• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    TIGU
    TIGU --- ---
    CERMI_FOX: Ty servisní centra už jsou dvě - druhé je v Brně. Showroom je otevřený, servisní centrum má otevírat teď někdy: https://www.tesla.com/findus/location/store/teslabrno
    MINER
    MINER --- ---
    MEDWYN: Business case se láme od 180 kkm – to na fosilu začínaj odcházet ty správný věci…

    KURE: Nevim, kdo to dělá, ale jinej nástroj než vynutit si prohlídku po roce nemaj, ne? Takže tě donutěj dojet do autorizáku, když nechceš, max jednou, ne?

    Pokud si teda nekoupíš nějakou prodlouženou záruku, k čemu jsem dost skeptickej, protože buď se chyba projeví během těch dvou let, nebo to pak začne odcházet až od těch 180k…
    TIGU
    TIGU --- ---
    MEDWYN, CERMI_FOX: Pneumatiky existují i celoroční a dnes už i velmi dobré, ale ... i tak by se měly rotovat (předek zadek) Tesla na to má i počítadlo. Navíc je EV těžké = ty pneumatiky mizí rychleji. A brzdy? Ty by se měly servisovat taky - právě o to víc, že je EV používá v provozu minimálně a používá je jako parkovací brzdu. Vlastně brzdy a rotace kol je v manuálu Tesly jako pravidelná údržba.

    Co si budem - ono by bylo fajn jednou za čas udělat generálku i toho EV (vyměnit provozní kapaliny a zkontrolovat těsnost baterie). Kapalinu do ostřikovačů si snad zvládne doplnit každý :P
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    LAUNCHER: Apropos jak to vypadá s otevíračkou v Brně, má někdo bližší info?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    CERMI_FOX: Kamkoliv, napr.:

    "Spousta lidí u Tesly chválí software. Pro mě je nesmírně zajímavá přístupem k servisování. Nepodmiňuje záruku garančními prohlídkami (což někteří chybně chápou, jako že auto nepotřebuje pravidelný servis vůbec), ale hlavně přímo podporuje v tom, aby na opravy nemuseli zákazníci jezdit zrovna do autorizovaných servisů. Nemusíte být přihlášeni a stejně na webu Tesly máte kompletní servisní dokumentaci. S účtem Tesla (není potřeba mít ani auto) se pak můžete přihlásit do systému, kde vidíte všechny komponenty včetně hi-res nákresů a produktových kódů, a pokud se zaregistrujete jako dílna (stačí vyfotit pracoviště), tak vidíte i ceny dílů a možnost jejich objednání (dodání většinou do pár dní)."

    x.com
    https://x.com/diagon_swarm/status/1807650056071213358

    Pls nebrat jen jako vyhodu, ta sit v CZ je nehlede na viz vyse ostudna a je to asi jediny duvod proc to auto nemohu plosne doporucit (ac ho jinak miluji).
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    ad ten servis, pobavil mě stellantis s tím neuznaním zaruky na baterii pokud např. zapomeneš vyměnit sterače v ramci stanoveneho servisního intervalu. To by jim imho v USA neprošlo.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    LAUNCHER: na EV neprší, nebo proč je třeba je explicitně mýt? Tedy pokud neparkuješ pod stromem, ale jestli mě paměť neklame, tak tam strom nemáš

    Každopádně teslu je třeba vozit každé 2 roky do servisu, které je v čr právě jedno ( https://www.tesla.com/cs_CZ/findus/list/services/Czech%20Republic ) ?Nebo jsem to naštěstí jen špatně pochopil?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    IV0: 1.3 za 100k najezd, dobrej lol.
    IV0
    IV0 --- ---
    JYRKA: Žádnou předváděčku jsem v nabídce nenašel (v dané ceně). Ještě koukám, že BMW i4 je cenově "poblíž", ale furt je to 1,3 mil za auto se 100.000 km...
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MEDWYN: Nezreznou, protoze si to z nich odbrzduje vodu / zahriva je to, jako kazde soudobe pricetne auto. V ramci te kontroly se take provadi lubrikace a cisteni. Argumenty ktere popisujes nezaznely ode me, ale pripominam pravidlo #3, jsou na Nyxu vhodnejsi mista k diskuzi o servisu jinych vozu nez EV.

    Take prosim o dodrzovani pravidla #5. Fakt tu nepotrebujeme cist postupne po jednom 700 ruznych ID Nyxu, proc si to jeste nekoupi. Diky za pochopeni 👍
    KURE
    KURE --- ---
    MEDWYN: navic, snad s výjimkou tesly, automobilky se snaží zařídit abys s EV platil stejnou pravidelnou servisni kontrolu jako s ICE.
    MEDWYN
    MEDWYN --- ---
    LAUNCHER: Tak brzdy ti zase zreznou, protoze se moc nepouzivaji. ;-) Jen jsem tim chtel rict, ze argumenty s "neustalym servisovamim" ICE mi prijdou vetsinou prestreleny. Ja sam jsem aspirant na EV, ale zatim pozoruju z povzdali, vzdelavam se (mimo jiné i zde) a vyckavam, az soucasny auto zestarne a bude mi to davat ekonomicky vetsi smysl. A az vznikne lepsi mainstream trh s ojetinami. Najezdim malo km, treba do 15k rocne, hlavne kolem komina. Mam kde parkovat a urcite poridim FVE kvuli nabijeni (a taky mam cely novy dum na elektriku vcetne TC a bude se mi hodit backup kvuli vetsi samostatnosti). Jen zrovna servis nevidim jako prekazku v pouzivani spalovaku, a urcite ne jako business case, na kterym se da ten nakup postavit. Potejtou-potatou.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MEDWYN: Brzdy na T je dobre kontrolovat v 24m cyklu, ale tou kontrolou ty vydaje konci. Pokud nejezdis okruh a nebrzdis doopravdy. Jinak brzdis v 90% jen rekuperaci a viz predchozi. Nahradni sterace a nabijeni mam v garazi, vodu do ostrikovace ve frunk. Jednou za 2 roky se meni HEPA filter, coz si udelas sam. Ma to relativne citlive senzory na pneu, dal jsem dusik a na rohu mam sprateleny pneuservis, kteri by mi to kdyztak dofoukli zdarma.

    Jeste to taky budes muset jednou za cas umyt :-)

    Neresis CZ dálniční známku, protoze EV.

    Havarijko je v CZ o fous nizsi, nez ten samy ICE, nazory na duvody se ruzni.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DOCKINEZ: Jde prepnout do privacy modu, pak nehlasi polohu
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    CERMI_FOX: Zrovna u EV, tj. tabletu na kolečkách bych čekal, že krádeže budou řádově menší trabl než např. u spalováku s fyz. klíčema, kde nepotřebuješ appku, abys s autem odjel.

    (Ale jasně, možná to funguje tak, že ti EV prostě naloží a odvezou na podvalníku appka neappka, to neumím posoudit)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    IV0: ID7. Udajne velmi povedene auto
    IV0
    IV0 --- ---
    Byl jsem okolnostmi donucen urychleně koupit nové auto. Nestihl jsem dotace na elektroauta, tak kupuju předváděčku. Mám na výběr téměř nového Ioniqa 6 4x4 Style Premium (prakticky maximální výbava) a rok starou Kiu EV 6 4x4 GT-line. Obě v ceně cca 1,05 mil vč DPH. Mně se víc líbí Ioniq, protože je hezky aerodynamický (jezdím často trasu Plzeň-Praha), nemám moc rád SUVčka. Je ještě nějaký jiný aerodynamický sedan, na který bych se měl podívat v podobné ceně? Teslu nechci. Díky
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Pokud máš EV s rozumným dojezdem a možnost nabíjení doma, tak naopak řešíš dojezd míň často než u spalováku. Každý ráno vyjedeš s dojezdem +- třeba 500 km, kterej 99% dní neprojedeš ani z půlky.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    MEDWYN: EV udajne mene opotrebovava brzdy, nebot vice brzdi rekuperaci. A doufam, ze u noveho nebo zanovniho auta se zavady na tom zbytku soucastek, co EV ma, budou projevovat mene casto.
    A gumy se dneska umi delat i celorocni. Jasne, muzu udelat retrofit i do staryho auta, ale uz se to asi nevyplati. Stejne jako by se mi velmi hodilo tazny, ale retrofit by byl zbytecne drahy.

    Samozrejme neni vse ruzovy a nove Ev ma i zasadni nevyhody - zlodeje a havarijko.

    Ja vim, beru to silne subjektivne :-)
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    STETKINS: tal ty ses ten jeden t mala co muze nabijet doma, to např ja nejsem, ale uz sem si vyhledl pekne ACčko kousek od bydliště za 8kc/kwh ;) 1x tejdne se tam holt otočím a projdu se ...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam