NIKDAS: pravdu se dozvime za nekolik kvartalu. Viz ta zprava:
https://globalchinaev.com/post/chinas-nev-market-reached-51-penetration-rate-in-julyTlak cinskych automobilek je tazen hlavne vyrobni kapacitou a slabou poptavkou v Cine, co z je v tom grafu videt. Cinska vlada nez aby pripustila proposteni radeji pomerne masivne ten automobilovy prumysl subvencuje a toto neni udrzitelne dlouhodobe. +US zavrely Cine dvere takrka kompletne, takze zbyva jen Evropa (a Rusko :) ale to je specialni pripad).
Vysledek je v tuto chvili velice priznivy pro zakaznika, EU automobilky jsou tlaceny emisnimi limity do EV, Cinske automobilky se snazi za kadou cenu svou produkci nekde prodat. Je to umely stav, ale v tuto chvili vyhodny. Ja jsem toho vyuzil take a svuj Ioniq vymenil, z jistoty ne za auto vyrobene v Cine.
Nemyslim, ze z dlouohdobeho hlediska maji cinske automobilky na to aby predbehly Koreu a Japonsko. Zaroven, misto pro ne na Evropskem trhu urcite je, stejne jako pro Dacia ci Skoda, ve sve dobe take prakticky odepsane.