První zážitky z delší cesty s KIA EV9:
Jeli jsme Praha - Budějovice a zpátky, celkem 328 km, většinu z toho po dálnici. Baterka byla na 100%, dojeli jsme 10% takže to beru jako reálný zimní dojezd (a to i po dálnici jsme kvůli mlze jeli tak 120). Bohužel mi to ale vychází, že jet po D1 na Moravu k rodičům na jeden zátah (300 km) bude asi nerealistické, což mě teda dost zklamalo. V podstatě je to přesně ten rozdíl cca 50km dojezdu, co má zadokolka oproti 4WD, který jsme si nakonec koupili. Budu mít doma peklo :-)
Testoval jsem nabíjení na 150 kWh nabíječce a byl jsem velmi příjemně překvapen, jak ty procenta naskakovaly. V podstatě jsem měl nabito než jsem si prošel všechna menu v nabídce infotainmentu.
Pořád nemám tu třífázovou nabíječku, měl bych ji dostat dneska, tak uvidíme jak rychle to půjde s ní, nabíjení z normální 230V zásuvky je joke. Podle manuálu by to mělo být 42 hodin z 10-100%, v reálu je to dvojnásobek. Tohle ještě budu řešit, on to sice nebude žádný primární způsob nabíjení, ale furt jsem s tím jako s nouzovkou počítal - ale 80hodin v podstatě není ani nouzovka.
Docela jsem si ošahal ty asistenty. Asistent co pípá při jakémkoliv překročení rychlosti (i když blbě detekuje značku) a asistent sledování řidiče (teoreticky 3s oči třeba na palubce, reálně to prudí skoro furt) vypínám pokaždé, trochu opruz, že to je schované v menu. Asistent jízdy v pruzích vypínám v podstatě kdykoliv mimo dálnici / víceproudovky, je to pak výrazně klidnější jízda. Jinak vše funguje krásně a jízda s tím je hrozná pohoda.