trhu USA a CN, tudíž se konkrétně na navýšení maximalky spěchat nebude, alespoň ale ta auta na ty dálniční rychlosti s budoucími většími bat dojedou dále.)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    KURE: Souhlas. Mmch co já bych dal dal za 160. U mě real 140 (max pro AP) nebo 150 (max pro tempomat).

    Druhá věc je, že už v těhle rychlostech moje TMYP dost papá, takze opatrně. Na ty moje ježdění kolem komína to neva a jsem spoko, ale až v tom bude třeba 150 kWh baterie a ty maximalky (tvrdé / nebo protože spotřeba) se posunou, bude to zase zajímavější pro širší okruh řidičů.
    KURE
    KURE --- ---
    RSZ: s autem bez šaltpaky jsem jezdil, ale moje vlastní auto je manual, takže jsem někde na pomezí. Ale pocitově mi přijde že ten EV tim rozjížděnim míň trpí, takže i já míň trpím :D jestli to dává smysl.

    jasně že to nabíjení si sedne, přes všechny zbytečný komplikce který to podle mě začátečníkům hází pod nohy mi to nepřišlo jako nějak zásadně limitující.


    TOMBRIDER: NIGHTHUNTER: jasný, jen mě překvapilo že člověk musí hlídat jakou má to auto maximálku :)

    W_NOICE78: tragický ne, ale je to argument proti. A já jsem v situaci kdy nemusím auto měnit takže pokud to udělám, tak pro to abych z toho měl fajn pocit.
    IV0
    IV0 --- ---
    TOMBRIDER: 141-160 km/h je za 1000 Kč a 2 body, 161-179 km/h je za 2.500 Kč a 3 body a jsi 12 měsíců v podmínce, kdy to nesmíš udělat znova.
    RSZ
    RSZ --- ---
    KURE: a klasická otázka, když mluvíš o poskakování v kolonách.. předtím si asi nejezdil s automatem co? Protože pro většinu EV provořidičů je to i první auto bez šaltrpáky a to dělá z toho wow efektu 90%:)
    Jinak to nabíjení by si časem sedlo, ale ne o moc, stejně budeš u Lidlu tahat jejich apku apod..
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    KURE: tak těch 160 km/h se dá jednoduše zvětšit na 180 km/h i jen tím, že si vezmeš model s větší 77 kWh baterkou... jednak tím dostaneš o 116 koní větší výkon (125 kW vs 210 kW), pak taky o 182 km delší dojezd (362 vs 544 km), nabíjení větším výkonem + nějaké další detaily (19" kola místo 18" v základu)... takže to asi nejsou úplně špatný peníze :-)

    Volkswagen konfigurátor
    https://konfigurator.volkswagen.cz/cc-cz/cs_CZ_VW22/V/auv/440?variant=Pro2024
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    KURE: Pokud budeš kupovat ojetý auto. Tak se dá omezovač vypnout. Nevím jak to má VW. Ale u Volva to lze z 180 na 260kmh
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam