• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    TIGU
    TIGU --- ---
    MEDWYN, CERMI_FOX: Pneumatiky existují i celoroční a dnes už i velmi dobré, ale ... i tak by se měly rotovat (předek zadek) Tesla na to má i počítadlo. Navíc je EV těžké = ty pneumatiky mizí rychleji. A brzdy? Ty by se měly servisovat taky - právě o to víc, že je EV používá v provozu minimálně a používá je jako parkovací brzdu. Vlastně brzdy a rotace kol je v manuálu Tesly jako pravidelná údržba.

    Co si budem - ono by bylo fajn jednou za čas udělat generálku i toho EV (vyměnit provozní kapaliny a zkontrolovat těsnost baterie). Kapalinu do ostřikovačů si snad zvládne doplnit každý :P
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    LAUNCHER: Apropos jak to vypadá s otevíračkou v Brně, má někdo bližší info?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    CERMI_FOX: Kamkoliv, napr.:

    "Spousta lidí u Tesly chválí software. Pro mě je nesmírně zajímavá přístupem k servisování. Nepodmiňuje záruku garančními prohlídkami (což někteří chybně chápou, jako že auto nepotřebuje pravidelný servis vůbec), ale hlavně přímo podporuje v tom, aby na opravy nemuseli zákazníci jezdit zrovna do autorizovaných servisů. Nemusíte být přihlášeni a stejně na webu Tesly máte kompletní servisní dokumentaci. S účtem Tesla (není potřeba mít ani auto) se pak můžete přihlásit do systému, kde vidíte všechny komponenty včetně hi-res nákresů a produktových kódů, a pokud se zaregistrujete jako dílna (stačí vyfotit pracoviště), tak vidíte i ceny dílů a možnost jejich objednání (dodání většinou do pár dní)."

    x.com
    https://x.com/diagon_swarm/status/1807650056071213358

    Pls nebrat jen jako vyhodu, ta sit v CZ je nehlede na viz vyse ostudna a je to asi jediny duvod proc to auto nemohu plosne doporucit (ac ho jinak miluji).
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    ad ten servis, pobavil mě stellantis s tím neuznaním zaruky na baterii pokud např. zapomeneš vyměnit sterače v ramci stanoveneho servisního intervalu. To by jim imho v USA neprošlo.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    LAUNCHER: na EV neprší, nebo proč je třeba je explicitně mýt? Tedy pokud neparkuješ pod stromem, ale jestli mě paměť neklame, tak tam strom nemáš

    Každopádně teslu je třeba vozit každé 2 roky do servisu, které je v čr právě jedno ( https://www.tesla.com/cs_CZ/findus/list/services/Czech%20Republic ) ?Nebo jsem to naštěstí jen špatně pochopil?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    IV0: 1.3 za 100k najezd, dobrej lol.
    IV0
    IV0 --- ---
    JYRKA: Žádnou předváděčku jsem v nabídce nenašel (v dané ceně). Ještě koukám, že BMW i4 je cenově "poblíž", ale furt je to 1,3 mil za auto se 100.000 km...
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MEDWYN: Nezreznou, protoze si to z nich odbrzduje vodu / zahriva je to, jako kazde soudobe pricetne auto. V ramci te kontroly se take provadi lubrikace a cisteni. Argumenty ktere popisujes nezaznely ode me, ale pripominam pravidlo #3, jsou na Nyxu vhodnejsi mista k diskuzi o servisu jinych vozu nez EV.

    Take prosim o dodrzovani pravidla #5. Fakt tu nepotrebujeme cist postupne po jednom 700 ruznych ID Nyxu, proc si to jeste nekoupi. Diky za pochopeni 👍
    KURE
    KURE --- ---
    MEDWYN: navic, snad s výjimkou tesly, automobilky se snaží zařídit abys s EV platil stejnou pravidelnou servisni kontrolu jako s ICE.
    MEDWYN
    MEDWYN --- ---
    LAUNCHER: Tak brzdy ti zase zreznou, protoze se moc nepouzivaji. ;-) Jen jsem tim chtel rict, ze argumenty s "neustalym servisovamim" ICE mi prijdou vetsinou prestreleny. Ja sam jsem aspirant na EV, ale zatim pozoruju z povzdali, vzdelavam se (mimo jiné i zde) a vyckavam, az soucasny auto zestarne a bude mi to davat ekonomicky vetsi smysl. A az vznikne lepsi mainstream trh s ojetinami. Najezdim malo km, treba do 15k rocne, hlavne kolem komina. Mam kde parkovat a urcite poridim FVE kvuli nabijeni (a taky mam cely novy dum na elektriku vcetne TC a bude se mi hodit backup kvuli vetsi samostatnosti). Jen zrovna servis nevidim jako prekazku v pouzivani spalovaku, a urcite ne jako business case, na kterym se da ten nakup postavit. Potejtou-potatou.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MEDWYN: Brzdy na T je dobre kontrolovat v 24m cyklu, ale tou kontrolou ty vydaje konci. Pokud nejezdis okruh a nebrzdis doopravdy. Jinak brzdis v 90% jen rekuperaci a viz predchozi. Nahradni sterace a nabijeni mam v garazi, vodu do ostrikovace ve frunk. Jednou za 2 roky se meni HEPA filter, coz si udelas sam. Ma to relativne citlive senzory na pneu, dal jsem dusik a na rohu mam sprateleny pneuservis, kteri by mi to kdyztak dofoukli zdarma.

    Jeste to taky budes muset jednou za cas umyt :-)

    Neresis CZ dálniční známku, protoze EV.

    Havarijko je v CZ o fous nizsi, nez ten samy ICE, nazory na duvody se ruzni.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DOCKINEZ: Jde prepnout do privacy modu, pak nehlasi polohu
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    CERMI_FOX: Zrovna u EV, tj. tabletu na kolečkách bych čekal, že krádeže budou řádově menší trabl než např. u spalováku s fyz. klíčema, kde nepotřebuješ appku, abys s autem odjel.

    (Ale jasně, možná to funguje tak, že ti EV prostě naloží a odvezou na podvalníku appka neappka, to neumím posoudit)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    IV0: ID7. Udajne velmi povedene auto
    IV0
    IV0 --- ---
    Byl jsem okolnostmi donucen urychleně koupit nové auto. Nestihl jsem dotace na elektroauta, tak kupuju předváděčku. Mám na výběr téměř nového Ioniqa 6 4x4 Style Premium (prakticky maximální výbava) a rok starou Kiu EV 6 4x4 GT-line. Obě v ceně cca 1,05 mil vč DPH. Mně se víc líbí Ioniq, protože je hezky aerodynamický (jezdím často trasu Plzeň-Praha), nemám moc rád SUVčka. Je ještě nějaký jiný aerodynamický sedan, na který bych se měl podívat v podobné ceně? Teslu nechci. Díky
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Pokud máš EV s rozumným dojezdem a možnost nabíjení doma, tak naopak řešíš dojezd míň často než u spalováku. Každý ráno vyjedeš s dojezdem +- třeba 500 km, kterej 99% dní neprojedeš ani z půlky.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    MEDWYN: EV udajne mene opotrebovava brzdy, nebot vice brzdi rekuperaci. A doufam, ze u noveho nebo zanovniho auta se zavady na tom zbytku soucastek, co EV ma, budou projevovat mene casto.
    A gumy se dneska umi delat i celorocni. Jasne, muzu udelat retrofit i do staryho auta, ale uz se to asi nevyplati. Stejne jako by se mi velmi hodilo tazny, ale retrofit by byl zbytecne drahy.

    Samozrejme neni vse ruzovy a nove Ev ma i zasadni nevyhody - zlodeje a havarijko.

    Ja vim, beru to silne subjektivne :-)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    STETKINS: tal ty ses ten jeden t mala co muze nabijet doma, to např ja nejsem, ale uz sem si vyhledl pekne ACčko kousek od bydliště za 8kc/kwh ;) 1x tejdne se tam holt otočím a projdu se ...
    MEDWYN
    MEDWYN --- ---
    MEDWYN: A jo, jednou za rok mi za pul dne udelaji nějaky servis, jasne. Asi meni i olej. At jsem korektnejsi.
    MEDWYN
    MEDWYN --- ---
    CERMI_FOX: YMMV (thx Launcher), ale v mem kosmiru maji i EVs sterace a brzdy. A STK. A taky se jim musi menit pneu na leto a zimu. Tim nechci prudit, jen nabidnout kontext. Ja jezdim 5 let starym Karoqem a krome 5 minut za 14 dni na pumpe neresim vubec nic.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam