• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    nemá někdo volný vstup na e-salon? :)
    ABS
    ABS --- ---
    Pár postřehů po týdnu v Šanghaji a okolí k EV. Ve městě je na silnicích EV odhadem polovina, je příjemné to ticho a čistší vzduch než jsem čekal. Ale to je město, kde registrace spalovacího auta stojí 100k yuanu (cca 300k CZK). Mimo Shanghai je EV mnohem méně. Z hlediska ropy a aut je tu ale jiný fenomén a sice LNG nákladní automobily, což dle statistik má na spotřebu ropy v Číně asi větší vliv než všechna EV.
    Obecně dosti zajímavé kreace designérů, poměrně častá Tesla tu vypadá až staromódně. Asi nejhezčí vzhledově jsou Xiaomi. Občas vidí člověk EV značek které již zkracovali.
    EV v Šanghaji pak dobrá volba, je tu teplo a na dálnicích je průměrná rychlost tak 100km/h (limit 120 ale doprava to neumožní).
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    HOWKING: Je to jen zabava, nic vic
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    JYRKA: tak trošku nevěřím. Střídavý a stejnosměrný, to je základka. (Ale i když s dnešním školstvím...)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    vubec nesouvisi s tematem, ale musim to sem dat. Kdyztak to smazte

    Ze života elektrikáře...

    Před barákem mě zastavil nějaký optimistický kravaťák s tím, že je z firmy už nevím jaké, a prý kolik platíme za elektřinu, že by pro nás měl fajnovou nabídku.
    Stižen kratochvilným nápadem zahrát si na trotla, živě jsem reagoval: "A jaký proud nabízíte?"
    Pro vás určitě výhodnější, než máte," začal našprtaný kolovrátek.
    Nehodlal jsem mu přenechat aktivitu: "No to jistě. Ale JAKEJ je ten proud? Střídavej nebo stejnosměrnej?"
    "Prosím?" ustrnul sales area manager.
    "No ptám se, jestli nabízíte proud střídavý nebo stejnosměrný," dával jsem si záležet na výslovnosti.
    Totálně vykolejenému nabízeči to v hlavě viditelně začalo šrotovat a na čele jako by mu povstal nápis " Měli jsme tohle vůbec na školení ?"
    Když nápis po chvíli pohasl, špitl rádoby obchodník nejistě: "No, to je jedno, ne?"
    "No to teda není jedno," pravil jsem rozhodně, "střídavej proud musíte pořád přepínat a měnit, proto je dražší. Tak to vy asi máte stejnosměrnej, když ho nabízíte levnějc."
    "A jakej vy tady teď máte proud?" zasáhla mladého muže spásná myšlenka.
    "Jednofázovej," oznámil jsem suše a mladého muže spásná myšlenka zase opustila.
    Hned to ale srovnal: "A jakej mají sousedi?"
    "No přece ten samej. Tady to všichni máme stejný. To jste si nezjistil předem?" nasadil jsem pohoršený výraz,
    že je náš barák tak nehoden jeho pozornosti.
    "Jó, jistě. Když my dáváme nabídky jednotlivým odběratelům, ne celýmu domu. Ale víte co? Já vám to zpracuju a přijdu ještě jednou. Můžu vás poprosit o nějaký kontakt ? "
    Na jméno se mě úplně zapomněl zeptat, číslo jsem mu řekl takové, co mě zrovna napadlo, on potom něco naučeného zamumlal a rychle pádil pryč.
    A já jsem na futru do baráku udělal další pomyslný zářez:
    Zase jeden oblbovač, co k nám už nikdy, ale opravdu nikdy nepřijde.
    LELI
    LELI --- ---
    MAGE: byl jsem dnes, nejhezci hostesku meli asi u mobilnich kotelen. :-)
    DIM_
    DIM_ --- ---
    NIKDAS: Prohlidka karoserie, 0.5 CJ, 900 Kc 😆
    Zlodeji.
    IV0
    IV0 --- ---
    NIKDAS: Tak to je moc hezký. Mám vybranou předváděčku od dealera, tak ro zjistím, co si účtují.
    MAGE
    MAGE --- ---
    Tento vikend v Letnanech
    VELETRH ČISTÉ MOBILITY, TECHNOLOGIÍ A ŘEŠENÍ PRO E-MOBILITU
    https://e-salon.cz/
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    IV0: hyundai se s povinnyma prohlidkama uplne posral. Tady je příklad ceny NIKDAS: plus jsem tu někdy dřív ukazoval servisní intervaly a byly tam lahůdky jako kontrola brzd po 10kkm, takže se svym najezdem bych byl 3x ročně na garančce...
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    BOBASH: To ne, ale k tomu to auto není určené. Já to beru spíš na příměstský dojíždění a příležitostné výlety. Pro mě ideál.
    IV0
    IV0 --- ---
    BOBASH: Diky moc, je to hezký kousek, ale už je trochu přes rozpočet, navíc se to musí dovézt (ale zase to je kousek), taky mám obavu se servisních nákladůvs Hyundai... Nemáte k tomu někdo komentář, možná se obávám zbytečně...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    R_U_SIRIOUS: WLTP. Na dálnici to furt bude žrát 20 kWh/100 km, protože aerodynamiku nezakecáš, takže je otázka, jestli to dojede z Prahy do Brna. Spíš ne.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CYBERHIPPY: sa asi inspirovali u suzuki jimny, to bolo prve co mi napadlo ked som videl tie svetla
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    CYBERHIPPY: Skoro 400 km na nabití. Not bad. :-)
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    ....je to je pjekne miniauticko ;oD novy hyundai INSTER ...uz su ceny pre CR zacina na 400 000Kc bez dph ...to neni spatne ;oD

    LELI
    LELI --- ---
    presne, to s tezkym autem a gumama je realne picovina, rychlost mizeni gum souvisi s hodnotou TWI (tread-wear indicator) na konkretni gume, je to na nich napsany. Mel sem pirellky s twi 60, ty vydrzely asi 5000 km, to byl skoro semi-slick, jiny pirellky s twi 600 vydrzely asi 50k km “na tezkym sedmisetkonovym aute”. Zadni ohrabes vic jak predni (u zadniho a awd nahonu).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    IV0: Ioniq 6 mi přijde příjemnější než EV6 a rozhodně je placatost poznat na spotřebě. Alternativně ještě koukni na Teslu Model 3, jakkoliv Tesly nemám rád, tak to auto není blbý a je za dobrý prachy.

    Jinak jak už tu někdo říkal, ID.7 je skvělá a asi stojí za ty peníze navíc.

    BMW i4 stálo ještě nedávno 1,3 milionu s větší baterkou nový, pokud bylo v úplným základu. Tady máš i4 40e, tedy větší baterka, největší možnej dojezd, se 32kkm za 1.060M.

    https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=387077098&dam=false&fr=1959:&isSearchRequest=true&ml=:50000&ms=3500;330;;&od=up&ref=srp&refId=7921c528-f079-0e3a-f5f8-c5916529f1e0&s=Car&sb=p&searchId=7921c528-f079-0e3a-f5f8-c5916529f1e0&vc=Car
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MEDWYN: Většina elektromobilů ty brzdy občas použije i když nepotřebuje, právě aby nerezly.

    NIGHTHUNTER: Rozdíl je, že EV váží dvě tuny i když je to normální rodinnej crossover jako třeba Enyaq. Plus má běžně 300 koní nebo víc, a navíc ten výkon má dostupnej okamžitě, takže zrychlení je agresivnější. Proto většinou zejména zadní gumy mizej docela rychle.

    Jinak ano, není to zásadní rozdíl proti spalováku co má třeba 400+ koní (což už je podobná dynamika), ale lidi co si kupujou Ford Mustang obvykle nebejvaj překvapený, že jim žere gumy :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam