• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    RSZ
    RSZ --- ---
    LAUNCHER: Ve městě na trávě se prostě neparkuje, nejsme na sídlišti někde v rusku ne? Jezdím tedy možná přes 20let delším autem než je TMY a fakt není problém se tomu vyhnout.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DOCKINEZ: CZ norma je 5m délka, 2.5m šířka. Často jsou kratší, soudím podle toho že koukám s 4751 mm. Namátkou Albert Písek.

    Iveco Daily: The length ranges from 5128 mm to 8278 mm

    Cybertruck: 5,683 mm

    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Do standardního parkovacího stání se vejde normální dodávka typu Iveco Daily s tím, že mu holt zadek trochu přečuhuje do chodníku. Dokud po tom chodníku projedu s kočárkem, tak je mi to asi fuk :)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIMBUS: Tady v regionu parkujeme často celá auta do (naší vlastní) trávy, nebo na louku u rybníka, nebo po domluvě s majitelem restaurace do trávy na soukromém pozemku restaurace (svatba). Proto mám k tomu asi větší pochopení.

    Chápu i co Ti na tom vadí. Recept, jak vyhovět všem zúčastněným, nemám.
    NIMBUS
    NIMBUS --- ---
    LAUNCHER: jistě, tak to vysvětluje ovšem, proč může auto parkovat na menším místě tak, že si stoupne půlkou na trávu
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIMBUS: V situaci kde i z mé TMYP kouká vzadu 50cm nad obvod parkovacího místa se mu nedivím. Problém jsou příliš malá parkovací místa leckde v CZ. Nezaměňovat příčinu a následek.

    Před naší školou je mi obdobně líto pana lesnika, co tam v Hiluxu vozí dcerku.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    v holandsku su inde :)

    Česko má 5184 dobíjecích bodů pro auta, za řadou zemí EU výrazně zaostává
    https://oenergetice.cz/elektromobilita/cesko-ma-5184-dobijecich-bodu-pro-auta-za-radou-zemi-eu-vyrazne-zaostava
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    Tak CyberTruck už jezdí po Praze na českých značkách :-)
    Tesla Cybertruck v Česku - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/tesla-cybertruck-v-cesku/r~190483ec48fc11ef80bfac1f6b220ee8/
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    RATTKIN: Určitě, já myslím, že zrovna JYRKA ví :)

    Nicméně, zajímavé je to v kontextu toho, že VW, který se poslední roky právě s tou klasickou koncepcí dost trápí, plánuje investovat do Rivianu, výměnou za přístup k jejich moderní architektuře, což by mohlo být docela fajn spojení.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    JYRKA: takhle nějak to dělá i tesla..
    Standardní přístup vede k problémům s aktualizacema Enyaqu, kde to tlačí velké updaty po seriové sběrnici a často ani nedotlačí.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Zajímavý rozhovor se šéfem Rivianu: https://www.theverge.com/24201749/rivian-ceo-rj-scaringe-ev-electric-truck-r1-tesla-model-y-competition-decoder-interview
    Přeložil jsem strojově jednu část:
    Pro ilustraci: pokud bych chtěl v tradičním vozidle změnit sled událostí, které nastanou, když přijdu k vozidlu s telefonem v kapse nebo s klíčem v kapse... k tomu by v tradičním vozidle byla potřeba řídicí jednotka, která ovládá přístupový systém vozidla. Měli byste řídicí jednotku, která ovládá zamykací systém ve vozidle, řídicí jednotku, která ovládá sedadla, aby se sedadla dostala do správné polohy, řídicí jednotku, která ovládá systém HVAC, a řídicí jednotku, která ovládá celkovou platformu informačního a zábavního systému, která musí vstoupit a ožít.

    Každá z těchto jednotek je od různých společností. Pro něco tak jednoduchého, jako je „chci, aby vozidlo vydávalo zvuk, když přijdu a otevřu, a abych měl tento zážitek při vstupu nebo vjezdu“, byste museli koordinovat 10 až 15 různých dodavatelů ECU. Tento proces - provést aktualizaci této funkce - by mohl trvat měsíce. V Rivianu to trvá několik minut. Je to všechno náš stack, náš software. V tomto scénáři bychom používali jednu řídicí jednotku ke všemu, co jsem právě popsal. V tomto případě je to mnohem větší počítač, ale jeden. Je to obrovské zjednodušení toho, jak přemýšlíme o vývoji softwaru, a také to snižuje náklady na vozidlo, protože místo 70 až 80 malých krabiček - malých počítačových krabiček s kabeláží a konektory a vším ostatním - jich máme v našem případě sedm.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BLOWUP: Hele vůbec nic proti tomu. Legenda a líbí se mi moc, congrats.

    Já chci mít všechno 2* a koukáš na můj druhej mobil / tzn pokud se mi mobil rozbije/ztratí/vybije můžu nouzově fungovat přes ně. Má to spoustu nevýhod a všechno co to umí je (oproti tomu mobilu) nedotažený, až bys brečel občas.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    LAUNCHER: chapu. Ja mam k tem Speedmasterum dost sentimentalni vztah, tak mi asi nezbyde nic jinyho nez si vsechno zarizovat sam, no.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BLOWUP: Hezký hodinky, nic proti gustu. Moje toho umí i ledacos zařídit, no.

    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BLOWUP: Restartuj. Jako ajtak nemam lepsi radu
    KURE
    KURE --- ---
    BLOWUP: a zkoušel si novej firmware do těch hodinek? ;D
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Hodinky ze Švýcarska, auto ze Švédska/Číny, to se nemůžeš divit, že si navzájem nerozumí.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    LAUNCHER: mozna si na nejakej sraz taky budu muset zajet, zatim se mi totiz to auto na hodinkach rozchodit nepodarilo. At delam co delam, furt jen tikaj.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam