• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Koukam btw, ze po tom obrovskem rustu v 2023 uz jsou #14 automobilka podle poctu prodanych kusu. To neni spatny na 20 let starou automobilku co prodava EV only.

    Pan BLOWUP tez muze mit radost, jeho Geely je #15 👍 (to neni ironie, chvalim jak se snazi a CN fimy / CN + EU kooperace me netriggeruje, na moji praci pro CN mam dobre vzpominky).

    Obecne v te tabulce neni moc porazenych, 2023 byl v automotive, zda se, dobry rok. Nejsme jeste uplne na cislech 2017/2018, ale trend dobry, nehlede na ty demence co po planete predvadi RU a v mensi mire i mnozi dalsi hrisnici.

    Top 15 Automakers in the World | Car Sales Rank Worldwide
    https://www.factorywarrantylist.com/car-sales-by-manufacturer.html
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    JYRKA: hm, u myho jsou obrazovky ok ;) tu funkci ve vybaveni myslim nemam, ale v navodu k pouziti je uvedena.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BLOWUP: Ty tady máš přístup? Tak čti JYRKA: :D
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    NIKDAS: hm, Volvo to uz umi nekolik let
    TOFI
    TOFI --- ---
    Tesla je teď oficiálním čínským vládním vozem - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-tesla-je-ted-oficialnim-cinskym-vladnim-vozem-40479292
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Husý, Tesla prej v zavede možnost nastavit "večerku", omezení maximální rychlosti a zrychlení pro ty, kteří auto půjčují dětem/nezkušeným řidičům. Zatím teda jen pro zaměstnance Tesly.

    Tesla has rolled out its newest software update to employees which includes brand new PIN-enabled Parental Controls. The update will let drivers set a maximum speed limit and an acceleration limit. There's also a "Night Curfew" mode which notifies owners in the Tesla app when the car is out past the owner’s set “curfew”.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    RSZ: Měl jsem automat před koupí EV a shodou okolností zrovna minulý týden, kdy bylo auto na výměnu čelního skla a teda ten rozdíl je za mě obrovskej, obzvlášť v kolonách. U ICE mě neskutečně sere creep (samovolné popojíždění dopředu) - v koloně mě vyloženě zachraňoval nenáviděnej start-stop :D I když pak jede klima na nulovej výkon. V EV si zapnu odstup a auto se rozjíždí a zastavuje samo, třeba hodinu v kuse...
    Všechno to jsou (byly) nový auta a všechny maj podobnej výkon (300kW), a i když má ten automat sportovní převodovku zapnutou ve sportovním režimu, tak to zpoždění v řazení je za mě děsný, jak kdyby pod kapotou seděl trpaslíček, kterýmu přijde signál, že jsem dupnul na plyn a on: co? co se po mě chce? rychle zrychlit? ježiš, tak já to teda přepnu! :D
    KURE
    KURE --- ---
    a máte tady někdo BYD? má cenu o tom uvažovat?
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    KURE: souhlas, já mám EV druhým rokem a na tohle všechno jsem si zvykl. Hodně pomůže kvalitní navigace v autě, která nejen ukazuje kde nabíječky jsou, ale i že tam je volno. (to plechové cedule obvykle neumí)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    V tomhle boardu z toho překvapení nebudeme vůbec, jiní asi budou překvapeni velice...

    BYD to build $1 billion plant in Turkey, boosting Chinese EV maker's access to EU | Fortune
    https://fortune.com/2024/07/06/byd-plant-turkey-chinese-ev-european-union-access-tariffs/

    RSZ
    RSZ --- ---
    STARE_CASY: já mám teda zkušenost v rodině postupně s 1x volvo, 3x mb e, všechny auta přes 150kw a s hydroměničem a přesednutí do EV na mě neudělalo takovej dojem jako na okolí, které přesedlo z aut s šaltrpákou, proto jsem to zmínil
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    RSZ: mám zkušenost sice jen s pár automaty, ale to, jak totálně se chovají v pomalých rychlostech, mne dost překvapilo.

    Starý Chevrolet Lumina APV z počátku 90. let, velké MPV, třírychlostní automat s hydroměničem. Celá jízda neskutečně hladká, popojíždění v koloně jenom povolováním brzdy, ani přidávat plyn nebylo potřeba. To byla moje první zkušenost s automatem a opravdu to pro mne mělo naprostý wow efekt. Sice to žralo kolem 15 litrů benzínu, ale to nemá cenu řešit. Jediná drobnost byla, že při větším sešlápnutí plynu, se chvilku nic nedělo, jen motor šel rychle do otáček, pak teprve zabrala spojka.

    Citroen cosi, ani model si nepamatuju, jenom, že to byla větší limuzína. Je to už dvacet let. Automat taky s hydroměničem. Paráda.

    Passat s DSG. Zhruba před osmi lety. Na dálnici v pohodě, ve městě peklo. Uskákané rozjezdy, hlavně to popojíždění v koloně nebo při parkování. Po té zkušenosti jsem už v životě nechtěl DSG.

    Nicméně jsem DSG zkusil znovu. Tedy nejmenuje se to DSG, ale je to principiálně stejná sedmistupňová dvojspojková automatická převodovka. Hyundai i30 s benzínovým turbomotorem a mildhybrid. Pro mě hodně velké překvapení, jak dobře funguje a jak hladce řadí. Měl jsem z toho stejný pocit jako ze starých hydroměničů a hlavně v těch nízkých rychlostech podstatně lepší než koncern. Jak jsem pochopil, pomáhá tomu i ten mildhybrid (20 kW elektromotor, nelze jet jen čistě elektricky). Na rozdíl od starých hydroměničů to ale dávalo výkon rychleji. Za mne zatím nejlepší automat, kterým jsem jezdil (ale jak říkám, bylo jich málo).

    Elektrika je hladkostí jízdy ale ještě o podstatný krok dál - je tam výkon okamžitě, není tam prodlení mezi sešlápnutím plynu a zrychlením. Je to o dost jinej zážitek i pro řidiče automatu.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    MINER: Přes diagnostiku.
    Speed limit remove for all Volvo cars 2021-2024 with VDASH by D5T5.com
    https://www.youtube.com/watch?v=YC1Sy5c4MgQ
    MINER
    MINER --- ---
    TOMBRIDER: Je to jen diagnostika nebo nějakej hack, jakože tam přidaj např. čip, kterej to mate nebo kýho čerta?
    MINER
    MINER --- ---
    TOMBRIDER: V Německu. Cesta do Alp je o hodinu kratší. Což může být taky hodina spánku, když se nedaří vypadnout z práce brzy..
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DIM_: WeCharge bude přinejhorším stejné, protože co vím, tak Elli patří do koncernu
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    IV0: Máš pravdu, až překročení o 50kmh mimo obec je o papíry.
    Každopádně i těch 30+ a pak podmínka. Není nic příjemného.
    GOR
    GOR --- ---
    KURE: Me svyho casu dostalo, ze nektery nabijecky maj zasun az po zaplaceni (Lidl) a nektery chtej nejdriv zasun a pak az blbnout s appkou (CEZ? nebo Innogy? Nabijim v 98 % pripadu doma, tak si to blbe pamatuju).

    Ona je taky docela zabava, kdyz u Lidlovsky nabijecky (asi to maj vsechny ABB tehoz typu?) nekdo zamackne hribek a ta nabijecka to nijak neindikuje, jen pise "chyba komunikace" je taky vylozene user friendly.

    Takze ano, pokud clovek netrpi jistym nadsenim, je to obtizne prekonatelna pakarna.


    RSZ: No, ja s automatem (DSG v Prassatu) jezdil a je to pri poskakovani v kolone sice mensi pakarna nez s fofrklackem, ale furt je EV o rad lepsi - zadny pocukavani, naprosto linearni narust tahu.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: (Uznávám, že se tohle řídí podle trhu USA a CN, tudíž se konkrétně na navýšení maximalky spěchat nebude, alespoň ale ta auta na ty dálniční rychlosti s budoucími většími bat dojedou dále.)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    KURE: Souhlas. Mmch co já bych dal dal za 160. U mě real 140 (max pro AP) nebo 150 (max pro tempomat).

    Druhá věc je, že už v těhle rychlostech moje TMYP dost papá, takze opatrně. Na ty moje ježdění kolem komína to neva a jsem spoko, ale až v tom bude třeba 150 kWh baterie a ty maximalky (tvrdé / nebo protože spotřeba) se posunou, bude to zase zajímavější pro širší okruh řidičů.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam