Jen takové zamyšlení, jak konstrukce auta a strachy konstruktérů ovlivňují uživatelský zážitek.
Příklad 1: Ford Mustang Mach e.
Pokud chceš natáhnout upgrade, tak jedině za jízdy. Auto stahuje software jedině s běžícím motorem, protože se konstruktéři bojí vybití baterky 12V. Výsledkem je, že když jezdíš krátké trasy, tak si nic nestáhne. A to, že je auto doma na nabíječce v dosahu wifi, nepomůže (na rozdíl od Tesly, například).
Příklad 2: Koncern VW
Protože se konstruktéři bojí vybití 12V baterie, tak auto během parkování není trvale připojeno k internetu. Pokud tedy chcete zjistit jeho polohu, zatroubit nebo zatopit, tak mobilní aplikace pinkne na backend, ten pošle tzv. wake-up SMS, ta probudí auto, to teprve pinkne na server, aby se zeptalo, vo co jako de. Takže to otravné zpoždění souvisí právě s technologií SMS.
Příklad 3: zas Mustang
Protože se konstruktéři bojí vybití 12V baterie, tak je omezen počet požadavků na auto. Výsledkem je, že si zatopíte, auto topí 5 minut a pak topení vypne (protože šetří baterku, samozřejmě). Jenomže manželka je ještě v koupelně. Ok, pustíte topení znova. To se povede, ale co čert nechtěl, žena je ještě před zrcadlem a auto po 5 minutách zas chladne. No a pak už to nepustíte, protože máte příliš velký počet požadavků :)