• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    KURE
    KURE --- ---
    PEPAZZ: něco takovyho by mohlo vyřešit ty sídliště :D
    ale úplně vidim jak z městských ulic zmizí stromy...
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    LAUNCHER: diky!
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB LAUNCHER: Přechodu se nebát ohledně vašich ceníku. Ceník vám zůstává, změní se sazba v tom ceníku. Tzn jen jiný řádek 🙂

    Ty NT/VT časy jsou např. u EGD v jejich appce vidět takhle. To je appka distribuce, ne obchodníka, řídí to distributor.

    U auta se dá nastavit, ať po zastrceni kabelu doma čeká s nabíjením vždy na nějakou hodinu (typicky noc), nebo at se nabije k nějakému času (typicky ráno). Pokud na to spěcháš, v appce auta kliknes, ať se tentokrát začne nabíjet hned. Pokud jsi mimo domov, auto nabíjí hned.

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: Pokud se bavíme o obyč AC 11kW nabíječce, informujes distribuci o novém silném spotřebiči. Že to spoustu lidí neudělá je druhá věc. Často není potřeba měnit jistič, protože na 3 fázích se těch 11kW v klidu rozloží. Tohle si pohlídej, ať je to zapojeno na 3 fáze. Např. Tesla to signalizuje v app. Typický 3x25A jistič pro RD to s rezervou udrží, alespoň u mě.

    Např pro EGD zde:

    Změna charakteru odběru elektřiny | EG.D
    https://www.egd.cz/zadost/zmena-charakteru-odberu-elektrina

    Doporučuji přejít na NT/VT tarif, pokud můžeš odložit nabíjení nebo i provoz dalších spotřebičů na NT časy (typicky noc). Měl bys z toho mít i dobrý pocit, pomáháš vyrovnávat síť.
    GOR
    GOR --- ---
    ROXTYDY_A_BIBOB: IMO je to na tobe. Nejsem si vedom, ze by jine distribucni tarify vyslovne zakazovaly nabijeni elektromobilu.
    ROXTYDY_A_BIBOB
    ROXTYDY_A_BIBOB --- ---
    ahoj, rychly dotaz - kdyz chci mit nabijecku na EV doma, tak musim resit specialni tarif, nebo je to jen na me? resp. musim nekoho informovat o tom, ze nabijim EV?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Volkswagen ID.BUZZ Long + GTX. Prvá jazda + technické pikošky !
    https://www.youtube.com/watch?v=DENh_5OhCXk&pp=ygUQaWQgYnV6eiBsb25nIGd0eA==
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Navazuji na: RATTKIN. South Pasadena uz ma EV only police fleet. Zadne prekvapeni, vyrazna uspora nakladu. Tesly jim prestavela Unplugged Performance, znamy upravce Tesel.

    South Pasadena Launches World's First All-Tesla Police Fleet
    https://www.youtube.com/watch?v=Qpt6Zdk00KE
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    NIKDAS: i4 frunk nema a je fakt, ze, kdyby nesdilelo platformu s BEV, ulozneho prostoru by bylo o neco vice, ale osobne me to neobtezuje, i kdyz tedy kabrio zrovna nemam.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    SPEEDY: za me, kdyz projektujes auto, do kteryho dáváš jak ICE, tak BEV, tak notně musíš udělat spoustu kompromisů, o který nemám zájem.
    Od umístěni motoru, přes rozvor, po rozložení kufru.

    Stačí srovnat, jak velkej má Tesla frunk, oproti všem těm autům, co vyplodily legacy automobilky. (Ma vubec i4 frunk? Zrovna tohle je u kabria extremně důležité).

    Třeba designer I-Pace se nechal slyšet, že byl unešenej z toho, jak při navrhováni konečně nebyl svázán všemi těmi nutnostmi ICE.

    Jinak teď jsem koukal na konfigurator BMW a kabrio 4 ani i4 už jsem tam ani nenašel.
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    NIKDAS: Co konkretne ti vadi na i4? Ze ma stejnou karoserii jako Gran Coupe? Pac tim ta "obojetnost" konci.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Zhruba ve zkratce co se solid-state tyce.

    Navigating the Future: A Guide to Solid State Batteries for Electric Cars | Midtronics
    https://www.midtronics.com/blog/guide-solid-state-batteries-evs/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NIKDAS: First world problems ...
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: NIKDAS: Ještě jsem zapomněl, že nám nedostatek BEV regulérně zmařil koupi auta :D
    Docela dlouho jsme uvažovali o koupi novyho kabrioletu, do užšího výběru se dostaly BMW Z4 (kvuli vzhledu, mi se líbí hrozně, ženě už moc ne, navíc ma tvrdej podvozek, ale to "sporťáky" všechny), pak mazda mx-5 (taky kvůli vzhledu, a i ceně) a BMW i4 (zejména praktičnost, ptže má 4 sedadla).

    Jenže pak jsme přešli na BEV a řekli si, že ICE už nikdy, ptže je s tím děsná otrava, navíc fun factor okamžitýho zrychlení by se u kabria obzvlášť hodil.
    A do dneška se žádný pořádný BEV kabrio nedělá (možná ta i4, ktera je ale puvodne navržena pro ICE, což je pro mě překážka, obojetnost já nerad :D )
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    PETER_PAN: To by nemusel být zas takový problém ne…?
    Kdyby to bylo v modulech uložených na nějakém antivibračním materiálu a bylo to v autě s měkčím podvozkem…

    Stejně při bouračkách s přímým nárazem do batterypacku se odepisuje jako celek (i s autem), tak tam už ta křehkost až tak nevadí…
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Tak jsem taky potkal ten cybertruck, někde v lese za Mělníkem. Nějak mě to extra nebere, ale chápu, že je to u nás jednorožec a poznat to jde na druhý pohled podle tvaru, světelnou lištou jsem si to ale na první pohled v provozu spletl s nějakým VW, škodovkou.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Solid state jde udajne koupit v asii jako varianta pro NEO 6. Kazdopadne vyroba samotnych clanku je zvladnuta a kapacita na clanek je necely dvojnasobek dnesnich beznych NMC. (500-600 vs. 280-330 Wh/kg). Ten problem je krehkost tech clanku samotnych. Krehkost jakoze fyzikalni, mechanicka krehkost.

    Nevim jak to maji vyresene jednotlivi hraci, ale kdokoliv relevantni se k tomu vyjadroval tak solid state budou zcela prevazovat v automotive v roce 2030.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BASIK: Tomu se říká semi-solid state battery
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam