• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • Přišli jste skrz odkaz na příspěvek, který již neexistuje.

  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    COMODOR_FALKON: Cinani a Indove ty “glimicky” maji taky, jen jine.
    Jsou posedli elektronikou a infotainmenty, Indove navic i kontrolou ridice (uz od auta typu Skoda Scala ma majitel najmuteho ridice, protoze je jinak nemoznej)
    Spousta toho se k nam nedostane, protoze cinske infotainmenty se tady prodavat nedaji (provazanost se sluzbami We) a cast toho ani nevnimame.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    STETKINS: Ačkoliv zrovna Zeekr přiznal, že je schopen toho, čeho se všichni u čínských aut obávají (JYRKA), tak si myslím, že v obecné rovině má NIKDAS pravdu.

    "Evropský standard" je předimenzovaný do nesmyslných výšin včetně nesmyslného počtu gimicků, přičemž rozdíl v kvalitě reálně užitečných vlastností neodpovídá rozdílu v cenovkách.
    Podstatou úspěchu Dacie ICEV/BEV u soukromých kupců je právě to, že pouze s mírně nižší kvalitou má výrazně nižší cenovku.

    Podobnou konkurenční výhodu mají čínské vozy.
    Pokud se třeba podaří Číňanům dostat sem BYD Seagull a Dolphin a stlačit EU ceny pod $15k za Seagull resp. $20k za Dolphin (v Číně za $12k, resp. $14k), tak nejspíš ovládnou trh s novými auty pro soukromné kupce - a v Evropě máme něco, co v Číně neznají: Kulturu oprav a tuningu.
    Takže ve chvíli, kdy bude v Evropě na silnici víc než milion BEV jednoho typu, tak lze očekávat, že podobně jako u Leafu dojde k vzniku profi i DIY komunit a výrobě alternativních náhradních dílů stejné nebo vyšší kvality.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Jako může to bejt fajn, ale radši bych nástupce Mazdy 5. A klidně by mohl vzhled a fíčury typu šoupací dveře zůstat jako u ICE předchůdce :)

    Elektrický nástupce Mazdy 6 zamíří i do Evropy - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-elektricky-nastupce-mazdy-6-zamiri-i-do-evropy-40484269#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=6&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    MESTREY_: Tak, ta dohoda je tak postavená asi taky kvůli tomu, že Rivian si nejspíš chce a možná i potřebuje tu divizi udržet autonomní a pod svojí kontrolou. Ale jinak je to o tom, že VW outsourcoval (zase?) vývoj systému, akorát si našel lepšího dodavatele a budou si dělat jen UI a případně zadávat požadavky na "funkce".
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    DAN_F: Podle tohodle (https://x.com/alex_avoigt/status/1817517202360226283) mi prijde, ze se tu splecnou divizi prave snazi udrzet co nejdale od struktur VW a Cariadu. Spalit 5 mld USD by je asi zabolelo.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    JYRKA: Moc ne, no :)

    Jinak, když jsem četl ten nedávný rozhovor s RJ Caringem na The Verge, kde se ta spolupráce Rivianu a VW rozebírala celkem do detailu, nepřišlo mi, že by zrovna v tomhle ohledu byla otázka "jak se dokáže sladit mladá startupová kultura Rivianu s konzervativními manažery z německého Wolfsburgu", jak se v závěru článku píše, protože zrovna ty managementové mechanismy u toho obchodu působí jako asi ten úplně největší korporátní standard a nuda :D
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Ale jinak ten článek nemá valnou informační hodnotu.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DZODZO: jak chceš, řeklo kouzelné sluchátko:
    Volkswagen trápí několik problémů najednou. I proto odkládá klíčový projekt, díky kterému měl dohnat Teslu | Hospodářské noviny (HN.cz)
    https://archiv.hn.cz/c7-67350930-1228mp-f1adabe6606ab7e
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FEDAJKIN: to by som prave chcel odemknut ale v paywall klubu to este nikto neodemknul :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Volkswagen trápí několik problémů najednou. I proto odkládá klíčový projekt, díky kterému měl dohnat Teslu | Hospodářské noviny (HN.cz)
    https://archiv.hn.cz/c1-67350930-volkswagen-trapi-nekolik-problemu-najednou-i-proto-odklada-klicovy-projekt-diky-kteremu-mel-dohnat-teslu
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    RATTKIN: Přemýšlím co je tam potřeba všechno změnit. Jasné, preklad, to by neměl být problém, pak integrace s googlimi službami namísto Baidu, Tencent atd. Možná v tom je ten problém. Resp. třeba tam nelze Google mapy a tak integrovat jen tak, takže to co mají na stříbrném podnosu od Baidu v Číně musí na západě řešit sami.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    je nejak diagnostika na baterky/ bmsku od stellantisu?
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    čínská auta mimo čínu trpí zatím tím, že se celý infotainment dělá znovu a narychlo. Nativní čínský infotainment prý chodí výborrně, asi ho akceleruje čínská rozvědka..
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    KURE: Obávám se, že o tebe coby zákazníka tu už dávno nejde. Nevím, kdo přišel s tím, že se z auta má stát faschowagen, kterej tě „pro tvý vlastní dobro“ bude buzerovat a fízlovat, ale počítám, že klient to nebyl.

    Plus teda mě coby ekologicky smýšlejícího jedince štve nutnost platit věci, který v autě nechci a nepotřebuju a celková změna mindsetu „koupím si auto, který mi vydrží“ na „je vlastně fuk, co si koupím, stejně se toho budu chtít do konce záruky zbavit“.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    NIKDAS: Ja myslim ze se chytnou za nos a reknou si. OK, 7 let jako jedna automobilova generace je v dnesni dobe proste moc. A to co mame vyvinute a chteli jsme servirovat zakaznikum v roce 2030 proste budeme dodavat uz 2026/2027. Praskne se bicem (rozumej VW do toho naleje par MLD EUR) a bude. Tedy pokavad budou chtit prezit.
    KURE
    KURE --- ---
    ABS: přiznám se že jako zákazník tu výhodu uplně nevnímám. Auta podražila na celem spektru a silně ubylo možností pořídit levnější auto. Tam kde jsem měl nějakou psychologickou hranici pul mega před pěti lety, jsem teď s milionem. Navíc mi přibyla nejistota v tom jakej zvolit pohon a naprostý fuckup co se asitentů a ergonomie/tlačítek týče. Teď mi připadá vhodný počkat, jak se to vyvine. Jestli se tu ty čínský auta nějak zaběhnout, jesli tesla zlepší síť servisů, jak to vlastně dopadne s ICE.
    ABS
    ABS --- ---
    NIKDAS: pravdu se dozvime za nekolik kvartalu. Viz ta zprava: https://globalchinaev.com/post/chinas-nev-market-reached-51-penetration-rate-in-july

    Tlak cinskych automobilek je tazen hlavne vyrobni kapacitou a slabou poptavkou v Cine, co z je v tom grafu videt. Cinska vlada nez aby pripustila proposteni radeji pomerne masivne ten automobilovy prumysl subvencuje a toto neni udrzitelne dlouhodobe. +US zavrely Cine dvere takrka kompletne, takze zbyva jen Evropa (a Rusko :) ale to je specialni pripad).
    Vysledek je v tuto chvili velice priznivy pro zakaznika, EU automobilky jsou tlaceny emisnimi limity do EV, Cinske automobilky se snazi za kadou cenu svou produkci nekde prodat. Je to umely stav, ale v tuto chvili vyhodny. Ja jsem toho vyuzil take a svuj Ioniq vymenil, z jistoty ne za auto vyrobene v Cine.

    Nemyslim, ze z dlouohdobeho hlediska maji cinske automobilky na to aby predbehly Koreu a Japonsko. Zaroven, misto pro ne na Evropskem trhu urcite je, stejne jako pro Dacia ci Skoda, ve sve dobe take prakticky odepsane.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    NIKDAS: Hele vážně si to myslíš? Ptám se úplně vážně. Zpráv o tom, jak jsou čínská auta úžasná a levná slyším denně mrtě (jeden by řekl, že někdo jede nějakou kampaň :-D) Zatím ale nic takového nepozoruji. Levná auta od číňanů jsou přesně taková jaká jsem si je představoval a když už udělají něco co se blíží kvalitou evropskému standardu, tak to rozhodně není levné.
    Nehledě na to, že i kdyby měli číňani auto odpovídající kvalitou a cenou evropským automobilkám, tak by mě stejně ani nenapadlo si koupit to z číny (ale chápu, že to máme každý jinak, i když věřím, že takových zákazníků bude v evropě dost...)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    MAGE: Myslím, že celej euroamerickej autoprůmysl půjde hodně rychle do sraček
    MAGE
    MAGE --- ---
    NEWS: Chinese electric vehicle maker Zeekr, which is controlled by Geely, today showcased their new in house designed ultra-fast charging LFP battery installed on its new 007 sedan.

    • 10-80% in 10 minutes. Adds 300+ miles of range in 15 minutes
    • 472kW peak charging speed achieved in video below
    • Zeekr's new V3 fast chargers are rated for up to 800kW charging speeds
    • 75 kWh battery

    Zeekr said that the new battery can achieve the same charge performance even in negative 10 degree Celsius (14 degrees Fahrenheit) weather in ~30 minutes using its chargers. Zeekr will begin deliveries of its new 2025 007 sedan with this new battery starting next week. The car starts at $30k USD.

    Photos of the Zeekr 007 are in thread below:

    x.com
    https://x.com/SawyerMerritt/status/1823467362122916197
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam