Díky všem za info, všechno jsem si přečetl a shlédnul. Ioniq 6 má NMC. Když shrnu, co píšou:
1. Při denním používání (což je můj případ) to budu jakoby "před-dobíjet" někam k 60% v létě a k 70% v zimě.
2. Jestli je lepší 3,6kW nebo 11kW není úplně jisté, takže budu používat 11kW (což je stejně nezbytné vzhledem k mým nájezdůma frekvenci používání).
3. Nebudu to nechávat úplně prázdné.
4. Před cestou, která to vybije aspoň na hodnoty z bodu 1., to můžu ještě před odjezdem dobít na 100%, na 100% by to mělo být co nejkratší dobu. V appce Hyundai Bluelink si nastavím čas odjezdu + novou úroveň AC dobití + teplotu interiéru na přesný čas - uvidím, jak mě to bude bavit.
5. Když nejezdím, tak to nechávat na 50%.
* Na DC to stejně má smysl dobíjet někam k 80%, protože
- Se platí za čas u nabíječky.
- DC nabíjení je nad 80% už pomalé (říkají, zatím jsem nezkoušel) a většinou chci stejně odjet co nejdřív.
- Klidně můžu dobít na 100%, když hned pojedu tak, abych to vybil na hodnoty z bodu 1.
A je to spíš takový doporučený postup.
A ať taky něčím (snad hodnotným) přispěju pro zájemce o dojezd 77kWh 4x4 Ioniqa 6, dva motory s výkonem celkem 239kW: Dnes (+5°C, déšť) ve dvou lidech, po lehce frekventované dálnici (každých cca 5-10 km bylo potřeba zpomalit a zase se rozjet), na tempomat, na Eco:
* Ustálená rychlost 132km/h dle tempotatu = 130 km/h dle GPS - průměrná spotřeba cca 19,5 kW/100km (trasa 150 km víceméně po rovině, celkové převýšení +160m).
* Ustálená rychlost 163 km/h dle tempotatu = 160 km/h dle GPS - průměrná spotřeba cca 24,5 kW/100km (trasa 180 km víceméně po rovině, celkové převýšení -21m).
* Ustálená rychlost 180 km/h dle tempotatu = 177 km/h dle GPS - spotřeba cca 30 kW/100km (trasa 60 km víceméně po rovině, celkové převýšení +7m).