• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MAGE
    MAGE --- ---
    PEPAZZ: Ted jsem koukal na video a typek rikal ze u enyaqu maji zadokolky CATL a 4x4 LG
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: Podle toho která. Myslim ze kombinace CATL a LG.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DOCKINEZ: ví se od koho ty baterky v elroq budou jestli CATL nebo samsung SDI? tj pouch vs cylindrical?
    TIGU
    TIGU --- ---
    DOCKINEZ: Tesla Model Y je na úkor Modelu 3. Taky stejná platforma. Zaznělo tu, že z Enyaqu mají nadprůměrnou marži. Tak s Elroqu bude lehce podprůměrná? Recyklace platforem je za mne dobrá věc. Jen musí vést tam, kam má - ke snížení nákladů.

    ŠA brutální korporát. Neskutečně zkostnatělá. Nastupuješ v roce 2023 a podepisuješ, že nebudeš měnit konfiguraci Internet Exploreru. Když Microsoft ukončil nejen distribuci, ale i podporu IE 15. června 2022 (tedy rok před tím). Jako největší IT úspěch berou to, že ti přístupové údaje umí vyresetovat libovolný vrátný v Bolce ...

    Ty auta nejsou špatný. Po stránce jízdních vlastností a kvality jsou fakt dobrý. Problém je, že je tam neskutečně brutální pyramida managementu a nejpopulárnější termín je "je třeba si plechovat prdele" ... nikdo nesmí být za nic zodpovědný. Prostě smrádeček, ale teploučko. Když zmíníš konkurenci (klíčové slovo "Tesla"), tak tě vynesou v zubech a je jedno, jestli je to konstruktivní, nebo ne.

    Směřování není špatné - jen prostě ... management. Příliš mnoho klacků. Mrzí mne to. Opravdu jo. Jenže tohle se nevyřeší ani ve ŠA, ani ve VW zavíráním továren. Tohle jde vyřešit jen brutálním řezem managementu. A to se nestane. Korporát má strašnou setrvačnost. "Tohle jsme dělali posledních 50 let a fungovalo to, tak to budeme dělat dál" ... ale svět se mění.
    MINER
    MINER --- ---
    DOCKINEZ: „If you don't cannibalize yourself, someone else will“
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    TIGU: no uvidíme

    Teď se podle strategie najede nový model Elroq, cena se stáhla na minimum (podle konfigurátoru Škoda Auto začíná cena na 799 tisících korun, pozn.red.), je to stejná platforma jako Enyaq, jen o něco kratší auto. Nelze si tu dovolit stejnou cenu, když se uchytí, bude to na úkor Enyaqu, je otázka, jestli to není kanibalismus.

    Je to krize jako hrom, říká šéf odborů Škody Auto k dění v koncernu - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-je-to-krize-jako-hrom-rika-sef-odboru-skody-auto-k-deni-v-koncernu-40495420
    TIGU
    TIGU --- ---
    BOBASH: Bylo by fajn, kdyby VW nestáhlo Škodu s sebou, až se bude topit (což dost pravděpodobně nebude tak dlouho trvat)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Nejake slevicky pred komcem roku

    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Jo vida, ja si spojil ten brekot s prichodem 2026 s tim, ze nevydelavaji.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KUTAS: Škoda před nějakou dobou tvrdila, že na Enyaqu mají největší marži ze všech svých aut. A net margin mají tuším 8% (včetně spalováků, ofc), což od tý Tesly není tak daleko.
    MINER
    MINER --- ---
    KUTAS: většina v zisku je MINER:
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Tyhle grafiky mám rád... škoda, že evropské automobilky nezačali s BEV stejně jako Tesla, už mohly být v zisku taky.

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    RATTKIN: Přibrzdit do zatáčky uměl už Superb před asi pěti lety. Reálně v českých podmínkách to tý Škodovce funguje líp než tý Tesle (zkoušeno na aktuální TMY, žádná stará vykopávka).

    JYRKA: Jo, to jsem četl, je to jedna z věcí ze kterých jsem vycházel ve svým hodnocení FSD, nebo spíš který to potvrdily – někde byl ještě nějaký "exaktnější" test kde právě vyšlo těch 20 km.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    RATTKIN: Ha, potrebuji to naopak, zkusim zapnout. Diky.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    LAUNCHER: nemáš Asistent zakřivení? Ten občas v zatáčkách zpomalí.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    LELI: FSD podle navigace umí docela dobře sjet z dálnice a obvykle při tom sníží odpovídajícím způsobem rychlost podle prudkosti zatáčky.
    200k bych za to ale taky nedal, mám to z bazaru.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    CATL CEO Robin Zeng regarding European battery production challenges
    on the podcast "In Good Company with Nicolai Tangen":

    “When I talk to many European battery maker CEOs, I see they cannot make a good product.
    It’s because they have, first, the wrong design,
    second, the wrong process,
    and third, the wrong equipment.
    When they try to scale up, they face utilization problems, followed by reliability issues, and two or three years later, safety problems emerge.
    All these mistakes compound together”
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Skvelej článek doporučuji všem přečíst pokud vas zajimaji ojete ev případně servis aut. Velmi nedoporučuji cokoliv od stellantisu


    Which used EV to buy? A Beginner’s Guide! – EV Clinic
    https://evclinic.eu/2024/11/03/which-used-ev-to-buy-a-beginners-guide/
    TIGU
    TIGU --- ---
    Když jsme u toho FSD u nás … Tesla zatím přidává český hlas do navigace :D (Settings -> Display -> Voice navigation language)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam