• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NIKDAS: First world problems ...
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: NIKDAS: Ještě jsem zapomněl, že nám nedostatek BEV regulérně zmařil koupi auta :D
    Docela dlouho jsme uvažovali o koupi novyho kabrioletu, do užšího výběru se dostaly BMW Z4 (kvuli vzhledu, mi se líbí hrozně, ženě už moc ne, navíc ma tvrdej podvozek, ale to "sporťáky" všechny), pak mazda mx-5 (taky kvůli vzhledu, a i ceně) a BMW i4 (zejména praktičnost, ptže má 4 sedadla).

    Jenže pak jsme přešli na BEV a řekli si, že ICE už nikdy, ptže je s tím děsná otrava, navíc fun factor okamžitýho zrychlení by se u kabria obzvlášť hodil.
    A do dneška se žádný pořádný BEV kabrio nedělá (možná ta i4, ktera je ale puvodne navržena pro ICE, což je pro mě překážka, obojetnost já nerad :D )
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PETER_PAN: To by nemusel být zas takový problém ne…?
    Kdyby to bylo v modulech uložených na nějakém antivibračním materiálu a bylo to v autě s měkčím podvozkem…

    Stejně při bouračkách s přímým nárazem do batterypacku se odepisuje jako celek (i s autem), tak tam už ta křehkost až tak nevadí…
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Tak jsem taky potkal ten cybertruck, někde v lese za Mělníkem. Nějak mě to extra nebere, ale chápu, že je to u nás jednorožec a poznat to jde na druhý pohled podle tvaru, světelnou lištou jsem si to ale na první pohled v provozu spletl s nějakým VW, škodovkou.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Solid state jde udajne koupit v asii jako varianta pro NEO 6. Kazdopadne vyroba samotnych clanku je zvladnuta a kapacita na clanek je necely dvojnasobek dnesnich beznych NMC. (500-600 vs. 280-330 Wh/kg). Ten problem je krehkost tech clanku samotnych. Krehkost jakoze fyzikalni, mechanicka krehkost.

    Nevim jak to maji vyresene jednotlivi hraci, ale kdokoliv relevantni se k tomu vyjadroval tak solid state budou zcela prevazovat v automotive v roce 2030.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BASIK: Tomu se říká semi-solid state battery
    BASIK
    BASIK --- ---
    MINER: Ze tam porad je nejaka tekutina (asi elektrolyt v katode, ale tady v podstate jen prekladam, technicky netusim)

    Vic zde:

    Reddit - Dive into anything
    https://www.reddit.com/r/QUANTUMSCAPE_Stock/comments/1d4lvhl/yoshino_b330_solidstate_power_station_is_it/
    MINER
    MINER --- ---
    BASIK: Nebyl bys konkrétnější? Co to je solid-ish?:)
    BASIK
    BASIK --- ---
    MINER: Je to takova Solid-ish State Baterka :) viz yt kanal Still to be determined a doprovodnej podcast, kde to ted resili.
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    LAUNCHER: Taky by mne to zajímalo..
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BLOWUP: Pošta...
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    LAUNCHER: jakou zemi preferujes?
    MINER
    MINER --- ---
    MMORT7: Pravda. Nechal jsem se zmást titulkem při pastování linku. To porovnání je přepočítaný na kapacitu těch 3 konkurentů.
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    MINER: Ja tam tedy vidím 2,6 kWh a cena je docela raketa.
    Ale je to vlaštovka...
    MINER
    MINER --- ---
    ELIJEN: Porovnávám ne samotnou baterku, ale produkt, tedy přenosný battery-pack, který se doma nabije, a pak kdo něj BFU píchne a živí, co potřebuje. Konkrétně Bluetti, Ankler, Ecoflow.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    MINER: Jen o 20% drazsi? 10 kWh Lithiovek uz se da sehnat pod 50k.
    MINER
    MINER --- ---
    FYI: Solid state battery už jde koupit. Teda zatím v malém 4 kWh balení jako battery pack (místo generátoru).

    Yoshino B4000 SST Solid-State Portable Power Station - Yoshino Power
    https://yoshinopower.com/products/b4000-solid-state-portable-power-station

    Asi o 20 % dražší, než Lithiovky, které jsou ale (nejmíň) o třetinu těžší. Přenosný battery-packu je imo dobrá starting aplikace.

    Nesnažim se tim extrapolovat dostupnost u EV. Jen mi přijde zajímavý, že je to první skutečný produkt, o kterym vim, který jde koupit.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Neskutečná prasárna, co si Hyundai účtuje za "garančku" (v podstatě geometrie, brzdovka a pylovej filtr).

    Jen tak pro zajímavost - Kona 2021, čtvrtá garanční prohlídka (po 60kkm), na výměnu chladící kapaliny nedošlo, protože poi 30kkm dělali v rámci svolávačky nějakou její filtraci.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    EXX: Dej pls vědět, jak jsi dopadl.

    Servis | TESLA Dave
    https://tesladave.cz/servis/

    TESLA Clinic| Home
    https://www.tesla-clinic.eu/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam