• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    EXX
    EXX --- ---
    czus, je tu klub na tesly ? potrebuju poradit s nefunkcnim AP na Esku 2015. mozna premapovat senzory na diagnostice apod.. kdyby nekdo vedel kam se mam nasmerovat..
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    SPEEDY: LAUNCHER: Btw o konfikt nestojim a budu fakt rad kdyz se to mezi nama dvema uklidni. Ty umis psat hejts, ja umim psat hejts, ale takhle se snad jako dva dospeli lidi bavit nemusime. Jestli jsem Ti tez necim pitomym slapl na nohu, tak se omlouvam a budu rad kdyz mi treba do posty hodis rady jak byt lepsi 👍🫡
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    SPEEDY: Nize sam pises zes povoleni dostal i ze to urady toleruji. Nerozumim proc trvas na tom, ze je to stejne jako Kladno. Jsem rad, ze teda uz pristoupil na moji interpretaci Kathryn a netrvas na tom ukrutnem Tvem prekladu. Skoda ze neumis napsat treba "promin", bylo by to hezci.

    I tady bych byl opatrny kvuli tomu "No person shall fix or place any overhead...". Nerikam ani tak ani tak a konzultoval bych ten urad, ale takovy jsem ja, zjevne ne vsichni. Hlavne teda bych se snazil si koupit dum s garazi, coz se mi uz povedlo.

    Prispevek jsem Ti smazal protoze sis bral do pusy moje deti. Totez udelam komukoliv dalsimu kdo si bude brat do pusy moje nebo jakekoliv jine deti. To uz z Anglie preci musis znat.
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    LAUNCHER: Zacneme legislativou, Section 178 of the Highways Act 1980: Restriction on placing rails, beams etc. over highways.
    (1) No person shall fix or place any overhead beam, rail, pipe, cable, wire or other similar apparatus over, along or across a highway without the consent of the highway authority for the highway, and the highway authority may attach to their consent such reasonable terms and conditions as they think fit.

    Aby nedoslo k nedorozumeni, chodnik, neboli "footway", je soucasti "highway".
    Takze jak jsem psal v puvodnim prispevku, nez mi ho nejvetsi liberal na Nyxu smaza, pac se mu nelibil jeho ton, zalezi na mistnim zastupitelstvu.

    Ted se podivejme na stranku Mertonu, aka londynskeho Kladna, jaky maji postoj k nabijeni auta kablem pres chodnik.
    We advise you not to run charging cables over the pavement between your vehicle and your home, even using cable protector. It is illegal to cause an obstruction on roads, pavements and footpaths and you may be liable for any resulting damage or injury.
    Dokonce maji i stranku, kde obcane mohou souseda naprasit.
    It is illegal to obstruct roads, pavements and footpaths. We can take legal action against people who cause them... Use the link below to report other obstructions such as: ... electrical cables

    Takze kdyz to shrneme, v UK se bez povoleni uradu nabijet pres chodnik nesmi a zalazi na uradu, jestli to povoli nebo ne, a ne vsechny urady to povoluji.
    Co se tyce pravni odpovednosti, muzeme se bavit o pravdepodobnosti uspechu zalobce, nicmene ta moznost existuje.
    CERBERUS
    CERBERUS --- ---
    JYRKA: Jop, uz jsou to skoro 2 roky (TM3LR) a dalsi bude urcite EV (Tesla,Rivian,BMW, ...). Pred tim vzdy BMW a ac mi chybi nektere veci (HUD, 360 kamera, ...) tak dalsi auto uz jsme automaticky s moji drahou zacali vybirat EV.

    Kdyz jsme meli po nehode s Teslou par tydnu nahradni auto, tak moje lepsi polovicka touzebne vyckavala kdy zase bude moct pouzivat "Tesla power" (na rozjezdy na semaforech, pripojeni na dalnice apod). A dcerka kazde rano nastupovala do auta s tim ze "tomu autu smrdi vyfuk" :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: my máme jen 12kwp systém, ale s těma cenama panelů mám v plánu asi olemovat celej zadní plot a udělat něco přes 40kwp, což už by mohlo pokrýt i zimu. Jen se k tomu letos asi nedostanu :D
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Řekl bych, že zima zasáhne hodně - u nás to nestačí ani na provoz domácnosti. Ale tak od března už je to ok.

    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: U nás to tak máme.
    První byl I-pace několik let poté jsme se rozhodli, že budeme prodávat 5 let starou Mazdu CX-3 (v té době s ní jezdila tchýně, ale s nájezdem tak 5k ročně + bydlíme vedle sebe, takže to je takovy "druhy auto do rodiny"). Já hodně loboval za druhý BEV, házel mi do toho vidle švagr, kterej to rozmlouval, vždycky když s ním chvíli tchyně mluvila, tak přišla s: Ale alespoň jedno ICE bychom doma mít měli...co kdyby náhodou... :D
    On je proti elektromobilům, ale z velmi praktických důvodů, nejsou (resp. do velmi nedávné doby pro něj byly naprosto nevhodné): Jezdí ročně 70k km a hlavně to jsou všechno dlouhý trasy přes 500km jedním směrem.

    Nakonec jsem zvítězil a začátkem roku jsme koupili TMY a naprostá spokojenost. Tchýně se to naučila řídit bez problémů, do toho kdykoliv někam jedem, tak je druhy auto na přebytcích (hodně mě sraly víkendový výlety, kdy jsem věděl, že krmím darmožrouty z ČEZu). Od doby pořízení druhého BEV nemáme žádné přetoky, a zároveň jezdíme téměř výhradně zadarmo. Uvidíme jak moc nám do toho zasáhnou zimní měsíce :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: pod 1M za tuto konfiguraci

    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    JYRKA: nebud slusnej, kolik? ;)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    BASIK: Ty ale asi uvažuješ jen dva extrémy - vše povolit nebo vše zakázat. Nic mezi tím. Když lokální mafie vše zakáže pro jistotu, aby nikdo nic nezneužil, tak sama zneužije svého postavení k tomu, aby si ušetřila práci s vymýšlením pravidel tak, aby co nejvíc vybalancovala potřeby lidí.
    Nepochybuju o tom, že to je reakce na několik excesů, ale stejně tak nepochybuju o tom, že myslet bolí a proto se radši vše zakáže, ušetří si práci. Mýtický tvor, co se permanentně snaží ochcat systém, ehm, nabíječkou z balkónu, je stejně provařený pojem jako dě(dt)ské porno nebo terorismus - univerzální důvod pro zákazy všeho druhu. Stejně tak je to až absurdní uplatnění koletivní víny - protože existuje pár jedinců, co prdí v autobuse, tak dáme všem lidem na řitní otvor zámek, který se odemkne jen na wc? Mimochodem, nařízení, která jsou buď nesmyslně restriktivní nebo špatně vymahatelná, stejně dodržuje minimum lidí, což samozřejmě vede k dalším nařízením a než se nadějeme, je tu další zákaz namísto toho, aby se někdo zamyslel, jestli náhodou nevymýšlí hovadinu.

    Mimochodem "právo všech potenciálních uživatelů veřejnýho prostoru na bezpečnej pohyb po tomhle prostoru" funguje jak? Protože pokud kabel nepovede po chodníku, ale třeba po trávě, jakým způsobem to omezuje takové právo? Na té situaci, jak tu byla ukazaná nedávno, přece nikdo mezi barákem a zaparkovaným autem neprojde, natož neprojede na vozíku.

    Já netvrdím, že by se to regulovat nemělo, hozená nechráněná 10A prodlužka po chodníku, kudy jezdí cyklisti, vozíčkáři, kočárky a údržba, je nebezpečí pro všechny, to jo. Ale kvůli tomu přece není třeba paušálně zakazovat všechno.

    Chvilku jsem po mapě chodil a koukal se na sídliště (moje guilty pleasure :-) ) a celkem rychle jsem našel takovou situaci - https://mapy.cz/letecka?pid=96033268&newest=1&yaw=4.843&fov=1.571&pitch=0.258&x=14.1112292&y=50.1430600&z=19&;ovl=8 , parkoviště za panelákem. Takže nabíjet to šedomodré auto je zlo, kdežto natáhnout si prodlužku přes silnici do garáže naproti je dle té vyhlášky dobro :-)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Z jiného soudku: Nabídka na Mustanga Mach e s prodlouženým dojezdem byla natolik neodolatelná, že prodáváme Octavii a budeme plně električtí (+ Tesla model 3 RWD 2020)
    Je tady ještě někdo, kdo úplně opustil spalováky?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: SPEEDY: Spíš mě ale napadá, že je to z 2020-11, může to za tu dobu být jinak. Na mobilu tu toho moc nepohledam, rád se nechám opravit..
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Tzn zraněný by musel prokázat že zakopl o ten kabel, pojišťovna to nekryje protože na chodníku máš koukat před sebe a dál good luck ve snaze se soudit s majitelem auta mimo pojišťovnu.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    SPEEDY: A co se týká toho překladu konkrétního odstavce co jsem dával, přijde mi tvoje verze nereálná.

    Deepl: "Scénář pojistné události je tedy stejný, jako kdyby jednotlivec musel prokázat, že byl skutečně sražen majitelem elektrického vozidla, a následně uplatnit nárok vůči jeho pojišťovně. "
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    SPEEDY: Kdyby sis ten link alespoň rozklikl 🙄

    '...The problem with a claim against the car owner is that if the insurance doesn't cover them then they are probably not worth suing.'
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    LAUNCHER: Ocividne nerozumis tomu, co Kathryn rika. Pokud nekdo zakopne o tvuj kabel a zazaluje te, soud to bude resit stejne, jako by jsi ho tim autem prejel. Zbytek clanku je o tom, jestli v pripade, ze zalobce uspeje, te kryje povinne ruceni nebo ne.
    BASIK
    BASIK --- ---
    CERMI_FOX: Právě proto, že se u těchhle problémů nedá najít jedno všeobjímající a všem vyhovující řešení, tak se v rámci reakce na vzniklou situaci prostě poměřujou zásahy do jednotlivejch práv. Proti sobě tady stojí "individuální právo majitele nabíjet BEV na veřejným prostranství" a "právo všech potenciálních uživatelů veřejnýho prostoru na bezpečnej pohyb po tomhle prostoru a právo na veřejnej prostor bez vizuálního smogu".

    Navíc je potřeba zohlednit to, že pro nabíjení BEV existujou alternativy - nabíjení na jakýmkoliv pozemku, kterej není veřejným prostranstvím a nabíjení na veřejným prostranství, kde jsou k tomu vyhrazený místa. Naproti tomu bohužel alternativní cesty, jak se dostat k těm obecnějším chráněnejm zájmům nejsou.

    Za takový situace mi ta místní úprava smysl holt dává.

    A co se týče židliček na ulici - nejde o vylití dítěte s vaničkou, jak by z tvojí reakce vyplývalo, zjevně o separátní problematiku (řeší to samostatnej článek vyhlášky). Obecně jde v podstatě o situace, kdy by mělo správně dojít k záboru veřejnýho prostranství a neděje se tak. Nevztahuje se na obcí umístěnej mobiliář, schválený kulturní akce, zdravotní pomůcky.

    A jako vždy - opět to bude reakce na něco. Kdybychom se permanentně nesnažili "ochcat" systém a využít každý zákoutí současnejch pravidel, nikdo by aktivně další zákazy nevymejšlel. Jelikož do toho mám celkem vhled, tak jsem si zrovna tímhle docela jistej.

    Zdroj: https://mestokladno.cz/oznameni-o-vyhlaseni-pravniho-predpisu-obecne-zavazna-vyhlaska-statutarniho-mesta-kladna-quot-o-zabezpeceni-mistnich-zalezitosti-verejneho-poradku-ochrane-zelene-a-zlepseni-vzhledu-mesta-quot/d-1501696/p1=2100050500

    Nejhorší na tom je, že jsem taky pro zcela minimalistickou legislativu, ale obávám se, že v populaci (nejen český) je prostě nadkritický množství lidí, co by bez těch pravidel nějak racionálně soužít neuměli.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    BASIK: to, co popisuješ, je issue, která nemá one-size-fits-all řešení. Takových je v životě mnoho, možná i většina. Kde je špatně dimenzovat řešení na konkrétní problém? Například
    nabíjet na svým plácku před RD - not a problem
    jedna dvě chráničky přes chodník splňující nějaká technická kritéria - not a problem
    v ulici se EV rozmohlo - postavíme uliční nabíječky
    Klidně to může být stylem kdo dřív přijde, ten dřív mele, ostatně tak je to už třeba u FVE, ať neodbíháme daleko od tématu - když je v regionu příliš mnoho FVE, dalším už se nepovolí přetoky.

    Jenže tamní úřad se k tomu postavil tak, že radši převentivně vše zakáže ne stylu one-rule-fits-all a to pro jistotu včetně židliček na ulici.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam