• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TIGU: Hele takový jsou všechny automobilky mimo startupů jako je Tesla – a ty startupy časem zjistěj, že se tomu taky nebudou moct vyhnout, protože startupovej přístup vede zase k průserům jako FSD a jeho testování a je potřeba si chránit ty prdele.

    Za 20 let bude Tesla stejnej korporát jako GM.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    TIGU: ina skodovka (nie skoda auto, ale ta co vyraba tramvaje) tiez pouziva este nejaku nesupportovanu databazu z roku 2003 ci kolko, myslim ze do konca 2025 chcu prejst na nejaky novy system, tak vela stastia v takom korporate :)
    TIGU
    TIGU --- ---
    DOCKINEZ: Tesla Model Y je na úkor Modelu 3. Taky stejná platforma. Zaznělo tu, že z Enyaqu mají nadprůměrnou marži. Tak s Elroqu bude lehce podprůměrná? Recyklace platforem je za mne dobrá věc. Jen musí vést tam, kam má - ke snížení nákladů.

    ŠA brutální korporát. Neskutečně zkostnatělá. Nastupuješ v roce 2023 a podepisuješ, že nebudeš měnit konfiguraci Internet Exploreru. Když Microsoft ukončil nejen distribuci, ale i podporu IE 15. června 2022 (tedy rok před tím). Jako největší IT úspěch berou to, že ti přístupové údaje umí vyresetovat libovolný vrátný v Bolce ...

    Ty auta nejsou špatný. Po stránce jízdních vlastností a kvality jsou fakt dobrý. Problém je, že je tam neskutečně brutální pyramida managementu a nejpopulárnější termín je "je třeba si plechovat prdele" ... nikdo nesmí být za nic zodpovědný. Prostě smrádeček, ale teploučko. Když zmíníš konkurenci (klíčové slovo "Tesla"), tak tě vynesou v zubech a je jedno, jestli je to konstruktivní, nebo ne.

    Směřování není špatné - jen prostě ... management. Příliš mnoho klacků. Mrzí mne to. Opravdu jo. Jenže tohle se nevyřeší ani ve ŠA, ani ve VW zavíráním továren. Tohle jde vyřešit jen brutálním řezem managementu. A to se nestane. Korporát má strašnou setrvačnost. "Tohle jsme dělali posledních 50 let a fungovalo to, tak to budeme dělat dál" ... ale svět se mění.
    MINER
    MINER --- ---
    DOCKINEZ: „If you don't cannibalize yourself, someone else will“
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    TIGU: no uvidíme

    Teď se podle strategie najede nový model Elroq, cena se stáhla na minimum (podle konfigurátoru Škoda Auto začíná cena na 799 tisících korun, pozn.red.), je to stejná platforma jako Enyaq, jen o něco kratší auto. Nelze si tu dovolit stejnou cenu, když se uchytí, bude to na úkor Enyaqu, je otázka, jestli to není kanibalismus.

    Je to krize jako hrom, říká šéf odborů Škody Auto k dění v koncernu - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-je-to-krize-jako-hrom-rika-sef-odboru-skody-auto-k-deni-v-koncernu-40495420
    TIGU
    TIGU --- ---
    BOBASH: Bylo by fajn, kdyby VW nestáhlo Škodu s sebou, až se bude topit (což dost pravděpodobně nebude tak dlouho trvat)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Nejake slevicky pred komcem roku

    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Jo vida, ja si spojil ten brekot s prichodem 2026 s tim, ze nevydelavaji.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KUTAS: Škoda před nějakou dobou tvrdila, že na Enyaqu mají největší marži ze všech svých aut. A net margin mají tuším 8% (včetně spalováků, ofc), což od tý Tesly není tak daleko.
    MINER
    MINER --- ---
    KUTAS: většina v zisku je MINER:
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Tyhle grafiky mám rád... škoda, že evropské automobilky nezačali s BEV stejně jako Tesla, už mohly být v zisku taky.

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    RATTKIN: Přibrzdit do zatáčky uměl už Superb před asi pěti lety. Reálně v českých podmínkách to tý Škodovce funguje líp než tý Tesle (zkoušeno na aktuální TMY, žádná stará vykopávka).

    JYRKA: Jo, to jsem četl, je to jedna z věcí ze kterých jsem vycházel ve svým hodnocení FSD, nebo spíš který to potvrdily – někde byl ještě nějaký "exaktnější" test kde právě vyšlo těch 20 km.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    RATTKIN: Ha, potrebuji to naopak, zkusim zapnout. Diky.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    LAUNCHER: nemáš Asistent zakřivení? Ten občas v zatáčkách zpomalí.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    LELI: FSD podle navigace umí docela dobře sjet z dálnice a obvykle při tom sníží odpovídajícím způsobem rychlost podle prudkosti zatáčky.
    200k bych za to ale taky nedal, mám to z bazaru.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CATL CEO Robin Zeng regarding European battery production challenges
    on the podcast "In Good Company with Nicolai Tangen":

    “When I talk to many European battery maker CEOs, I see they cannot make a good product.
    It’s because they have, first, the wrong design,
    second, the wrong process,
    and third, the wrong equipment.
    When they try to scale up, they face utilization problems, followed by reliability issues, and two or three years later, safety problems emerge.
    All these mistakes compound together”
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Skvelej článek doporučuji všem přečíst pokud vas zajimaji ojete ev případně servis aut. Velmi nedoporučuji cokoliv od stellantisu


    Which used EV to buy? A Beginner’s Guide! – EV Clinic
    https://evclinic.eu/2024/11/03/which-used-ev-to-buy-a-beginners-guide/
    TIGU
    TIGU --- ---
    Když jsme u toho FSD u nás … Tesla zatím přidává český hlas do navigace :D (Settings -> Display -> Voice navigation language)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Jinak na FSD mi vubec nevadi schopnosti, s temi jsem smiren a treba me by to naprosto stacilo uz ve stavajicim stavu na nejmene 80% z meho rocniho najezdu. Vadi mi cena 200k CZK / $8000 na auto, nikoliv na ridice. Kdyby to bylo na ridice, tak to pochopim. Na auto je to na me moc, zvlast kdyz to auto kdykoliv muze byt totalka, nevite presne jak dlouho si ho budete chtit nechat atp.

    Zaroven uz ted mi staci i autopilot, takze ten priplatek 200k CZK je jen za "upgrade" jednoho konkretniho auta z autopilotu na FSD. Kdybych musel zacit nejak hodne jezdit, tak bych si spis zaplatil to FSD jako mesicni predplatne, jestli se tu tez bude nabizet az FSD do EU prijde. I to je drahy, ale alespon ne tak brutal jednorazova investice do jednoho konkretniho auta.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    KUTAS: Na vetsine trasy nejen po dalnici to uz funguje ted i s autopilotem. CZ + TMYP. S FSD by to bylo lepsi, ale v EU kdovi kdy a kdovi jestli: LAUNCHER.

    Nefunguje to nijak zvlast dobre, ale je to pro me mnohem pohodlnejsi nez bez toho. I si obcas podle toho upravuji trasy, aby to spis fungovalo. Nefunguje to na silnicich bez cary uprostred a nema to rado prudke zatacky. Napr kdyz jedu na Lipno, tak jedu spis pres CB nez rovne po silnickach.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KUTAS: To ti právě FSD nevyřeší, protože se Tesla odmítá zabývat Levelem 3 nebo 4. Naopak ti to vyřeší tradiční automobilky, který už systémy schopný alespoň částečně řídit na dálnici (Level 2.5 nebo 3) mají v reálným provozu a Level 3 nebo 4 (tedy zapnu a koukám na film nebo spím až do cíle) bude v horizontu pár let.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam