• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PEPAZZ: Elroq je Enyaq s kratším kufrem, proto je v něm přesně stejně místa jako v Enyaqu.

    R_U_SIRIOUS: Problém Aptery je, že se "připravuje do výroby" a "příští rok bude vyrábět" už asi 10 let.

    PEPAZZ: Každej nepotřebuje SUV, ale většina rodin potřebuje kombík nebo liftback nebo aspoň hatchback. Sedan je opruz.

    COMODOR_FALKON: Ano, ale Alcantara jako značka i alcantara jako obecné označení odkazuje právě na umělej semiš, používá se to pro něj už jako generický označení. Koženka je prostě koženka nebo umělá kůže.

    MESTREY_: Přišlo mi to jako mix Fordího a VW, "palubka" je stejná jako u VW, ale infotainment mi přišel dost jinej. Ale HW asi bude stejnej.

    MESTREY_: Přímo automobilky o NMC bateriích tvrdí, že jim vadí nechávat je delší dobu blízko 0% nebo 100%. Takže nabít do 100% a jet druhej den je úplně v pohodě, nechat to tak tejden moc ne.

    Nabíjení rychle nijak zásadně nevadí, vadilo by to ve vyšších SoC, ale tam si to auto omezí samo.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    sice spis na motorky ale nevadí

    UPCOMING battery tech ‘'Kun-Era’' from Ampace at EICMA
    https://www.youtube.com/watch?v=667Iengq36s&ab_channel=ElectricVehiclesSpace
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    pekné video o tom kdy se (ne)zapína predni motor u dual motor tesly

    My AWD Tesla Model Y is RWD most of the time. So what is the point of AWD?
    https://www.youtube.com/watch?v=9V_87L5koY0&ab_channel=JustGetaTesla
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    1500km driving range in this upcoming EV?! Chery brings the holy grail of battery tech to a new concept car as it looks to rival Chinese tech leaders like Zeekr, Xpeng, and BYD - Car News | CarsGuide
    https://www.carsguide.com.au/car-news/1500km-driving-range-in-this-upcoming-ev-chery-brings-the-holy-grail-of-battery-tech-to-a

    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    CERMI_FOX: samozřejmě jsem tim myslel prodej novych
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    COMODOR_FALKON: Ano, v praxi to nebude tak zhave. Tady hosi provozuji Enyaq jako taxi, jezdi s nim na 3 smeny a nabijeji ho temer vylucne na DC a 100%. Po 280.000 km ma baterie kapacitu 78%.

    Skoda ENYAQ with 300'000km as taxi - a honest review incl. comparison with Model Y & Diesel car
    https://youtu.be/cHN9vCxdLK4?si=3tQf8Zu95Zwgq4d5
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    NIKDAS: vzhledem k vysokému průměrnému stáří aut v ČR se klidně vsadím, že ICE nebudou okrajovou záležitosti ani za 10 let :-)
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    IV0: Neni to moc slozite? Auto ma slouzit tobe. Muj pristup:
    1) obvykle drzim nabiti v rozmezi 30 - 80%, dle doporuceni vyrobce;
    2) v noci pred dlouhou cestou dobiju na 100%, at nemusim hned stavet. Je jedno, jestli se auto takto dobije v 1 ci 9 hodin rano, neublizi mu to;
    3) na ceste se snazim dobijet 10 - 90 nebo 100%, jak to vyjde. Zjistil jsem, ze mi vice vyhovuji delsi pauzy nez to brat “na Bjørna” ala 1000 km challenge. Projdu psa, uvarim si kafe atd.;
    4) nenechavam stat delsi dobu (jakoze vice nez nekolik dni) s < 30% ci > 80%.
    IV0
    IV0 --- ---
    ADAM COMODOR_FALKON: Jojo, beru to tak. Ale když už budu nastavovat v appce před-topení nebo před-chlazení, tak můžu nastavit i do-nabití. Dobití ze 70% na 100% jsou cca dvě hodiny a kousek na domácí 11 kW nabíječce. 400km výlety plánuju s větším předstihem...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    IV0: Jedna důležitá věc tu myslím nezazněla:
    Tohle je "best practice" - ale hraje se tu o to, jestli baterka vydrží 500k km nebo 700k km, což je obojí zpravidla za horizontem životnosti vozu jako celku…
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Kamil Jaššo: Pokud porovnáme vozidla důkladně a spravedlivě, je téměř nemožné, aby byl elektromobil v České republice méně ekologický než konvenční automobily | Centrum dopravního výzkumu, v. v. i....
    https://www.cistadoprava.cz/odborne-clanky-konference-rozhovory/kamil-jasso-pokud-porovname-vozidla-dukladne-spravedlive-je-temer-nemozne-aby-byl-elektromobil-v-ceske-republice-mene-ekologicky-nez-konvencni-automobily/

    Rozhovor s autorem téhle studie MAGE:, je vidět kam až může frustrace nad lidskou hloupostí zajít :D
    Já osobně už nikomu nic ohledně BEV nevysvětluju, jakmile začnou blekotat o hoření, výfuku v elektrárnách apod. zeptám se, jesli se chtějí vsadit, že do 10 let bude ICE okrajová záležitost, většinou tím debata končí a zatím se se mnou nikdo nevsadil :D
    MINER
    MINER --- ---
    PEPAZZ: tam není žádný stěr, ale jen pindání bez argumentů.

    Je to stejný pindání, jako Elmo pindá o tom co slibuje, aby si získal pozornost. Nulová informační hodnota.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    PEPAZZ: Škoda, že šéf CATLu neukázal ty důvody i nám...
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Elon dostal stěr od CATLu

    CEO of CATL says Tesla’s 4680 battery cell is DOOMED to fail

    “We had a very big debate, and I showed him,” Zeng said. “He was silent. He doesn’t know how to make a battery. It’s about electrochemistry. He’s good for the chips, the software, the hardware, the mechanical things.”
    Tesla's 4680 battery cell will 'never be successful': CATL chairman
    https://www.teslarati.com/tesla-4680-battery-cell-catl/
    ADAM
    ADAM --- ---
    IV0: Naopak než píše launcher. 100% je v pohodě, nabytí na 90 byses omezil dojezd.
    A naopak bych neřešil až tak co nejkratší čas toho nabití ta degradace nastává v rámci měsíců, nějakych pár hodin nehraje roli, takže přesně časování bych nehortil a klidně to nabil třeba den předem (např když nejsi doma)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    IV0: Pokud můžeš, nabíjel bych to i před dlouhou cestou na 90% max. Já jsem jen 2x nabil nad 80%, ale mě to na moje cesty stačí. Dřív Tesla varovala nad 90% i pro long trip.
    IV0
    IV0 --- ---
    Díky všem za info, všechno jsem si přečetl a shlédnul. Ioniq 6 má NMC. Když shrnu, co píšou:
    1. Při denním používání (což je můj případ) to budu jakoby "před-dobíjet" někam k 60% v létě a k 70% v zimě.
    2. Jestli je lepší 3,6kW nebo 11kW není úplně jisté, takže budu používat 11kW (což je stejně nezbytné vzhledem k mým nájezdůma frekvenci používání).
    3. Nebudu to nechávat úplně prázdné.
    4. Před cestou, která to vybije aspoň na hodnoty z bodu 1., to můžu ještě před odjezdem dobít na 100%, na 100% by to mělo být co nejkratší dobu. V appce Hyundai Bluelink si nastavím čas odjezdu + novou úroveň AC dobití + teplotu interiéru na přesný čas - uvidím, jak mě to bude bavit.
    5. Když nejezdím, tak to nechávat na 50%.

    * Na DC to stejně má smysl dobíjet někam k 80%, protože
    - Se platí za čas u nabíječky.
    - DC nabíjení je nad 80% už pomalé (říkají, zatím jsem nezkoušel) a většinou chci stejně odjet co nejdřív.
    - Klidně můžu dobít na 100%, když hned pojedu tak, abych to vybil na hodnoty z bodu 1.

    A je to spíš takový doporučený postup.

    A ať taky něčím (snad hodnotným) přispěju pro zájemce o dojezd 77kWh 4x4 Ioniqa 6, dva motory s výkonem celkem 239kW: Dnes (+5°C, déšť) ve dvou lidech, po lehce frekventované dálnici (každých cca 5-10 km bylo potřeba zpomalit a zase se rozjet), na tempomat, na Eco:
    * Ustálená rychlost 132km/h dle tempotatu = 130 km/h dle GPS - průměrná spotřeba cca 19,5 kW/100km (trasa 150 km víceméně po rovině, celkové převýšení +160m).
    * Ustálená rychlost 163 km/h dle tempotatu = 160 km/h dle GPS - průměrná spotřeba cca 24,5 kW/100km (trasa 180 km víceméně po rovině, celkové převýšení -21m).
    * Ustálená rychlost 180 km/h dle tempotatu = 177 km/h dle GPS - spotřeba cca 30 kW/100km (trasa 60 km víceméně po rovině, celkové převýšení +7m).
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Koupili jsme levnou Teslu jako vyřazený taxík
    https://youtu.be/vcLKrBwasDc?si=EMhfzBF40yKeqDRN
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Je to virtualni nula i 100 %. Prave z techto duvodu
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: Velmi zajímavé!

    Auto do chlaďáku!

    Jen mě překvapuje, že jim podle toho nevadí bejt na nule, což se většinou říká, že jo.
    Někdy se to popisuje jako hluboké vybití. Je možný, že ty baterky se dobrovolně tak moc vybít nenechaj a je to nějaká virtuální nula…
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam