• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    R_U_SIRIOUS: WLTP. Na dálnici to furt bude žrát 20 kWh/100 km, protože aerodynamiku nezakecáš, takže je otázka, jestli to dojede z Prahy do Brna. Spíš ne.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CYBERHIPPY: sa asi inspirovali u suzuki jimny, to bolo prve co mi napadlo ked som videl tie svetla
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    CYBERHIPPY: Skoro 400 km na nabití. Not bad. :-)
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    ....je to je pjekne miniauticko ;oD novy hyundai INSTER ...uz su ceny pre CR zacina na 400 000Kc bez dph ...to neni spatne ;oD

    LELI
    LELI --- ---
    presne, to s tezkym autem a gumama je realne picovina, rychlost mizeni gum souvisi s hodnotou TWI (tread-wear indicator) na konkretni gume, je to na nich napsany. Mel sem pirellky s twi 60, ty vydrzely asi 5000 km, to byl skoro semi-slick, jiny pirellky s twi 600 vydrzely asi 50k km “na tezkym sedmisetkonovym aute”. Zadni ohrabes vic jak predni (u zadniho a awd nahonu).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    IV0: Ioniq 6 mi přijde příjemnější než EV6 a rozhodně je placatost poznat na spotřebě. Alternativně ještě koukni na Teslu Model 3, jakkoliv Tesly nemám rád, tak to auto není blbý a je za dobrý prachy.

    Jinak jak už tu někdo říkal, ID.7 je skvělá a asi stojí za ty peníze navíc.

    BMW i4 stálo ještě nedávno 1,3 milionu s větší baterkou nový, pokud bylo v úplným základu. Tady máš i4 40e, tedy větší baterka, největší možnej dojezd, se 32kkm za 1.060M.

    https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=387077098&dam=false&fr=1959:&isSearchRequest=true&ml=:50000&ms=3500;330;;&od=up&ref=srp&refId=7921c528-f079-0e3a-f5f8-c5916529f1e0&s=Car&sb=p&searchId=7921c528-f079-0e3a-f5f8-c5916529f1e0&vc=Car
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MEDWYN: Většina elektromobilů ty brzdy občas použije i když nepotřebuje, právě aby nerezly.

    NIGHTHUNTER: Rozdíl je, že EV váží dvě tuny i když je to normální rodinnej crossover jako třeba Enyaq. Plus má běžně 300 koní nebo víc, a navíc ten výkon má dostupnej okamžitě, takže zrychlení je agresivnější. Proto většinou zejména zadní gumy mizej docela rychle.

    Jinak ano, není to zásadní rozdíl proti spalováku co má třeba 400+ koní (což už je podobná dynamika), ale lidi co si kupujou Ford Mustang obvykle nebejvaj překvapený, že jim žere gumy :)
    MAGE
    MAGE --- ---
    Zajimave
    Tesla spustila novou službu, která má úplně změnit nákup aut. Dostupná je i v Česku - Garáž.cz
    https://www.garaz.cz/clanek/novinky-ze-sveta-automobilek-tesla-spustila-novou-sluzbu-ktera-ma-uplne-zmenit-nakup-aut-dostupna-je-i-v-cesku-21013645
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NIKDAS: vykon je navykovej , nicim jinym to není . kolega jezdí z A7 taky jako dobytek jen proto ze to drží a jede(má výkon)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIKDAS: az budem mat volny cas tak sa tam planujem zastavit a posnorit
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIGHTHUNTER: zase na druhou stranu neznam nikoho, kdo na svym prvnim BEV neznicil gumy dvojnasobně rychlej, než byl zvyklej.
    Člověk se holt potřebuje sžít (čti vyřádit)
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    TIGU: prosím, už ne znova tu kravinu, že EV jsou těžké a pneumatiky mizí rychleji... copak nikdo nikdy neměl 2.5t těžké SUV, Multivany, Turnea Custom nebo jen V8 a V12 prodloužené BMW 750, MB S63... kdyby hmotnost byla hlavní důvod, tak co potom 3.5t dodávky, nebo 40t kamiony - ty mění gumy každý týden? Ono s tou hmotností souvisí i velikost a šířka pneumatik a jejich hmotnostní index, aby se ten tlak na silnici nějak rozložil a u výkonných EV hlavně i to, aby to ten výkon dokázalo přenést na kola. Takže je logické, že na Tesle nemáte stejné gumy jako na felicii, ale odpovídající gumy na Tesle také vydrží 80.000 km, jak dokazuje Martin z NejrychlejsiTesla.cz, který opravdu s 800-koňovou Teslou nejezdí pomalu, ale zároveň už ty gumy neničí zážitkovými jízdami. Takže životnost gum je o tom, jak s nima člověk jezdí a jaký dostávají záhul při rozjezdech/brždění/zatáčení. Nebo to, že Formuli 1 vydrží při závodě gumy cca 100 km, je způsobeno hmotností 620 kg včetně řidiče (min. hmotnost na konci závodu)?
    TIGU
    TIGU --- ---
    CERMI_FOX: Ty servisní centra už jsou dvě - druhé je v Brně. Showroom je otevřený, servisní centrum má otevírat teď někdy: https://www.tesla.com/findus/location/store/teslabrno
    MINER
    MINER --- ---
    MEDWYN: Business case se láme od 180 kkm – to na fosilu začínaj odcházet ty správný věci…

    KURE: Nevim, kdo to dělá, ale jinej nástroj než vynutit si prohlídku po roce nemaj, ne? Takže tě donutěj dojet do autorizáku, když nechceš, max jednou, ne?

    Pokud si teda nekoupíš nějakou prodlouženou záruku, k čemu jsem dost skeptickej, protože buď se chyba projeví během těch dvou let, nebo to pak začne odcházet až od těch 180k…
    TIGU
    TIGU --- ---
    MEDWYN, CERMI_FOX: Pneumatiky existují i celoroční a dnes už i velmi dobré, ale ... i tak by se měly rotovat (předek zadek) Tesla na to má i počítadlo. Navíc je EV těžké = ty pneumatiky mizí rychleji. A brzdy? Ty by se měly servisovat taky - právě o to víc, že je EV používá v provozu minimálně a používá je jako parkovací brzdu. Vlastně brzdy a rotace kol je v manuálu Tesly jako pravidelná údržba.

    Co si budem - ono by bylo fajn jednou za čas udělat generálku i toho EV (vyměnit provozní kapaliny a zkontrolovat těsnost baterie). Kapalinu do ostřikovačů si snad zvládne doplnit každý :P
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    LAUNCHER: Apropos jak to vypadá s otevíračkou v Brně, má někdo bližší info?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    CERMI_FOX: Kamkoliv, napr.:

    "Spousta lidí u Tesly chválí software. Pro mě je nesmírně zajímavá přístupem k servisování. Nepodmiňuje záruku garančními prohlídkami (což někteří chybně chápou, jako že auto nepotřebuje pravidelný servis vůbec), ale hlavně přímo podporuje v tom, aby na opravy nemuseli zákazníci jezdit zrovna do autorizovaných servisů. Nemusíte být přihlášeni a stejně na webu Tesly máte kompletní servisní dokumentaci. S účtem Tesla (není potřeba mít ani auto) se pak můžete přihlásit do systému, kde vidíte všechny komponenty včetně hi-res nákresů a produktových kódů, a pokud se zaregistrujete jako dílna (stačí vyfotit pracoviště), tak vidíte i ceny dílů a možnost jejich objednání (dodání většinou do pár dní)."

    x.com
    https://x.com/diagon_swarm/status/1807650056071213358

    Pls nebrat jen jako vyhodu, ta sit v CZ je nehlede na viz vyse ostudna a je to asi jediny duvod proc to auto nemohu plosne doporucit (ac ho jinak miluji).
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    ad ten servis, pobavil mě stellantis s tím neuznaním zaruky na baterii pokud např. zapomeneš vyměnit sterače v ramci stanoveneho servisního intervalu. To by jim imho v USA neprošlo.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    LAUNCHER: na EV neprší, nebo proč je třeba je explicitně mýt? Tedy pokud neparkuješ pod stromem, ale jestli mě paměť neklame, tak tam strom nemáš

    Každopádně teslu je třeba vozit každé 2 roky do servisu, které je v čr právě jedno ( https://www.tesla.com/cs_CZ/findus/list/services/Czech%20Republic ) ?Nebo jsem to naštěstí jen špatně pochopil?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam